ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under augusti 2011

Av Helena - 30 augusti 2011 12:20


...Den 30/8-2011...


Tänk we att om två dagar är det september =) Den bästa månaden på hela året!:)

Har alltid älskat september och kommer alltid att göra det...och dessutom är det dem månaden jag träffade min älskling =)


Igår vart man ny ägare till min nya mobil:) mitt abonnemang går ju ut så då passade ja på att förnya det och dessutom fixa så att ja fick en ny mobil...det blev en ny iphone..den telefonen ja ville ha skulle ja behöva nästan betala 1000.- för och dessutom betala förhöjd avgift i 24 månader =298 kr.. lite väl dyrt tyckte jasg och eftersom jag gillar iphone sen innan så vart det en ny sådan...=)


Lillen han sparkar på bra nu mera..shit säger ja bara...man får inte sova i lugn och ro alls må ja säga!


Måste ä'ven berätta att min älskade bonusson lärde sig cykla i söndags!=) gav honom en liten morot ang att få en ny cykel och vips så vart han jätte positiv och skulle kunna de direkt..det gick jättesnabbt...=) så nästa år ska Emil och Ebba få en varsin ny cykel som de ska få välja helt och hållet själv!=)


Datorn vi köpte e hur bra som helst!=) gillar dewn verkligen!:)


På Lördag ska Ebba och Evelina på kalas,jag och älsklingenska senare på kvällen mysa eftersom de är 1 år sedan vi träffades på söndagen!<3

Sen helgen om två veckor 17-18 sep så ska vi till sthlm och mysa!:) Vi skulle dit i helgen som kommer men så blev det inte för de var Tjejmilen i helgen i sthlm och dessutom så var alla hotell bokade tytp!...


Ni får ursäkta om de är några stavfel..men det är p.ga att man inte alltid ser dom när man har tv en bit i från!=) såg på förra inlägget hade ja skrivit mussan och inte mössan!:P m.m


Ikväll ska ja och älsklingen mumsa i oss kräftor igen och senn senare i veckan ska vi dra i oss lite surströmming!=) Mumms!!..


Nu blir det att vila vidare!!


With Love//


Hellah

Av Helena - 27 augusti 2011 16:12



...Och morgonen började redan kl 5 i morse..Tror ni vi va nöjd här hemma!? Nepp inte ett dugg..Hade en som vägrade gå och sova och när denne väl gick och la sig så kom denne upp 3-4 ggr sen blev de en til som vakna och då tog de tjuren i hornen och väkte lillasyster...så idag så ska dom sova så vi med få sova här hemma! Trött är vi idag..


Idag har vi köpt en ny dator,ny extern hårdisk,trådlöst tangentbord och mus,en usb adapter till internet..=)

Den stationära datorn som ja nu sitter vid är helt underbar..=)

       


Sitter  och kollar nu på nätet och de här sakerna va mkt billigare i affären än på nätet,helt otroligt...och då har vi inte ens räknat med drakt..och de är samma affär fast de bara är i handeln och på internet? Märkligt!!!...


Sen så var vi på Birsta City och köpte lite små saker, som mussa,"tossar",overall till Elliot som vi såg igår på Internet och vart helt kära i självaste overallen som va smart,sen hamnade även två till pjyamaser med hem:) 75:- på rea var det...

       Tossarna och pyjaasen fanns inte på bilder så de lär jag knäppa jort på i framtiden:)

        

Sen handlade vi ram till ultraljuds bilderna som vi ska fixa på lillkillen och sätta upp så småningom!:) Köpte även present till en kompis till Emil som fyller år imorgon och Emil ska på barnkalas!:)  Sen köpte vi även födelsedags present till A som fyller år första sep :) men de skriver vi inte här vad de blev för hans mamma kanske läser:)


Hmm, om en vecka firar ja och älsklingen 1 år,fan va tiden rinner iväg:) Tänk att jag har varit lycklig tillsammans med världens bästa i ett år nästa söndag!...helt otroligt att tiden går,men tiden går så sakta tills vi får vår lillkille:)

Får se va vi hittar på nästa helg,?=) Men helgen två veckor senare ska vi åka till Sthlm och mysa....ska bli skönt innan bebisen kommer att få lite "egentid bara jag och älsklingen....


Imorgon så ska ja mysa med mina små tjejer...hoppas på att de inte vaknar så tidigt så att vi verkligen kan mysa imorgon!...utan att de ska behöva ara trötta och griniga!..


Älskar min familj!!!//With Love///Hellah



Av Helena - 26 augusti 2011 15:06



....Fredagsmys....


Ja det är det verkligen. Jag och barnen har varit i dag i väg och köpt gympakläder till bägge barnen sen blev de även filmer som vi köpte :)


Morgonen började ju bra,Ebba ville va hemma och mysa med mig och Evelina idag så vi ringde skolan och sa att Ebba ville va Ledig. Det gick superbra så vi myste i sängen och sen skulle jag starta min mini-pc och va händer? den vägrar vakna=/ *suck!* Känns ju väldigt roligt el hur var det nu ingen!? ja saknar min mini-pc redan..sitter och skriver just nu på älsklingens dator och de är inte alls samma som i min. ber till högre makter att den ska funka snart!=)..


Sitter och funderar på att byta blogg!?..eftersom ja skulle vilja ändra lite grejjer med denna blogg men eftersom ja inte kan så blir det så svårt,lättare på andra sidor? tror jag iaf..Annars får ja väl fråga runt om de är någon som vill fixa på min blogg lite!?..för som den e just nu så trivs ja INTE!


Trött och less är jag idag...Hormonerna påminns hela tiden...man sväljer tre ggr för att inte falla i gråt när man tänker att att datorn har pajat och sådana saker..*suck*..


saknar min vän hur mkt som helst :-( tänker på henne dag som natt!.

Och hoppas hon mår bra!




har verkligen fastnat.... för denna låt...


har lyssnat på den sen i ja förra sommaren, och den sitter hårt i mitt huvud.


Lyssnar väldigt mkt på den nu när jag väntar lilla Elliot..

När jag väntade Evelina så var det en annan låt med Sarah som ja lyssnade på...


Jag verkligen fastnar för dessa låtar när jag väntar barn..Med Ebba hade jag oxå en kärleks låt som ja fastnade vid...


Undra när jag ska börja känna mig stark och slippa lipa för allt..känns som min kropp inte alls vill gå dom vägarna ja vill...dumma dumma hormoner..

finns väl lite tankar som går runt i huvudet och kan ju va de som spökar!..

2002-04-22 är ett datum som är inristat i mitt hjärta!<3


With love//Hellah



Av Helena - 21 augusti 2011 14:32




Fredagen:


Myste med min älskling och alla barnen på dagen,sen så när Emil åkt till sin mamma åkte i iväg på Selånger och lät flickorna va på Tivolit. Dom trivdes som fisken i vattnet och va snälla. Evelina däremot vann första pris och vann en stor Hallo kitty..mammas lilltjej,Sen vann de fler gossedjur och åkte lite berg och dalbana innan vi köpte lite godis och åkte hem för att sova.


Lördagen:

Lämnade mina barn hos mina föräldrar för de skulle iväg på 50års kalas så passade jag och älsklingen på att gå på selånger.. De blev lite inhandlat som tex.Börs,kryddor,korvar,coccosbollar och sen köpte vi Wishey korv till pappa och rullrån till mamma. Efter det så åkte vi hem och åt middag Tacos blev det till middag,barnen har varit så duktiga att äta denna vecka..och sen så åkte vi ner till mamma och pappa igen för att fika lite.. Sen åkte vi hem såg lite film och sen somna vi som slagna hjältar alla 4.a


Söndag:

Sitter på jobbet och jobbar till 11 i morgon,saknar min familj så mkt när jag jobbar natt..detta är inte alls roligt att sitta här 4 mil ifrån och veta att mina älskade e hemma och dessutom lediga.Men ja hoppas dom har en bra dag iaf!:)


Imorgon så börjar Ebba 6års mammas lilltjej blir stortjej..herregud vart tar tiden vägen? någon som kan förklara det för mig!?

Evelina ska börja på dagis igen...mammas tjejer börjar bli stora nu!=)

Emil han börjar 1:an.<3


Nu blir det att lägga sig och se lite mer tv..


129 dagar kvar <3

27 dagar kvar<3

14 dagar kvar<3


Älskar min familj,älskar dig Stefan Jalonen!!!


With Love//Hellah

Av Helena - 17 augusti 2011 21:21



Sitter på jobbet och har inte så mkt att göra,sitter och väntar ut tiden så ja får sova...och få komma hem till min underbara familj!


Träffade mina två spjuver ungar en liten stund idag och ja saknar dom otroligt mkt när ja inte har dom hos mig. Just nu är de hos mormor och har de bra medans jag jobbar..Tack snälla älskade mamma för att du har dom medans ja jobbar dessa två nattpass på raken. det betyder väldigt mkt och att ja får sova på dagarna <3



Lilla Elliot han rör sig som aldrig förr..Imorgon går vi in i vecka 22 och en vecka närmre nedsläpp..har tre syskon som längtar efter sin lillebror...Dom ska pussa på magen krama magen m.m.Idag är en dag då magen syns otroligt mkt.


Har en vän som inte mår så bra nu som ja tänker på varje dag..önskar verkligen ja kunde hjälpa dig att få bort de onda! Du är en av mina bästa vänner och kommer alltid vara! Jag älskar dig och finns här när du behöver och orkar!..


Snart åker jag och älsklingen  till sthlm även! *längtar otroligt mkt efter det* Ska bli skönt å få bara rå om varandra ett tag..(en natt) :P..


I helgen är det Selånger,härligt säger ja eftersom ja älskar den marknaden!..Barnen ska få följa med då vi åker på fredag kväll och gå på tivolit..sen på lördagen ska ja och älsklingen gå sj på självaste marknaden. Tycker inte de är så mkt för barn att släpas runt där...


Imorgon får man mysa med hela familjen igen ja längtar att ni anar inte hur mkt..det är jobbigt att vara ifrån dom i två nätter och typ dagar!..det är sjukt!..


Ne nu blir det att kolla runt lite här på nätet..ska ju inte sova förns om nåra timmar!!


With Love//Hellah

Av Helena - 15 augusti 2011 09:53


ute...


Det är så roligt och se alla som e glada för våran skull....


i veckan blir det en hel del jobb..

börjar imorgon 18.00 slutar kl 8.00 på onsdag och börjar igen 18.00 på onsdagen och slutar runt 8.00 på torsdagen,sen är ja ledig fred,lörd och då ska vi försöka oss in på Selånger. Får se hur humöret är..som de är idag så är de inte nådigt alls. känns inte alls som ja vill hitta på något i helgen. Tur jag har mina prinsessor hemma som gör mig glad..och även en liten Elliot som sparkar och har sig i min mage nu när ja sitter här och skriver.


Idag blir det att åka och handla lite åt tjejerna..Evelina behöver verkligen nya byxor..dom har blivit som capribyxor på henne. exakt alla jeans hon har. sen så ska de få välja sig en varsin ryggsäck sen har ja lovat dom att dom ska få en varsin dockvagn. Eftersom dom som dom hade gav jag iväg till Erikshjälpen för dom var inte alls rolig att leka med. Dom har ju haft dom sen dom va 1 år gamla så de var nog på tiden att få en ny.


Läntar tills första helgen i Sep,då jag och älsklingen ska åka till sthlm och ha en myshelg tillsammans. ska bli rejält skönt och åka bort bara han och jag! =)


Gud vad ja längtar tills lillen kommer ut,men det är många dagar kvar än!=) 135 dagar för att vara exakt...=)


   


with love//Hellah

Av Helena - 12 augusti 2011 15:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 11 augusti 2011 22:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards