ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under september 2013

Av Helena - 29 september 2013 13:22


I en korsning.. Vilken väg ska jag välja?

Ska jag följa hjärtat eller ska jag gå på vad huvudet säger till mig?
Jag vet varken ut el in längre. Hur länge orkar man må såhär?

Hur mkt jag än skulle förklara för någon så känns det inte som
Någon skulle förstå. Just nu är det väl bara blunda å fortsätta framåt.

Å se vart man hamnar. Lägger ut en bild på kläderna vi handlade åt Enya som jag lovade.
Kommer inte att blogga på iaf minst en-två veckor.. Jag måste ta och gå igenom mig själv.. Som de e just nu så spelar mitt liv ett spratt.
Skit samma...

With love/// Hellahh

Av Helena - 29 september 2013 07:21


Är det idag...

Dagarna har gått så sjukt fort..imorgon har Stefan sin sista lediga dag utav 4.. :-/ men som tur är så är han ledig helgerna som kommer oxå.
nästa helg så ska vi få lite "egentid" med att gå på Teater:-) som jag fick när jag fyllde år av svärmor.


Går in i vecka 33 idag...å nu är de eg inte långt kvar:-)
Den 7:e ska jag till barnmorskan.
Önskar tiden kunde gå lite fortare så jag får mysa med bebisen.
Ett par vänner har fått deras bebisar i natt ;-) tvilligar.. Dom var sjukt söta! Man blir ju så sugen på att få ut ens egen knodd:-)

Igår var vi i Jävulsgropen hela dagen.
Handlade lite smått å gott på IKEA och sen gick vi över till Birsta City.
Där handlades pyjamas till Elliot,BB-kläder till Enya, fingervantar till barnen å fuskpolos. Sen hittade vi en sjukt söt dress till Enya å även en liten mössa:-)

I morgon ska gubben få plocka fram lite kläder så vi har kollat igenom innan bebis kommer:-) så man gjort endel innan;-)

Ifredags köpte vi en babysitter:-)
Jättefin var den! Köpte den beg. På blocket.
Eftersom jag VÄGRAR slänga ut 1000:- kr på en babysitter..

Kommer väl ta lite bilder någon dag på vad de e för kläder jag köpt till bebis.

Va i fredags å köpte handskar och mössor inför vintern till Eddie å Elliot. Hittade även ett par små vintervantar till Enya:-) å sen 4par tjocksockar.

Köpte ju även overaller via Nätet i torsdags:-) så nu är dom utrustad för vintern. Å bara i didrikssons grejer :-) jag trivs med didrikssons, har varit de bästa plaggen på mina barn iaf. Hoppas jag får overallerna i morgon!

Ne nu ska jag ta å somna om igen:-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 26 september 2013 10:10


Å i morgon är det fredag å Helg här hemma:-)

Sitter just nu och kollar in overaller till pojkarna. Känner mig inte så
Manad att åka iväg i morgon å leta:-/
Speciellt inte då det är löningshelg. Å dessutom de overaller jag hittat e mkt billigare på nätet än affären å då blir man ju mer lyrisk att handla på nätet. Speciellt när de inte ens tar frakt på sakerna.

Har dessutom hittat en babysitter som vi vill ha till Enya. Så vi ska åka och titta på den i morgon.

Sen ska vi fixa på balkongen å kolla in flickornas gamla kläder inte nog med det så ska jag nog ta å tvätta barnvagnsklädslarna.

Imorgon kl 14.00 har vi tid för vägning å mätning på grabbarna grus. Ska visa upp Elliots prick under ögat å Eddies ljumskar som har blivit väldigt röda:-(

Ne nu blir de att ta Elliot.. Han sov inte många minuter lillplutten mammas:-/

With love// Hellahh

Elliot myste ute igår<3

Eddie myste i vagnen:-)

Elliot älskar att gunga!

Overallen jag funderar på:-)

Av Helena - 24 september 2013 22:54


.... Spenderades hos mina älskade föräldrar, då min älskade man va på jobb hela helgen;-)

Ja förresten nu e man 23 igen då! Om
Ni inte säger de högt så ja jag blev 29 i torsdags. Mina föräldrar var här å min älskade svärmor. Å firade mig. Trots min hemska hosta... Fick en jättefin blomma utav mina älskade döttrar även som De frågade mormor om hon kunde köpa till mig. Å de gjorde hon. Den blomman gjorde mig så rörd att jag har fällt några tårar innan jag lagt mig varje kväll. Gud, vad jag saknar de vackraste sessorna som finns!!

Fick även två biljetter till en teater utav svärmor:-) som jag och älsklingen ska på nästa helg.
Utav mamma å pappa fick jag pengar å en jättemysig morgonrock som jag ska ha med mig på förlossningen:-)

Fredagen kom och älsklingen åkte å vi myste här hemma jag å grabbarna. Ringde mamma vid 2 å då frågade hon om vi skulle komma å bo hos de. Jag hade inte bestämt mig, men de blev så jag packade allt å vi gick till bilen/bussen å åkte ner till mina älskade föräldrar.
Åt middag,busade,duschade sen kollade vi tv.
Å sen blev de sängen.
Natten var inte direkt toppen men den funkade bättre än om ja varit själv hemma.

Lördagen kom å pappa ville ta med sig Elliot till Ramsele, så jag åkte hem å hämtade hem vagnen. Så fixade jag skötväskan å sen drog dom.
Elliot träffade pappa där som jobbade å bredvid hans monter var det en massa fyrhjulingar, där hittade han sin leksak:-D
Själv fördrev jag,Eddie å mamma tiden på ICA Maxi,XXL sport å Coop. Blev ett par nya kängor utav mamma å pappa till mig:-) som
Jag kan ha i vinter å killarna fick varsina galonoveraller som va fodrad:-) jättefina!

I söndags kom min älskade vän V hit oxå. Vi åt pizza å umgicks;-) hon hade bakat äppelpaj och fixat vaniljvisp:-)
Sen fick jag en mugg å choklad till våran tassemo:-) kan säga att jag blev superglad:-) de e supergott! Bästa chokladen någonsin:-)

Igår fick jag även reda på att min älskade man är ledig fredag-måndag! LYX!! Kommer njuta så fruktansvärt :-)

Vi ska rensa ute på balkongen å fixa på toan vid vårat sovrum, sen så ska vi gå igenom lite saker som ska till tippen, jag ska plocka upp endel bebiskläder så jag kan tvätta å se vad som måste skaffas innan lillan kommer!:-) funderar på att bädda sängen m.m åka på Ikea å handla täcken åt mina små varelser<3

Kolla tex så att mjukliften funkar till barnvagnen m.m :-)
Gud va ja längtar! Kan ju säga att jag längtar grymt till förlossningen å tills jag har mitt älskade lillskrutta på bröstet! 8 veckor kvar nu:-) tiden går sjukt fort!
Kommer lägga ut magbild i nästa inlägg tro jag;-) har inte tagit någon ny än!

Ne nu ska ja ta å kvälla, är supertrött men kan inte sova. Eddie sover i sin säng i natt få se hur de går med den hosta han har. Men vi sover mkt bättre när han sover själv :-)

Godnatt!!

With Love// Hellahh

Av Helena - 24 september 2013 08:18


Får se hur länge jag orkar blogga denna gång innan jag tar en paus igen?

Det är så mkt jag vill skriva om men jag tyglar mig lite!

Har nu haft en rejäl hosta sen 1 1/2 vecka tillbaka, man hostar så man nästan kräks. Det är så sjukt för de e torrhosta typ. Eddie har samma problem. Elliot och Stefan har klarat sig.

Jag har haft ordernerat att jag ska vila med tanke på slemproppen som släppte för 1 1/2 vecka sedan ungefär å alla sammandragningar.
Har även haft en väldigt huvudvärk å yrsel.
Slemproppen återbildas iaf å de känns skönt. Var inte berädd att föda nu direkt även om jag lätt vill ha ut vår lilla Enya. Men hon kommer ju snart iaf. Idag är det 60 dagar kvar. Och jag hade en härlig dröm inatt:-)
Där hon va med.

Jag var på förlossningen, de sa att jag var öppen 4 cm. Stefan skulle hämta grejerna så vi kunde klä på lillan när hon var född. Mesans han va borta kände jag av ett litet tryck nedåt. Å sen kom hon bara;-) de gjorde Inge ont el så. Hon va stor, mkt mörkt svart hår. Vi mätte fötterna å dom var 17cm.. Lika stora som Eddie å Elliot har typ. Vikten hann jag aldrig med då Eddie vaknade upp:-)..

Jag tror denna tjej väger kring 3900-4600 å är mellan 52-56 cm:-)

Nu över till annat, min dotter var hos sin bästa vän i fredags å hälsade på och blev biten av deras hund i fingret. Jag tycker inte det är så allvarligt då flickans mamma sagt åt ungarna att låta bli hunden, å nu sov den å lillan gick fram å ville klappa. Men så blev hon biten på fingret. Sen har jag hört av många runt om kring att det är ett jävla liv om detta där uppe. Tycker mitt ex å hans nya har gjort grymma fel i detta å ta upp detta på Facebook. Kan man inte ta de öga mot öga istället å inte sitta på fegboken å skriva att de tycker hunden borde avlivas å hur synd de är om lillan å hur ont hon har det. Jag ringde henne på söndag kväll å då sa hon att hon inte hade ont å klagade på ond hals. Har man ond hals så kommer nog inte febern utav bettet utan ifrån förkylningarna som går nu.
De åkte ju på akuten då hon fick feber å fingret svall upp. Där fick hon antibiotika ifall de va därför hon hade feber.
Detta är ju lillans bästa kompis! Man måste ju tänka ett steg längre! Å dessutom varför hänga ut någon?:-(
Nog om de nu. Men jag e besviken hur han resonerade där, ingen tanke alls på lillan å hennes bästis! De märker ju av hur folk är! Å speciellt i den där hålan!!! Fy!!

Ne nu ska jag fortsätta mysa med kidsen;-)

Kommer skriva ett inlägg om helgen sedan:-)

With love//Hellahh

Av Helena - 17 september 2013 22:05


Paus...

Och hör av mig igen när jag orkar.. Mkt just nu!

With Love//Hellahh

Av Helena - 13 september 2013 08:50


Ja de må jag säga... Denna slår allt....

Vaknar upp alldeles kallsvettig och ont i huvudet till Max!

Drömmen handlade om mina älskade föräldrar... Jag vet inte vart jag skulle ta vägen om något skulle hända dom.

Den började med att jg Stefan, pojkarna å Emil fick ner till kina restaurangen som var nyöppnad där kommun har sina saker...

Det ringer på min telefon, å jag hör hur min mamma försöker låta glad, frågar hur de är är å så..
Jag svarar vad vi gjorde å allt va ok.
Då kom de de där orden jag inte ville höra.

Lyssna nu Helena!
Jag å pappa sitter fast i bilen.. Vi kommer att dö. Va? Skriker jag rätt ut!
Bilen brinner å vi är inlåsta i den... Vi ville berätta detta för dig å din bror innan poliserna gör det! Jag gråter å skriker om vart annat å berättar för de hur mkt jag älskar de..mamma gråter å jag skriker men för fan sparka sönder bilrutorna!!! Mamma säger tillbaka att de inte går.. Jag får panik å helt plötsligt blir de tyst i telefonluren å jag skriker efter mamma. Efter nån sekund svarade hon igen, å sa att nu är det inte långt kvar. Frågade om de ringt räddningstjänsten. Jo det hade dom men de hade inte tid att komma! Jag får bara mer å mer panik, sen bryta telefon. Jag ringer upp igen och när någon för engångs skull svara var det försent! Jag lägger mig ner å gråter å skriker å vill bara försvinna.
Då vaknar jag i ett ryck! Är alldeles kallsvettig å huvudvärken gör ondare än jag vet inte vad. Jag ville bara försvinna när jag vaknade å ringa å kolla så allt var okey med mamma å pappa!
Men kl var vid 4 så de gick Inge bra! :-/

Fy jag vill aldrig ha en sådan dröm igen! ALDRIG!!!

Ne nu ska jag ta de lugnt! Huvudet känns som de snart ska spricka i 6000 bitar! Å Elliot är på ett riktigt gnällhumör så de e ingen bra kombo!

With Love/// Hellahh

Av Helena - 12 september 2013 07:39


...den 12/9....

Idag är det 1v kvar tills jag fyller hemska 29 år. Känns ju sådär om jag få säga min mening.

Vaknade upp idag med världens huvudvärk och yrsel. Så nu har jag plintat iväg ett sms till min BM å se vad hon säger.
Jag tror de handlar om att barnet ligger å trycker på någon pulsåder som gör mig yr. Men obehagligt är det.
Kan ju säga att de inte är nå trevligt när man ska dessutom ta hand om två små barn här hemma.

Har en vän som opererade sig i måndags. Har varit så orolig å nervös.
Fick reda på av gubben att hon blev om opererad igår då hon blödde igenom, så ville de öppna å kolla igen.
Jag önskade hon låg här i Sundsvall så man kunde åka å hälsa på henne å ta hand om henne på sjukhuset än att hon ligger i Umeå:-/ så mkt hon har hjälpt oss underbara V!! Du är som en syster för mig! Du e helt klart BÄST i alla lägen!! Vi älskar dig så mkt!

Igår var man iväg på ljusparty.. Fanns mkt fint där. Men med de ligister jag har så låter jag bli ljus ett tag till.
Mkt trevligt var det även:-)

Ne nu blir det att ta de lugnt.

With Love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards