ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under oktober 2011

Av Helena - 24 oktober 2011 15:12


...Idag är det måndag och det är exakt 2 månader kvar tills Julafton.


Det är även 2 månader och 4 dagar kvar tills vi är beräknade med lillkillen.

Idag längtar jag otroligt mkt att ni anar inte hur mkt ja längtar.

Sen att de finns en människa som tror att vi planera de hela gör mig bara mer och mer irriterad.

Vem planerar att få ett barn i december!?...Inte jag iaf så därför hoppas jag att jag går över för lillens skull.


Idag blev det att ringa till Telia och skälla på dom.

sist ja fick en räkning av de sa de att de skulle vara så och ja frågade om ja hade fått de där erbjudandet om 99 kr och fria sms?

Men nu när jag fick min telefonräkning så hade ja inte fått det. och då har jag en räkning på över 300:- bara i sms.

Så ni kan ana om ja e förbannads och inte kan dom ge mig någon kompensation heller..*arg*

det är bara att se glad ut och betala en räkning på nästan 1000:- för att dom inte gjorde rätt från början=/


Igår hade vi en härlig dag, jag och älsklingen städade på förmiddagen och efter lunch dök Anna,Jalle,Alice,Signe och sen kom även Lenitha,Thomas och Lex upp oc hälsade på:) så vi blev en del folk..Men trevligt var det verkligen. Evelina och Alice fann varandra direkt och de hade så roligt att ni anar inte..Alice ville inte ens åka hem och Evelina frågade flera ggr varför hon inte kuinde va kvar sen när dom åkt.

Sen har ungarna varit ute i helgen:) en heldel här utanför..Skönt att de är bra höst väder så dom kan va ute och leka i de underbara vädret.



Idag höll ja på att pappa hakan,, Har en liten dotter som har lite skinn på näsan (Evelina) Alla ska nästan följa hennes minsta lilla vink. Och nu så gjorde inte Ebba det och då skulle hon flytta hem till Pappa för Ebba var så dum och inte ville leka med henne.

Så Ebba hade sin pappas nummer i ett block,och smög sig och hämtade hemtelefonen och ringde. när Evelina kom in sen så till mig och fråga hur länge det är kvar så säger dom att dom pratar med mitt ex nya och jag men du skoja? trodde inte på dom utan trodde dom skojade....Men så var det inte...Så när dom la på så frågade ja hur de kunde ringa och då tog Ebba fram nummret.. Tur var ju att de ringt rätt..man vet ju aldrig vad dom kunde ha kommit någonstans...

Men så fort vi hade pratat med varandra så ville dom inte alls flytta,dom va ju bara ovänner. Skönt var de för ja trodde att de va p.g.a mig men de var det inte och med mina graviditetshormoner nu så blev jag väldigt rörd... El upprörd...

men barnen sa att vi vill inte flytta men ja vill för Ebba inte lekte med mig..Men nu i dag har de varit ute och lekt hela dagen och varit sams ute!=)


 


Ebba hon angagerade sig i alla barnen som var här igår:) alla småbebisar..

Lilltjejen. <3




With Love//Hellah







Av Helena - 21 oktober 2011 18:55



Kan börja med att går gick vi in i vecka 31 med lillkillen och vi var till barnmorskan idag.

Sf måttet låg endast på 28 och jag är i vecka 31. Så den hade gått ner till normalkurvan från att ha legat på övre normalkurva. Så vi får hoppas den inte blir mindre för då blir det TUL (Tillväxt ultraljud). Mitt urin var UA och mitt blodtryck på 124/72. Så helt underbart bra var det:)

Men som ja säger de syns inte så mkt på mig att ja är gravid el ja har inte så stor mage.En av mina nära vänner som ja träffade igår sa att ja va mkt mkt mkt mindre än med de två andra och de har hon helt rätt i. Jag tror på min egen känsla där att ja inte alls gått upp de kilon som sas och att jag dessuom inte knappt fått någon mage:P även om den bilden jag tog i Onsdags ser ut som ja har världens största mage...Den gjorde mig lite glad iaf:) för där syns det att ja e med barn,men passade på att ta kortet när han låg som längst ut även:) han ligger väldigt mkt mot ryggraden den lille buskillen:)..


Ja de här med barnvaktandet....,I söndags natt så ringde det ett 08 nummer till älsklingens mobil,min älskling vaknar och kollar och blir upprörd för det är ett 08nummer. (han trodde det var någon jävla försäljare)..

Men så ringde det på min telefon. Och det var samma nummer så älsklingen fick svara. Det var Thomas min älsklings bror som undrade om vi kunde komma och hämta lilla Lex  för att Lenitha hade fått gallstensanfall och ambulansen tänkte inte ta med lillkillen,men det gjorde dom iaf in till akuten så älsklingen fick hämta honom där och ja väntade med spänning här hemma först för att får reda på hur Lenitha mådde för jag var så orolig för henne,gick på tå här från samtalet ringdes till att älsklingen kom hem. kunde inte somna på engång heller..men de kan man ju inte heller när man har en tre veckors bebis i närheten:) man vill ju snusa hela tiden:) Vi gav honom mat och sen la vi oss och sov. Hade honom från 3 på natten till 2-3 på dagen efteråt, det var mysigt att få låna bebis,barnen var som helt uppåt..och Ebba kom ju in där vid  halv 7 och ställer sig förskräkt och frågar mig om Elliot har kommit ut,när hon ser Lex ligga där i sängen och sova!:)  Nej nej,sa jag eftersom lillens mamma ligger på sjukhus så tar vi handom honom. hon la sig bredvid oss och sov vidare,bestämde att hon skulle få va hemma från skolan och mysa med oss under dagen. Då ändå Evelina oxå skulle va hemma. Sen hämtade vi hem Lenitha som ville hem. Hon sov över här så ja erbjöd mig att hon skulle få sova tidigt om hon ville,hon gick typ och la sig när barnen gått i säng. så från 8-halv 9 så hade vill lilla Lex till på morgon kulan innan ja drog iväg med flickorna på dagis och skola.


Igår var de dags igen att åka in på akuten.Denna gång åkte hon inte därifrån utan blev inskriven och fick göra Ul och bli Röntgad och då fick hon även reda på att hon hade typ ett stenrös i magen....Ja som ja säger hon har väldigt hög smärttröskel denna donna. hon födde ju barn hemma oxå..

Hennes man kom hemigårkväll och sov här(stefans bror)..Så lilla Lex fick va med pappa!..<3

Idag blev hon opererad och ska även bli det imorgon. Så nu håller ja tummarna för att hon slipper få mer ont...


Igår var jag med mamma på Melissa Horns konsert..den va helt otroligt underbart bra!!! jag är mäkta glad över att mamma frågade om ja ville se henne,för hon e så bra och ja har inte varit på en konsert med en person som verkligen låter som på skivorna! och orkesten bakom henne va suverän!:)



Här får ni tre bilder på sötisarna..


Bild 1: Evelina,Ebba och Lex..

   


Bild 2. En bild på Lex

 


En bild till på lillkillen <3

 


Sen kommer magbilden på mig.. vecka 29+6 (dagen innan ja gick in i vecka 31)

   


NU har vi fått iaf,använda våran nya barnvagn,bilstolen skötbordet en napp och nappflaskor nu när vi fått låna Lex,så nu är skötbordet fullt med blöjor m.m:) så det ni!:)

Fast nappen fick ju självklart lilla Lex:)


Idag har vi varit i birsta med mamma och flickorna, vi åt lunch och myste runt lite:)

Blev lövbit för mig och mamma och för flickorna blev det Pizza för Ebba och pannkaka för Ebba:)

Sen gick vi en lov på birsta och sen åkte vi på barnenshus där Ebba

AtlantizLego

Fingerskates,

lego igen

En hårborste som de står Ebba på.


Evelina fick:

Nallephu Lego

lego igen

En Barbie

och en killbarbie :)

Och en hårborste som de står Evelina på!:)


Snäll mormor har dom allt <3



Nu längtar vi bara mer och mer tills den dagen då vi får vår lilla älskling,snart är ju även min älskade bror och hans tjej beräknade..dom ska ju få en liten kille i slutet på oktober:) så de blir ju mkt bebisar runt om kring oss:)   



Nu blir de kvällsmys med världens bästa älskling <3


With Love//Hellah


Av Helena - 13 oktober 2011 19:23


.....Ja då var vi i vecka 30...


Nu är det 10 veckor kvar tills lillkillen vill komma ut=) El om vi ska va exakt så kan de vara 10 veckor och 6 dagar kvar....

Jag kan säga att jag har tre barn som längtar otroligt mkt här hemma efter att få träffa sin lillebror...


När flickorna kommer hem helgen vecka 44 så kommer vi att sätta upp spjälsängen m.m för att förebereda för ja känner att med all julrusch och allt som ska göras under december månad så kommer de va smartare att göra det lite tidigare,el va tror ni?=).


Som det ser ut nu så är vi ensam på Julafton,jag och älsklingen får mysa tillsammans och kanske hälsa på lite här och var på jul då:)

Men vem vet vi kanske har en liten buskille här hemma,en liten bebis som ligger i våra famnar:) *längtar så otroligt mkt efter de dagarna nu*



Fick ju ett sms av min älskade vän som ja saknat så länge nu att vi skulle ses i Onsdags men då blev ja febrig m.m och eftersom hon har varit så mkt sjuk och åkt på allt möjligt senaste tiden...Men som de ser ut på Lördag kväll så kommer hon hit och myser med flickorna och mig och på söndag så vill hon ha hjälp med flytt och själklart hjälper vi till med det!=)..Har saknat henne så otroligt mkt att hon anar nog inte så mkt,hoppas bara de inte blir för jobbigt för henne att se mig. <3


Flickorna längtar så otroliugt mkt med,dom är överlycklig att hon ska flytta så nära nu så dom kan gå till henne och hälsa på när som helst:)


NU är det bara 76 dagar kvar, och det känns när man går upp och ner för trapperna,men ändå förstår ja inte hur jag skulle kunna ha gått upp 17 kg sen inskrivningen...men 19 om vi räknar med allt ja gick ner.....Jag ser att ja har fått höfter men om ja skulle ha gått upp 19 kg så borde ja ju inte kunna ha mina byxor som ja köpte innan vi ens visste att ja väntade bebisen...Och kan jag ha dom byxorna så borde ju de inte vara så mkt? för ja tappar rätt som de är byxorna och ja får dra upp dom...och då är dom Ny tvä'ttade!...


Jag gick upp mer med Ebba och de syndes,Evelina gick ja upp 4 kg med och de syndes inte däremot så syndes det att ja gick ner....Och denna gång är ja mindre än med Evelina till och med...Så vart har kilona lagt sig!? för Magen som älsklingen säger är det ju bara Bebis,Ansiktet har inte blivit så mulligt tvärt om säger även min mamma..ja för mig är de svårt att smälta fortfarande att ja skulle hagått upp de där kilona!?..



Å från en sak till en annan...Nu är det typ 6 dagar som vi har haft fullmåne. Och de märks på barnens sömn.........

Men fint är det när man tittar ut och ser hur han ligger högt upp på himlen och lyser över vattnet utanför fönstret.

Älskar våran utsikt,speciellt på morgonkvisten när solen går upp. <3 Man kan inte annat än att må bra när man kollar ut och ser himlen alldeles skimrandes i olika färger och se solen alldeles röd/orange...


På lördag blir det att åka till Mor och far och kolla in pannrummet där vi har lämnat en massa grejjer:) så där ska vi ta och fixa och trixa och dona!=) Ska kasta och  även kolla allt så vi får kvar de som ska va kvar m.m:)

Sen är den rensningen över,ska även lägga ut lite annonser på blocket ang en vagga,tvillingvagn och dessutom en sulky som vi ska sälja. Brio Novan som vi har den marinblå ska va kvar hos mamma och pappa. Den ska dom ha när dom ska låna våran el Kentas Bebbe:) och dessutom om vi vill söva bebis i vagn så slipper vi ta med den bara för en liten stund på dagen. Kan va skönt även det. att åker man ner och kommer på att man ska ta en promenad utan att ha med sig vagnen så finns det en där:) Och ja älskar den vagnen så jag har stor sorg den dagen vi måste sälja den.


Men vi har ju en ny vagn. En Brio Happy -10 som vi är mkt nöjd med och längtar varje dag eftger att vi ska få dra en liten knodd i den. Han kommer nog älska vagnen:P haha el hans mamma kommer att va ute och gå minst en gång per dag oavsett väderlek. Eftersom jag fick barn i Norsjö första gångerna och ja gick till BVC  när lillan va liten och de va ganska många minusgrader utan att hon dog utav det så tror ja lite på att man inte ska ut med små bebisar.. Mamma gick ju med min bror och mig när de va svinkallt ute för hon har inte något körkort. Och eftrersom att pappa var resande så kunde inte hon bara sitta hemma när han va borta....


Ne om två veckor blir de nog att packa bb-väskan även om alla dessa appar på telefon vill att ja gör de redan nu..men ja känner varför ska man vara så i förtid med allt?! Räcker väl att jag känner att ja ska göra som ja tänkt med spjälsängen m.m..??



With Love//Hellah


Av Helena - 7 oktober 2011 17:04


har vi gått in i igår och det är 82 dagar kvar....


Idag har det varit foto för lilla Ebba på skolan,hon har inte alls varit glad överhuvudtaget sen hon kom i höstas över sin frisyr och det förstår jag. När jag lämnade henne i juni så sa hon att hon ville klippa sig hos min frisör och det lovade jag henne att hon skulle få göra,för hon ville ha kvar sitt hår och spara ut det så hon kunde fixa flätor. I veckan har hon varit förtvivlad för att hon blev klippt innan hon kom hit. Hon vill inte ha den frisyr som blev klippt. Och ja håller med henne, hon är klippt som en pojke,dessutom så är det inte snyggt klippt den person som klippt henne har ingen som helst koll på hur man klipper hår det är en sak som är säker....Kan man inte klippa ska man låta bli.....Jag är inte bra på att klippa men ja toppade bara hennes hår i julas och då blev de bara kortare. Men jag tog inte ifrån henne en frisyr och försöker låta ena sidan ha långt hår och andra jätte kort.....det funkar inte på en tjej som har självfall i sitt hår dessutom underhåret så har hon små lockar...Hon har samma hår som jag när ja va liten.


jag hoppas de låter håret växa ut nu till våren så hon får gå till Theresia som hon vill och klippa sig. Som ja och mormor har lovat henne. hon har varit där flera ggr när ja klippt mig och hon vill oxå klippa sig hos Theresia.

Evelina är de annat med,men snyggt blev de inte där heller..men hon bryr sig inte lika mkt. Men man kanske ska tänka dessutom att en 6åring har ganska mkt känslor och allt kanske inte kan va perfekt men man kan väl låta bli håret på dom iaf!?. Evelina har börja tjata nu om att hon vill ha långt hår som Ella på dagis.


föresten,så är vi klara med våra Julklappar till alla tre barnen:) Blev lite mer pengar än vi tänkte oss till var och en men de som de kommer få i julklapp är iaf inte dåliga grejjer.

vi fick bara i rabatter 3163 kr....och allt skulle ha gått på 5725 kr men allt blev bara 2562 kr istället och de blev drygt 800kr till var och en. 3 hundra mer än va vi tänkte till dom innan. Men iaf så tror ja dom kommer bli överlyckliga över sina Julklappar..

Lille Elliot skulle ja vilja köpa ett babygym till de är de ända ja tycker han behöver ha i julklapp:P Men vi får se,kan ju bli en sen julklapp med:)


Tänk er om 11 veckor kan ja sittar här med världens goaste lillprins (hoppas ja iaf) med tanke på hur surt han gör de för mamma nu så borde han va cool när han kommer ut=)..Matvrak lär han iaf bli:)

barnen firar iaf julafton med sin pappa, dom åker upp den 23 å kommer ner runt den 27/28 dec,jepp på den dagen ja e beräknad.

Sen får vi se om lillen vill komma ut då el om han väntar,barnen ska iaf va här under stefans alla pappadagar och sistadagen så kommer vi köra upp tjejerna.


mammas goflickor,kommer sakna dom så enormt mkt när dom kommer va där uppe.

jag och stefan rynkade till på ögonbrynen idag när vi satt och åt. jag kommer inte skriva vad barnen sa men ja måste fan kolla upp om de är sant!!!..för då e ja orolig.




Livet är som en bok,det finns alltid ett slut....


With Love//Hellah <3

v28

Av Helena - 3 oktober 2011 14:21


Men tiden rinner iväg och på torsdag är ja i vecka 29.


förra veckan utökades älsklingens sida med en liten liten kille vid namn Lex, Han kom verkligen med buller och bång i hans mammas säng:) Och ja må säga att jag är väldigt glad över att få va med i denna stund då han tittade ut,att ja fick va med om en sådan mäktig upplevelse är enorm!..

Mörkt hår och stora ögon ligger han och filosoferar oftast:) världens sötaste lillkille är vad han är. Längtan efter vår lilla bebis är enorm just nu.


I helgen så satt vi upp skötbordet till lilleman, vart mkt nöjd faktiskt.

vi plockade ner torktumlaren som stod på tvättmaskinen och ställde de bredvid varandra och sen hängde vi upp skötbordet på väggen, Tack till Pappa som hjälpte älsklingen med det.

Sen så har vi rensat lite hos mamma och pappa i källaren,hade ju en heldel med saker där sen flytten hit. Så nu e 1 rum av 2 avklarade så ja hoppas vi får tid snart igen att ta de andra rummet. Känns skönt att få till lite iaf och att mamma och pappa slipper se mina saker hos dom.

Eftersom kl gick så fort på lördagen så blev de donken till middag..och de gillade tjejerna sen blev de Trassel innan de skulle sova,medans Älsklingen var med sin Mamma och övningskörde.

Sen så blev det mys med älsklingen.


och igår blev de handling och uppsättning av skötbordet sen så blev det Tacos till middag,barnen åt som hästar=) är så glad över att de äter så bra här..


Och en sak till,min lilla tjej Ebba har ju problem ibland med pinket(så kallad stressblåsa) men nu har hon klarat sig flera dagar utan att kissa ner sig och dessutom i Natt så klev hon upp alldeles själv! En stor stjärna ska hon ha för det..Mammas tjej börjar klara detta galant!!<3 Sen vet ja att de kan komma återfall,men de får man ta då!...Hon är jätteduktig iaf! Har lovat henne att hon ska få klistra klistermärke för varje dag hon klarat sig och sen när hon fått viss många märken ska vi åka och handla något som hon vill ha på någon leksaksaffär el kanske hon vill ha kläder!?:P


var ju på koll i onsdags med lilla Elliot i magen tillsammans med älsklingen,är så glad över att han vill följa med och va med varje minut av vad som sker på dessa möten m.m:)


men blodtrycket var på 131/84

vikten är helt ofattbart?...Ingen kan tro att de är sant inte jag heller.

Speciellt inte när ja inte väger lika mkt hos mamma å pappa:P..men vågen på vc var +17 kg..vi ba ne de funka inte..har en bra kommentar från en ja berättade de till, "men va fan va kärringen skelögd" :-P

ingen vet vart ja kan ha lagt på mig det någonstans och inte ja heller. för ja kan ha min jacka som ja köpte ifjol ja kan stänga den utan problem,jag kan även ha på mig kläderna som ja och mamma köpte i aug,och hade ja gått upp så mkt så skulle ja inte klarat av det.

Men mitt socker då,de låg ju på 9.0 ja började kallsvettas ;-( och bröt ihop när ja kom hem, för ja kanske skulle behöva göra en glykos belastning som ja inte ville göra och har inte gjort med någon av mina barn. Men så ringde BM till läkaren och hon fick reda på att eftersom mina barn inte varit stor innan och ja dessutom inte gått över tiden med någon så skulle de inte vara någon fara och ja skulle komma på fredagen och göra ett nytt. Och de va på 5,5 och då va mitt

blodtryck på 129/76 så de var bra. Och ja kunde andas ut!..

Hjärtljuden låg på 142. <3


Idag är det endast 86 dagar kvar tills lillen kanske vill komma ut:)

Tiden går verkligen asfort:) men ibland går den även supersakta.


Ska snart börja med maten,idag blir de Lax i ugn och potatis/ris och sweet chilisås..hade velat ha grekisksallad till med men blir en annan dag!:)..

Sen så ska vi åka till leksaksaffärer och glutta lite,måste även köpa lite tvål m.m:)


ne nu blir det att avsluta här!


With Love//Hellah


Ovido - Quiz & Flashcards