ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under januari 2014

Av Helena - 19 januari 2014 04:35

Morgon...

Är det nu.. Kl är halv 5 och jag kan inte sova.

Allt för många tankar florerar i mitt huvud...
Om allt och inget..vad sker och vad vill jag ska ske? Orkar jag? Orkar jag inte?

Jag måste kämpa, men hur ska jag hitta den gnistan igen?

Ne ni.. Avslutar här.. Ger mini mat nu sen hoppas jag man få sova igen..

With love///Hellahh

Av Helena - 15 januari 2014 15:04


Första gången på länge sitter jag vid datorn och skriver.


Jag använder annars appen i telefonen och skriver blogg.

Kan ju säga att det känns lite ovant att sitta vid datorn,det går som lite snabbare att skriva på ett tangentbord än på mobilen=)


Snön har tydligen hittat hit å tydligen vill den även stanna *suck*..Själv tyckte jag de va helt suveränt när de inte var någon snö alls jag..jag hade börjat längta rejält till våren och dessutom så tyckte jag mer om plusgraderna än minusgraderna vi har nu..fy så kallt de blev på engång.


Sitter just nu i köket och kollar ut mot vardagsrummet där de ser ut som ett bombnedslag ´tillsammans med att mina två ögonstenar stå i hela sörjan!=).. Goungar!..Tänk så mkt kärlek man kan få utav två små som knappt vet att de finns en värd där ute knappt. Jag känner mig rejält rik med alla mina 5 barn. Dom är verkligen det jag lever för. Dom är mitt allt. och kommer så vara oavsett vad som sker.


Medans jag sitter å skriver så lyssnar jag även på Youtube och lite låtar där. Finns en massa gammalt som ja lyssnar på som ger minnen. Inte så bra minnen endel,men man klarar det oxå..nu är ju livet som det har varit..Och man ska helst inte kasta skit på sig själv att de blev som de blev,utan blicka framåt. Men ibland kan de va sjukt svårt. Å sätta ord på vissa saker är de bra om de finns låtar som redan gör det=).


Idag blir det att åka på Birsta tro jag,har inte bestämt mig än..känns lite sådär å kliva ut med småkillarna å lilltjejen i dag faktiskt när de e snorhalt överallt i samhället. Flera krockar har varit tack vare för att de varit halt överallt.

Känns väl inte så där jätteroligt att va ute å åka i det om de finns de som inte kan köra.



tro inte de blir nå birsta iaf,känns onödigt att dra ut barnen.

vi får se=)..Kanske kommer man hem med lite nya prylar<3..

har ju redan gjort om i köket,å lite i badrummet ska de bli å tjejernas rum...


ne nu ska jag ta och sätta mig å kolla tv med de andra ligisterna=)..gograbbarna mina!=)..


With Love//Hellahh


       



Av Helena - 10 januari 2014 12:47

Har nu gått under 2014..

Jag skulle ju göra en sammanfattning utav de gångna året..
Men har inte orkat än, det har varit så mkt de senaste dagarna att jag vill bara andas ut å försöka se positiva i de mega tiva som sker p sen fortsätta min gång framåt.

Det bästa är att Enya är frisk nu iaf, de trodde på att de va en UVI som lillan fått.
Igår var det 7 veckor sen lillan föddes,tiden går så vansinnes fort.

Mina prinsessor har åkt tillbaka till sin pappa,å jag saknar de så otroligt mkt.
De senaste dagarna så har jag mått dåligt,tårarna bara rinner när jag e själv.
Mina älskade prinsessor,jag hoppas ni en dag förstår att jag inte flyttade från Nsj för att va dum, utan för att jag skulle kunna va mamma utan att må dåligt.
Jag får ofta höra av folk att jag gjorde valet att flytta, så man får skylla sig själv typ, å hur kunde jag göra så emot mina barn.
El det är bara att flytta upp igen.

Men så lätt är det inte.
Det hade varit så lätt om jag inte skaffat ett liv här nere med man och barn.
Elliot fanns innan flickorna flyttade på heltid till Norsjö. Jag å Stefan träffades i samma veva som ja flyttade ner permanent.
Så det är inte så lätt. :-/

Jag vet att ett av mina barn inte mår så bra p.g.a detta.. Men jag försöker så gott jag kan att göra de bättre för henne.
I julklapp fick alla de stora barnen en varsin mobiltelefon, Ebba å Evelina för att de aldrig ska behöva känna attiske behöver fråga nån om de får ringa utan ska kunna ringa när de vill el smsa när de vill. Bara en sådan sak kan hjälpa till att de ska må bättre. Sen ska ja försöka åka upp så mkt som de bara går.

Utanför faller snön. Jag tycker de e fint samtidigt som ja helst av allt vill slippa snö.
Jag längtar till sommaren. Men hittills har denna vinter varit bra. Barnen har inte behövt så mkt kläder på sig å det är ett stort plus.

Livet har sina med å motgångar, för mig känns det som de bara finns motgångar just nu..hur länge orkar man stå upp utan att falla ihop totalt?

Ne, nu ska ja ta å mysa med Eddie som vaknat..

With love//Hellah

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards