ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under september 2011

Av Helena - 23 september 2011 14:43



...ja det är jag i nu i vecka 26+1....


Tiden går ganska fort även om ja tycker den går ganska sakta....

Magen växer och lilleman där i är ju aldrig still,ja verkligen älskar när han rör sig som han gör:) men ibland kan de även bli lite jobbigt..Speciellt när man inte kan sova på nätterna för man känner hur han pressar sitt huvud el sin rumpa upp mot mina lungor!..


Ska ta och ta lite bilder på magen så ni får se...Tycker inte ja har blivit så överdrivet stor än och jag har inte gått upp ett kg,snarare gått ner en massa *skönt*...Så vi får se hur mkt ja kommer gå ner innan ja börjar gå upp. Men de gör inget om ja går upp sen för ja har ju ändå gått ner lite nu så att ja ligger på det ja ska väga ungefär...


har införskaffat lite grejjer till lillen oxå,ska ta och knäppa kort på det oxå så ni får se!=)..

       

bild nr 1:Lite kläder till lillkillen=) (overaller två st) en tunn och en lite tjockare sen nåra bodys och lite annat smått och gott=) mössor och tossar m.m


Bild nr 2: Två stycken snuttefiltar (kanin) köpte vi i sthlm i helgen som var. Lejonet köpte vi oxå i sthlm för 10 kr=) tyckte den va så söt:) Sen e de tröjor med musse och nallepuh + dreggellappar som e köpt på lidl. Mum+Dad=Me body köpt på hm:) Sen småmössor köpt på hm:)


Bild nr 3: Nappar..har köpt 4 utav 3 förpak. =)


Bild nr 4: Vagnen som våran älskade lilla buskille ska få åka i:) Är mkt nöjd över vagnen..Och längtar ihjäl mig tills bebben kommer!


Har även köpt till vaggan och till sängen där lilla Elliot ska ligga..

Det blev detta till spjälsängen:

   

det är Spjälskydd med laban,Sängkläder Laban Örngott och påslakan,sen så följer det även med Täcke och kudde för endast 949:- :) billigt som skrutten ju:)


Sen satt jag vid datorn efter ja klickade hem det där och hittade till vaggan med,jätte fint..   Laban påslakan till vaggan:) så nu har vi till det iaf,så nu saknas de bara ett vanligt täcke och kudde till den. 199:- kostade detta kit=)

Och en filt ska ja även köpa men vet inte om ja ska köpa laban,Pingu el tummen!? har inte bestämt mig än:)..


Sen tänkte ja lägga ut en bild på hur vackert vi kan ha de utanför fönstrerna på kvällarna <3



jag tycker de är mega fint när månen lyser sådär fint på vattnet!...


ne nu ska ja börja göra mig klar för att snart kommer älsklingen och hämta mig. Då ska vi hämta lillprinsen och åka på Mcdonalds och äta middag sen ska vi på Barnenshus och hämta mitt gratispaket sen får ja se om ja handlar lite till bebisen oxå?..har lite funderingar på det oxå:)...


With love//Hellah 

Av Helena - 19 september 2011 08:26



....Må ja säga va helt underbar!!!...


I fredags så hade vi kalas här hemma eftersom jag fyller år idag. Och ikväll är det f-möte på Ebbas skola.

flickorna följde med Mormor och morfar hem redan på fredag kväll,vi packade och hade oss här hemma och sen blev de sängen för att orka upp för att åka till sthlm:)


Lördagen: 06.00 ringde klockan, men vi klev inte upp direkt (hade knappt sovit en blund under natten). Så duscha vi och åkte iväg. Åt frukost på Shell i stan, det blev wok för mig och för älsklingen blev det räckmacka!=) så 6 minuter över 8 så lättade vi från sundsvall!:)


Kom ner till sthlm och stannade i Barkaby för att gå på Outlet och där blev det ett par skor till mig och älsklingen!=)..Billiga som bara den var dom! Så vi vart nöjda, sen åkte vi in till vårat hotell =) låg och myste lite innan vi gav oss ut på stan,där blev det middag en supergod middag som var en stor köttbit (ryggbiff) Majskolv, och persiljesmör sen så var det även potatis till hur gott som helst och till efterrätt vart det cheescake och hallon+ Rödvinbär..ja njöt verkligen utav maten!=)...

Efter middagen så träffade vi älsklingens bror som bor isthlm och fikade med honom (övermätt som man var så tröck man ner en Chockladboll och lite juice ändå)..

Köpte föresten två snuttekaniner till Elliot oxå:) jätte fina..

Sen gick vi till hotellrummet köpte med oss lite godis och dricka sen blev de att mysa ner oss i sängen och se på tv:)...


Kan säga de finns mkt tok i Sthlm, tro vi hade en riktig tokdag i Lördags iaf..


allt började med på Shell i sundsvall där de står en gubbe och frågar är de här Kaffet, och då står han vid slusch maskinen..ja höll på att dö av skratt..

Sen när vi kom lite utanför sthlm så stannade vi och skulle kolla om en p-skiva och där frågar vi killen på shell och han svarar att han inte visste och ropade på en kollega som inte va svensk om han kunde hjälpa oss. Vi gav frågan som löd så här: Vi tänkte höra om ni vet vart man kan få tag på en p-skiva för parkeringen?

Han svarar..Ska ni parkera HÄR!? nej,sen babblar han på att vi ska ställa bilen i danderyd och sen åka till stan och va där? men i stan hade vi parkeringsplats och där behöver man ingen p-skiva men eftersom vi skulle till barkaby,sickla,nacka,täby så blev det som så att vi behövde en!=)....

men  vi fick inget vettigt ur denna kille som älsklingen sa va fan va de som va fel,pratar ja så otydligt..

sen kom vi till hotelle,där utanför sprang de en massa folk tydligen var de halvmaran i sthlm. Och sen kom vi till stan och där stod de indianer och dansade och spelade och sjung...och då skrev han ut på facebook att :Släng dig i väggen pontare nu åker ja hem snart!=) med en bild på med så klart!:P..


Sen såg vi en sak som man verkligen inte ser varje dag...En kvinna tog en duva från drottninggatan och la ner den i hennes väska....jag och älsklingen såg skit förvånad ut och skrattade..men stackars duva!...


Sen när vi mött Stefans bror och vi skulle gå och fika så när vi kom så satt de en mörkhyad man och trumma på sin trumma och va sjung han inte då!? jo HÄR KOMMER PIPPI LÅNGSTRUMP..och där fick ja mina skrattanfall igen...ja kunde verkligen inte hålla mig för skratt!!!

Det var lördagen den...(somnade väl runt 1 halv 2 på natten)


Söndagen: vaknade vid halv 8 klev upp och vi duschade och sen gick vi ner och åt frulle:) sen gjorde vi oss i ordning,checkade ut och åkte mot Sickla,Nacka..gick på Ica Maxi där och köpte lite små saker.. eftersom Forumgallerierna öppnade inte fören vid 11..så åkte vi runt och kollade på lite hus m.m!=)

riktigt mysigt!


Sen åkte vi på gallerierna och kollade runt lite, köpte presenter åt barnen!=)

var ju på Sickla en liten stund, skulle hitta brio butiken men den hade de lagt ner så de blev det inte. men vi gick på Lekia och vi sökte en gitarr till Ebba som hon så gärna ville ha vi hade sett den dagen före på BR för 100 kr och när vi kom till Lekia så kostade en lika dan 379 kr. och då va den nedsatt.. jag blev besviken och ledsen att ja inte köpte den innan..så vi for till Täby Centrum och gick på gallerian där och där fann vi gitarrer för 100kr st..och ja blev glad igen.vi köpte en till dom var alla tre!


sen åkte vi hem,då va kl runt halv 2.


kommer hem hämtar hem mina små tjejer och sen åker vi hem till lägenheten, ja plockar upp och vi lägger barnen sen så åker älsklingen iväg och handlar så vi får i oss lite kvällsmål eftersom vi åt lunch/middag kl halv 2 så blev de varma mackor vid 8 :),,,sen gick vi och la oss och kolla film och ja somna till och från hela tiden...va verkligen mega trött som idag!..


Men tack älskling för en underbar helg tillsamman med dig...


och tack Mamma och pappa för att ni tog hand om mina älskade flickor undertiden vi va i sthlm..


Tack även till alla som kom i fredags och firade mig!=)...


With love//Hellah

Av Helena - 14 september 2011 13:30







.....Sitter med en massa frågor........


dop el inte dop? Fadder el inte fadder?....

jag vet vem som ska bli fadder i sådanafall...Önskar bara att mina andra två var döpta oxå så hade detta varit ett lättare beslut för mig........


Vet även vem ja ska fråga som ska få sjunga på dopet...Om de blir något!

Jag vet redan vilka låtar ja vill ska spelas..


Det finns en vän som jag kommer fråga den dag det är dags..som e värd den titeln för mig. denna vän är värd mer än så!!!


ne nu ska ja fundera vidare på detta...


with Love//Hellah

Av Helena - 14 september 2011 07:49




idag känns de inte som en bra dag,kan inte sätta  fingret på vad det är men de känns inge bra iaf.


finns så mkt som ja skulle vilja skriva som ja inte orkar skriva nu!...




lyssnar på Melissa Horn, den 30:e okt ska jag och mamma gå och lyssna på henne och ja kan säga att de är efterlängtat att få se henne live!...

Älskar hennes låtar..kan ligga och lyssna på dom dygnet runt...


Trött och slut är jag,när ska ja få sova en hel natt!? kan säga att ja sover kanske 2-3 timmar per natt...(sammanhängande)...Och de börjar bli olidligt..får knappt sova längre stunder på dagen heller som skulle behövas för att ja ska må bra!.....


På lördag åker vi till 08-landet...får hoppas de ger mig gnistan tillbaka på allt. just nu känns allt meningslöst.







vänder mig om igen!!


///Hellah

Av Helena - 12 september 2011 16:25


....verkar fortsätta....är snart i vecka 26 och mår illa ibland fortfarande,jag orkar snart inte ha det såhär längre..fogarna jävlas illamående,huvudvärk och sammandragningar..känns verkligen som man njuter av denna graviditet...Jo det gör jag oxå,det ska ja inte säga att ja inte gör för jag njuter även om de gör ont..det är min sista och då vill man ju njuta....


saknar min vän,saknar henne så de gör ont i hjärtat..jag vet varför de är som de är nu och ja accepterar det och förstår henne att de är jobbigt....Det är verkligen inte lätt att gå igenom det hon gått igenom. och när hon träffar mig så påminner jag henne =( och helst skulle jag vilja att de va hon som fick detta och inte jag...jag vet att de låter kanske dumt. Men jag har ju som mitt..och så! Jag hoppas det inte tar allt för lång tid innan vi kan ses igen.<3 jag vet sj hur jobbigt hur de är att gå igenom något sånt fast inte helt på samma sätt.


Snart kommer älsklingen hem <3 han är verkligen efterlängtad....det är jobbigt att vara ifrån varandra..jag hatar det!!!  Han är verkligen min andra hälft...


Imorgon ska Ebba på grytan med skolan och ha frilufsdag !=) kommer nog va nice för henne..hon som gillar idrott..mamma pojk/flicka!:)


På fredag blir de tårta här hemma sen på lördag åker vi ner till 08-landet och myser jag och älsklingen bara han och jag..välbehövligt nu faktiskt!


mitt liv är underbart,men ibland är man halvfundersam vad som sker...


With love//Hellah


Av Helena - 9 september 2011 19:47



Idag har vi varit till barnmorskan och allt såg bra ut förutom att ja fick konstaterat mitt foglossningsbesvär och att jag hade låga järndepåer..24 (kan ju ha sin anledning till att man bara vill sova och inte kliva upp nå mer?=)...


Hjärtljudet var på 142,barnen tyckte det var häftigt att lyssna på lillebroren.

Mitt blodtryck var suveränt enligt barnmorskan:)

Mitt socker var på 5,4 och va väldigt bra och dessutom mitt blodvärde va super och det var på 138.


Elliot är inte still en sek, hade vi inte sett att de bara va en så hade ja trott de va två.så mkt rörelser är det på lillkillen i magen!=)


Men han är väl lik sin far och sitter aldrig still:P.


Maja har föresten kastrerat sig,lillkissen är så söt i sin tratt,oich hon är så snäll..hon e verkligen våran myskatt..hon är för snäll ibland. Och här kommer vi och förstär hennes planer att få kattungar!=) Men mamma vill ba ha en kisse och de räcker med en Skogskatt som ibland är skogstokig!=) men vi älskar henne så mkt,skulle verkligen bli helt förstörd om de skulle hända lillan något. Var jätte orolig i tisdags när vi hade hon hos vetrinären. Lilltjejen mammas! <3


Vi firade ju ett år förra helgen oxå:) det är de bästa året på hela mitt liv!!!...Vi åt gott på Stekhuset sen åkte vi he, och såg en film och myste_=) Barnen hade mys hos mormor och morfar,nästa helg åker vi till Sthlm och myser till det på hotell bara jag och älsklingen <3 Längtar enormt. Blir även så att vi firar min födelsedag på fredagen med mamma och pappa eftersom vi åker på lördag och e borta till söndag kväll och på måndag är det föräldramöte när jag fyller år och vi vet inte om pappa är hemma den veckan så då passar vi på redan på fredag! =)


Ner nu ska ja ta och avsluta här och mysa med älsklingen och lite kräftor!!:) Mums!!!


With Love//Hellah..

Av Helena - 9 september 2011 09:37



...Barnmorskan ska man till idag och kolla så att allt står rätt till...Har ju så in i bombens ont då och då...


Sammandragningar och foglossning,känns ju verkligen som det är sånt ja vill ha nu. Nästa helg ska ja och Älsklingen åka till Sthlm och mysa...men hur mkt mys blir det om ja ska behöva ha ont!?..Får hoppas ja slipper ha ont när vi är där.


Tröttare och tröttare har jag blivit..Skulle kunna sova dygnet runt utan att de ens märktes på mig att ja har sovit...


Igår gick vi in i vecka 25 och idag är det 110 dagar kvar tills lillen vill tjika ut el iaf vad de sa på ultraljudet och jag har ju varit exakt innan så dom lär väl inte ha räknat så fel på mig denna gång heller..*skrattar* Då Ebba kom ut på bf datumet och Evelina dagen före...mammas små prinsessor...


Just nu har jag en som gör världens kullebyttor i min mage!*mys*

Ne nu ska vi ge oss iväg...men ja skriver mer sen hur de gick hos bm!=)


With love//Hellah

Av Helena - 1 september 2011 16:35



....går vi in i idag:)...


Och lycklig är jag att känna den lilla varelsen i min mage varje dag! Det är en sak som ja inte vill byta bort för 5 öre..

men resterande att gå och va kissnödig typ så fort man har drukit lite så är det lite väl jobbigt..El när Elliot gör sådana där glädjeskutt så man tror att han ska komma ut ur magen!:)


Igår så fick ja min nya nätadapter till min dator så nu kan ja sitta vid min lilla pc och skriva bloggen. =) den har varit efterlängtad om ja säger så!


Sen i Måndags så bytte ja ju abonnemang och de blev ju så dumt att ja fick ett stort simkort till min iphone4 som ska ha ett microsimkort men fick ett litet i butik i måndags men i brevlådan fick vi ett stort och sen så fick ja lov att ringa till Telia och få till det men de hänvisade mig bara till Telia igen...Och där fick ja yttligare ett litet microsimkort..och i natt slutade mitt vanliga kort att fungera och de tog till idag vid 3-4 som de funkade..börjar bli lite irriterad nu på detta. så vi hoppas nu på att de kommer funka utan problem annars kommer jag bli galen.


Livet leker annars..Trött är man när man har en livlig krabat i magen som håller en vaken på natten...I går natt kom Ebba till oss och i natt kom Evelina..

Jag vet inte hur jag ska klara av att va utan mina prinsessor efter jul..ja saknar de som skrutt när ja inte är med dom. Längtar inte till den dan de flyttar upp till pappa efter jul någongång.


ne nu ska ja ta och fixa lite mer här hemma sen så ska ja ta och vila lite..Imorgon är det Fredag och den dagen ska Emil till sin mamma så vi kommer sakna han. Flickorna får sin egna tid med oss imorgon på lördag ska de på kalas och sen ska de till Mormor och Morfar så jag och älsklingen får mysa lite under kvällen med tanke på att vi firar årsdagen på söndag!..


Vi har hunnit mkt på 1 år må ja säga!:P


blev ett par den 4 sep.

jag flyttade till lägenhet den 5 november

i januari bodde typ älsklingen och Emil konstant i min lägenhet  vi var 5 st i en 3:a :) de va tuft men de gick..från Januari till Juli..Vi blev med barn i April tydligen fast vi inget direkt...de kom som en liten överaskning:) Men världens mysigaste överaskning. 1 juli flyttade vi ihop i en 4½ på Örnen. Allt detta innan 1 årsdagen!:P..Men ja klagar inte!!..<3 Älskar dig älskling hur mkt som helst!


shit idag är det 18 dagar kvar tills jag bli gammal 27 år 3 år kvar till 30 fy va hemskt..har verkligen åldersnojja!...


ne nu ska ja ta och lägga om kull mig i soffan med benen högt!


With Love//Hellah


Ovido - Quiz & Flashcards