ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under april 2014

Av Helena - 29 april 2014 09:21


Berätta om helgen:-)

I fredags slutade gubben kl 15 för att vi skulle till Birsta och shoppa.
Vi skulle handla jackor å mössa/kepsar till barnen men fann endast keps till Enya. Men jackor fanns det till alla 3 som kändes bra.
Vi handlade jackor till pojkarna på kappahl, två kaxjackor, de bästa var att de hade satt ner dom 100 kr endast den dagen:-)

Enyas jacka fann vi på H&M.
Sen köpte jag lite bodys å dressar med storlek 68. Testade de å de va ju för stort:-/ mammas lilltjej. Förse om hon har 62 lika länge som 50/56?
Men iaf så åkte vi hem när vi var klar på birsta. Åkte hem å la trötta barn sen strandade vi i soffan<3 sen blev de tidig kväll för oss då vi skulle upp dagen efter för att handla mat.
För på kvällen skulle vi ha middagsgäster.

Lördagen kom och vi klev upp kl 06 å sen åkte vi å handlade kl 07.
Vi var klar 10 över 9. Åkte hem med varorna. Sen vidare till älsklingens bror<3
Där väntade Faster chrissi, hon skulle överraska svärmor:-)
Så vi inväntade svärmor där å tillslut kom hon<3
De va en underbar överraskning!
Sen umgicks vi nästan hela dagen..
Först blev det åka till lagga för att kolla på får/lamm, sen så åkte vi vidare till dollar. Handlade de som behövdes å den drog vi vidare på Max å åt. Efter det så shoppade vi på lager 157. Blev t-shirtar å shorts till grabbarna å en body,dress med byxa å jacka till Enya.

Sen åkte vi hem å städade lite sen kom alla hit å vi grillade å myste på<3
Så de va fullt hus. Elliot,Eddie,Lex och Sion busade som bara den<3

Vid 9 droppade alla av, jag å gubben la barna å sen satt vi oss i soffan i 10 min sen blev de sängen för vi hade bestämt att vi skulle kliva upp på söndagen med.

Söndagen kom å vi åkte å köpte persienner:-) sen va vi en sväng på babyproffsen å betalade vagnen som e beställt, så de blev gjort. Sen köpte vi lite andra småsaker när vi ändå va där. En cykelpump å en barnvagns pump. Sen så köpte vi ett draperi till vagnen,en liten sommar mössa till lilltjejen,bitringar och regnskydd.

Sen va vi ute resten av dagen hade även ett litet besök utav Stefans underbara kusin Viktoria.;-)

Så underbar var våran helg;-)


Ne nu ska jag plocka upp en ledsen bebis å snart ska jag lägga två trötta barn. Elliot tyckte kl 04:00 är det morgon:-D
Så han e lite trötter nu<3

With love//Hellahh

Av Helena - 25 april 2014 08:33

...igen....

Idag är det fredag å snart helg<3

Denna helg blir de till att fixa lite saker.
Köpa ett nytt vardagsrumsbord som vi skulle ha gjort för ett tag sen men inte blivit av.
Jag ska kolla på nya vårjackor till Elliot,Eddie och Enya<3

Sen längtar jag tills de ringer från babyproffsen:-) har en vagn som jag väntar på där<3 scooter S;-)
Babyproffsen Sundsvall är bästa affären att handla vagn på. :-)

Igår beställde jag en sittdyna från köpbarnvagn.se. Enya är ju så liten men vill sitta upp. Hon blir ju 6 månader om en månad men e så liten att hon lär behöva en sittdyna för att inte åka fram och tillbaka i vagnen.
För själva sittdelen är så bred.;-) så de blir en rosa sittdyna i lillans vagn;-)

Fick nyss ett telefonsamtal ifrån älsklingen där de var från barnomsorgen. De frågade om vi ville ha våra pojkar på Örnens förskola för de blir två platser lediga där efter sommaren. Där de är nu är ju bara en "tillfällig" avd.
Vi tog platserna, men jag skulle ändå vilja va kvar på framnäs. Vi tog platserna för de e grymt mkt lättare att lämna å hämta för oss då vi bor på området, alla deras jämnåriga kompisar gå ju där å de e många av de som bor här som går där.

Flyttar vi så kommer jag söka tillbaka på framnäs el på ett dagis nära vårt boende.
Vi har hittat några tillvalda drömhus som vi får se va de blir av:-)
Vi behöver större, å nej vi väntar inte tillökning men att vara 6 barn å två vuxna i en 4,5 är väl inte de ultimata för någon av oss. Och ingen förvaring typ! Att bo som vi gör känns inte optimalt..
Sen saknar jag allt med hus, jag är ju ingen riktig lägenhetstjej, snarare tvärt om!
Jag älskar att pyssla med allt som har med hus att göra, måla om fasaden,kratta,skotta,klippa gräsmattan ...ja ni listan kan göras lång. <3

De finns ett hus ja jättegärna vill ha å de ligger tyvärr några mil från både Timrå och Sundsvall. Men är just nu väldigt omtyckt område. Huset var i toppskick å de va inget man behövde göra de första åren..jo tapetsera ett rum. Men resten behövdes inte. Jag vill inte ha blodrött i sovrummet. :-)
Men de huset går nästan lite bort även för de blir så mkt skjutsande fram å tillbaka:-/ jag vill att barnen ha nära till skola,kompisar och framtida idrotter.:-)
Man måste tänka praktiskt,ekonomiskt...m.m...

Enya åt förresten för första gången puré igår<3 det blev potatis å broccoli, hon var väl inte jätte nöjd med det:-) men majskrokar älskar lillpluttan<3 idag blir de att testa igen;-)

Gud vad jag längtar efter mina prinsessor. De åkte i måndags. Å när dom stängt dörren här hemma, kom alla tårar. Jag önskade jag hade de här hela tiden. <3 pojkarna surrar hela tiden om sina systrar. Elliot går till deras rum å ropar lite nu å då för att se om de kommer ut, men utan resultat<3 men på måndag e de bara 5 veckor kvar tills jag å mamma ska åka upp på deras avslutning å hämta hem de<3
Jag är rik med alla mina underbara barn! De e mitt allt! De bästa jag gjort i hela mitt liv. Tack D och älskling för att ni givit mig så fina barn<3

Ne nu blir det att ta hand om busungarna;-) om två timmar ska de sova:-) då hade jag tänkt fixa lite här hemma om min älskade dotter tillåter det?<3

With Love//Hellahh

Av Helena - 16 april 2014 11:24


...dubbel utav skratt...

Folk må ju tro att de e den enda som existerar?
Jag skrev att jag skulle ta bort två vänner för ett tag sen nu fick jag ett meddelande som var sen 1april som jag ej kunnat läsa, då min "chatt/mail" på fb inte funkat.
Fuck förfrågan om de va henne jag menade? Nja... Inte direkt men jag plockade bort hela min fb nu så de blev ju alla de jag hade som jag lämnade! Men som sagt denna person tror alla menar hen å dessutom att hela världen kretsar kring Hen. Jag tyckte att de va så jävla klockrent de en gemensam vän sa.. De är sjukt speciella de där två hennen. Å jag kan inte annat än hålla med just nu.

Sen till en annan som jag blev kallad fegis för som trodde jag tagit bort hen för att jag ej va bjuden på dop. Öh.. Jag är inte förtjust i sånt dravel då jag vet att de flesta som döper nu mer bara vill ha åt presenter å inte gemenskapen med vänner å släkt el tex vad dop en gång var... Jag har sagt i från dop på mina barn då jag själv inte tror på varken Gud el något annat. Jag va inte på nån konfa heller då jag inte gillar att va girig el ljuga emot min egen tro. För att endast få presenter.

Jag hade en gudföräldrar till ett av mina barn "fadder" om jag få säga på mitt sätt. Men jag kommer nog välja om där då jag inte tycker denne verka lämplig. Har tre andra som jag tycker e lämpligare än denne.
Faddrar har jag på mina barn ifall de händer mig å Stefan något. Men jag känner att de ska va som en familjemedlem annars kan de va. Eftersom denne knappt hört av sig å frågat nå hur dennes fadderbarn mår. Jag tycker man kan ju höra av sig något iaf. Men finns inte intresset för att va fadder varför inte säga något när jag frågade om denne ville bli det.
Skit samma. Nog surrat om detta nu..


I morse hade Elliot Mats Olof sönder vårat v-rums bord. Det är bord nr två under ett halvår. Sinnes sjukt ju! Busunge är vad han är av stor grad.
Så ikväll vankas de en tripp till Ikea för käk å nytt v-rums bord:-)

Enya hade feber igår lillpluttan mammas<3
Men idag e hon feberfri. Så skönt. Å i natt sov nästan Alla barnen en hel natt. Enya vaknade en gång men somnade om när hon kom över i vår säng
Imorgon jobbar älsklingen halvdag
Nu blir det att fixa lite här hemma. Medan pojkarna sover
With Love//Hellahh

Av Helena - 14 april 2014 08:04

Har jag mina flickor hos mig en sväng. Även om det bara e en vecka så är jag så glad över att få ha de hos mig.

I fredags kom mina tjejer hem... Min älskade pappa tog hem de när han ändå var i ske-å.

Här hemma höll vi på med de sista på deras rum.
De vart superbra å tjejerna vart nöjda:-)
Man blev så glad å se deras lycka i deras ögon<3

Jag längtar tills sommarn då de e här dygnet runt i en massa veckor<3
Sjukt underbart om ni frågar mig<3

I helgen fick Evelina en ny cykel utav mormor och morfar. Så vi hade en jättenöjd liten tjej här hemma.

Blev även två promenader i helgen<3 tillsammans med min älskade familj...

Sen i lördags blev det grillat med vår fina vän V. Så otroligt mysigt att umgås med henne.

I helgen började Enya ta nya nappar oxå! Kan säga att jag blev överlycklig då dom andra napparna som hon har e dyra. Ca 60kr för 2 nappar. Nu tar hon MAM's nappar som kostar ca 46kr för tre st. Lite skillnad :-) sen är de ju super då jag har en till som använder de. I gårkväll sov Enya från kl 6-00;38 då skulle hon ha mat å surra lite:-) sen somna lillhjärtat om mellan oss<3

Här hemma håller vi på att bli förkylda. Natten till söndag var vår lilla Eddie helt hopplös. Han va ledsen från 21:30-02:30 sen sov han till 10 i 6. Snorig å jävlig va han mammas lillprins.
I natt vaknade jag av att Evelina stod vid sängkanten å grät. Orolig mamma som jag e flög jag upp ur sängen å frågade hur de va. De var bara de att hon inte fick ut nå snor när hon snöt sig å va jätte täppt. Mammas lilltjej<3..

Ne nu ska de blir frulle hos fam.Jalonen/Rendahls

With love//Hellahh

Av Helena - 9 april 2014 22:04

Dag..,nr...5...

Var det idag, det gick superbra idag! Idag sov de även i ca 2timmar oxå.

I morse när jag vaknade så kände jag mig taggad, jag sa till älsklingen att vi tar en promenad ner till dagis! Sagt å gjort så gjorde vi de:-) super mysigt väder å solen lyste å fåglarna kvittrade perfekt vårväder ;-)
När vi lämnat pojkarna gick vi till gubbens jobb å åt frulle med dom.. Jätte mysigt var det, sen tog vi å gick hem.

När vi kom hem började vi med tjejernas rum. Ska fixa lite i morgon med;-)

Sen hämtade vi hem grabbarna å lagade middag å efter de gick vi ut å myste! <3

Ne nu ska jag sova,,,

With love//Hellahh

Av Helena - 8 april 2014 22:46

Nr...4..

Var det idag, den gick super vi lämnade barnen idag kl 9 å åkte iväg. Å kom tillbaka kl 14. Då hade de gått så bra så<3 jag e riktigt glad ännu en gång att jag valde Framnäs. Å inte Örnens förskola. Det är sån skillnad på personalen!
Dom är unga å underbara! Dessutom så på en av avdelningarna jobbar en gammal dagisfröken till mig;-) en helt underbar kvinna!
Imorgon ska de dit igen:-) å även torsdagen :-)

Idag medan barnen va på dagis så var vi en sväng på birsta (30min):-) för sen fick ja meddelande av min vän V att hon ville vi skulle dit å hälsa på hennes jobb, å självklart åkte vi dit å sa hej;-) satt där å pratade tills kö va kvart i 1. Sen åkte vi mot dagiset å hämtade hem våra prinsar. Vi åt mat när vi kom hem å sen gick vi ut. Efter de så blev de sängen för två trötta pojkar. De somna på två röda<3

Less är jag på fb oxå.
Tydligen så har den tagit bort vänner som jag inte velat ta bort. Fick SMS om de I morse av en vän. En vän jag aldrig skulle plocka bort. Sen funkar inte chatten på min fb;-( jag får fram att jag har 5 nya meddelanden men jag kan inte öppna de:-/
Jag blir galen. De funkar varken på datorn el telefon! Hoppas ja gå till de för en av dessa meddelandena kan va viktig. Men men...

Ne nu blir de sängen är sjukt trött!

With Love// Hellahh

Av Helena - 7 april 2014 23:28

Och om dagens inskolning är vad detta inlägg kommer handla om.

Har ju skrivit lite smått innan om att de inte blev nå dagis i fredags p.g.a att Elliot klättrade i bokhyllan å att han ramlade ned å slog sig.
Vi åkte in på akuten med han men vi blev utskrivna då inte de kunde göra så mkt. Läs i tidigare inlägg så fattar ni.
Men jag blir fortfarande fundersam hur folk tänker? Ifrågasätter oss föräldrar ang att han va hemma igen i fredags. Å SEN vart vi i frågasatt ang om vi är rasister el inte. Å jag kan säga längst in i från mitt hjärta att rasist är de sista jag någonsin kommer bli. Folk som känner mig väl vet vad jag jobbat med, å frågan från mig kommer nu... Är man rasist om man älskar att jobba med att hjälpa
Ensam kommande flyktingbarn på rätt väg?

I Lördags hade vi kalas för gubben. Han fyllde 35år. Tiden går fort nät man har roligt säg de.?!

I går så åkte älsklingen in med lillklimpen igen på akuten då hans arm var jättesvullen från övredelen av armbågen och hela vägen till handen som var som en boll typ.
Dom fick äntligen röntga å de va inge farligt en blödning å stukning men vi skulle hålla koll på de.
Medan gubben å lillen fördrev tiden där så fördrev jag tiden hos mina älskade föräldrar å myste på där med pluttarna å dom.
Sen kom min kusin med familj<3 så jag fick mysa med en nyfödd.. Han e så söt, lika fin som sina syskon. <3

Nu till dagis inskolningen:-) dag 3...
Idag lämnade vi de själva från kl 9:30-11:30.. De gick bra å de åt mat:-) i morgon ska vi lämna de där för sovning.., fy de knyter sig i magen på mig mammas småbebisar.

Får skriva i morgon hur de går. Nu e ja så trött att jag håller på att somna i skrivande stund.

With Love//Hellahh

Av Helena - 5 april 2014 07:42

Dag nr tre...

Blev de ingen inskolning utan en tripp till akuten istället :-/
Mammas lilla kille klättrade upp i bokhyllan å ramlade ner. Han blev så ledsen å så fort vi rörde hans arm skrek han rakt ut.
Så vi ringde 1177. Så vi fick åka in direkt med lilla Elliot. Jag å de andra barnen stannade hemma.

Stefan kommer in å får träffa en läkare som kollar Elliot där ser man att inget verkar brutet iaf. Men de ville röntga honom iaf.
De väntar på att få komma in på röntgen. Medan de sitter å väntar så har de personalbyte. De kommer en mörkhyad kille å ropar på Elliot, där va de kört! Han e livrädd mörkhyade förutom vår älskade vän Sylvie. Hon går bra.
Men andra är han livrädd för.
Så de fick lov att gå där ifrån å vänta på läkaren.
När läkaren kom så sa han att de fick åka hem då Elliot vägrades röntgas då de va en mörkhyad. Inte så mkt att göra åt. Vi skulle komma in om de blev värre el inres bättre.

Igår använde han inte armen något. Mammas lillkille. Natten har gått hyfsat bra må ja säga.
Men vet inte i nuläget hur de e med lillplutts hand då jag fortfarande ligger i sängen å myser men ska snart ta å kliva upp.

Idag vankas de kalas för älsklingen som fyllde år igår!<3

Men att folk ska ifråga sätta tamme fan allt vi gör e ju helt jävla otroligt! Sköt er själva å skit i andra.

Ne nu e de lika bra man kliver upp för nu e vildarna i sängen.<3

With love// Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards