ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under oktober 2013

Av Helena - 31 oktober 2013 12:51



Det ska va något hela tiden:-/ jag orkar Inge mer..

Jag vet inte alls vad jag ska göra mer. Jag försöker å försöker. Men inget duger. Å du står bara där å nickar å tar emot förutom om de e jag som säger något. För då är det bara för att jag vill illa säger du.
Tänk till lite. Är det jag som fått de att bli såhär? Ne, dåså! Jag ger snart upp även om jag innerst inne inte vill. Men de är för andra inblandade jag gör de för att de inte ska fara illa!!

Det räcker att en gör det!

With Love//Hellahh

Av Helena - 30 oktober 2013 21:28



Är det November! Kan ni fatta? Redan November?

Snart är det dax för 1 års kalas. Vår lille Eddie fyller 1 den 17:e. Får se när lillasyster vill dyka upp. Hoppas hon hoppar den 17:e å 18:e iaf. Då är det Eddies å pappas födelsedag. Hon kan gärna skippa broders oxå som e den 7:e och kusinen som fyller år den 4:e november.
Den 22 november får gärna bebis komma ut:-) då har jag 3 barn som fyller den 22 men i olika månader.
Ebba 22 maj,Elliot 22 dec åsså lilltjejen 22 nov:-)
Evelina är ju född den 2/2:-) så de e mkt tvåor i mina barns personnummer förutom Eddies då. Han trodde jag skulle komma ut den 22 november men de satte igång mig den 17:e.

Herregud, kom på nu att det snart är ett år sedan jag gifte mig. Jag har snart haft efternamnet Jalonen i ett år:-) tiden går sjukt fort. Denna gång behöver inte gubben gå till soc å skriva på faderskapspapperna :-)

Snart kommer jag ha den där gissningen igen hur stor ni tror lilltjejen är:-)
Måste bara bli November först:-)
Som de är på fredag:-)

Tjejerna åker hem på lördag.. Tiden har gått så förbannat fort.. Å snart åker de igen:-( hoppas de kommer när lillasyster kommit å sen kommer de ju till jul<3
Gud vad jag längtar tills vi ska ta fotot på hela familjen hos V igen.. Fixa bilder på mina prinsessor å prinsar.


Ne nu ska jag se på efterlyst..

With love//Hellahh



Av Helena - 29 oktober 2013 21:59


Var det ju idag å vi fick se vår älskade Dotter IGEN!!! De e så magiskt varje gång:-) å dessutom fick vi se att de verkligen är en tjej:-) hon visade upp sig ordentligt! Vår älskade lilla prinsessa! Gud vad jag längtar efter dig!!! 25 dagar kvar nu <3

Var ska jag börja om allt?;-)

Kan ju börja berätta om natten,
Vaknade kl 03 av mina sjuka drömmar.
Jag drömde allt ifrån en förlossning å med i den så var det 62 st katter jag födde.
Å då vaknade jag upp i ett ryck. Somnade om lika fort igen å va drömde jag inte om då?

Jo, vi hade lämnat barnen å sen skulle vi till sjukan.
Hamnade på fel sjukhus å läkaren var en ANKA! Jag brast ut i skratt.. En Anka skulle göra ultraljudet å sen undersöka mig:-)
Sen vaknade jag i ett ryck igen:-)
Men somnade om å sen drömde jag bara om förlossningen :-)

Vaknade å va nervös tilltusen... Gjorde i ordning i köket å fixade frukost sen var de praktiskt taget slut på tid. Gubben kom hem vi packade oss in i bilen å åkte till mamma med alla barn.

Sen åkte vi, jag va så stressad å nervös å mådde sjukt konstigt.
Men när vi kom fram
Å vi satt i väntrummet å klockan tickade över å dessutom så satt de jätte mkt folk i väntrummet. Där började jag bli irriterad igen. :-)
Men sen kom en underbar tjej å hämtar oss. Jag får lägga mig på britsen å sen började hon he på gel..
Sen kollade hon hur hon låg, jag brast ut direkt att hon ligger med huvudet neråt:-) sen fick vi se hjärtat,ansiktet,könet å urinblåsa m.m
Vi va där 5 minuter typ:-) å jag gick lätt som en fjäder ut i från undersökningsrummet:-)

Sen åkte vi hem, gubben på jobbet å jag till mamma. Där barnen var å myste. Kom dit la Elliot å sen bäddade jag ner min febriga kille.

När vi åkte å hämtade älsklingen på jobbet så bestämde vi för att åka på Måsen för att fira att bebis låg rätt. Barnen var glada.

Ikväll har jag fått känna mig avslappnad. Jag har inte behövt tänka må mer på vändningsförsök m.m

Längtar så mkt efter fig vår lilla prinsessa! Kom snart, vi är redo att möta dig även om jag inte bäddat din säng än<3

With Love//Hellahh

Av Helena - 28 oktober 2013 23:11


12h ligger jag där å har fått reda på hur bebisen ligger. Hoppas även de kan se könet en gång till så vi få veta vad de är helt säkert.

Ligger hon rätt kommer jag andas ut:-)
Men ligger hon fel så kommer jag nog störtböla.

Undra hur nervös å stressad jag kommer vara i morgon innan? Undra hur min mage kommer palla detta?
Idag har min mage varit i rejäl obalance.

Haft en febrig kille här hemma även, pendlat mellan 39,6-38,2. Mammas lillkille<3

Idag är det 26 dagar kvar.. Jag längtar grymt efter att få gå med bebis på promenader så Jag får bort mina tre år av gravkilon:-) å dess utom så behöver jag inte tänka på att gå ont mer än träningsvärk:-) å det känns underbart! Å dessutom få komma ut å skaffa egna mål :-)

Fy nu har mina anklar börjat svälla igen:-/ hade hoppats på att få slippa det faktiskt:-/ då det gått så bra fram till nu. Men tydligen inte. Hoppas bara de inte blir som med Eddie. :-/

Ne nu blir det att sova! (Om jag nu kommer att kunna det)
Var sjukt nervös inför ultraljudet sist att något va fel med bebisen. Å nu D jag orolig för snitt. Hade varit roligare å sett bebisen nu utan attde skulle va något.

Lär väl uppdatera imorgon<3..,

With love//Hellahh



Mina fötter när jag väntade Eddie...

Mina knän:-/ när jag väntade Eddie.

Av Helena - 27 oktober 2013 11:30

Går jag in i idag...

Det är alltså inte långt kvar tills bebis kommer..
Längtan blir bara starkare å starkare!

Om 2 dagar ska vi iväg å kolla hur bebis ligger i magen.
E otroligt nervig, känns som om de kommer säga att de blir snitt så kommer jag bryta ihop totalt. Tack alla för stöttande ord. Men min fobi är inte lätt att tass med:-/

Jag försöker läsa så mkt jag kan för att inte bli orolig å rädd. De bästa är väl att jag har min man vid min sida hela tiden <3..

Igår va en underbar dag... Jag säger det igen då jag sagt de förr att jag har världens bästa man.. Igår fick jag min efterlängtade barnvagn.. Den e så fin..den e nu "bäddad" med åkpåse och är redo för bebis! Gud vad jag längtar efter att få gå promenader med bebis<3

Mina fogar verkar bli bättre å bättre;-) jag e glad för varje dag de känns bättre å inte sämre.. Haft världens underbaraste man hemma dessa dagar. Å det har underlättat ordentligt<3 är så lycklig över min älskade man!

Nu blir det att fixa på här hemma:-)

With Love//Hellahh

Fina vagnen jag fick igår<3

Av Helena - 25 oktober 2013 23:07


Tisdag kl 10;30..,
Får vi dommen om bebis blir smittad eller hon ligger rätt? Jag e så nervös att jag håller på att bli galen! Jag mår skit.. Hjärtat pulserar fortare å fortare jag tänker på det..
Jag har sjuk fobi för sjukhus, jag föder å sen ska ja hem!
Därför går ja hellre övertid än att behöva ligga kvar, minns hur jobbigt jag tyckte de va att ja inte gick åka hem direkt med Eddie utan fick vänta en natt å sen när jag skulle in med Eddie för att sola. Tror inte jag lipat så mkt i hela mitt liv!
Folk tycker jag ska stanna på sjukhuset å vila upp mig när bebis kommer. Å jag känner mer att nej jag vill hem till mina älsklingar!

Hittat en vagn jag vill ha <3
Så får se om man blir en ägare av den<3 jag älskar babyproffsen i Sundsvall deras personal e underbar!
Blir de en vagn blir det en emmaljunga med skinklädsel.. Den e sjukt snygg tycker jag! Å jag vill se min lilla prinsessa el prins i den<3

I morgon ska mina prinsessor sova hos mormor å morfar, dom längtar å de förstår jag att de lär göra från bägge håll med tanke på hur sällan de eg ses.

Själv ska jag nog ta de lugnt, blev helt slut av allt shoppande igår å all veckohandling idag.;-/ men som doktorn sa.. Röra sig var de Inge fel med, bara jag tänker på hur jag ska röra mig;-) som att inte gå i trappor
m.m

Ne ni.. Nu ska jag ta å sova för nu verkar de som Elliot somnat om, lillkillen har sån hosta så han vaknade.. Inte lätt med förkylning.

With Love///Hellahh

Lägger även ut en bild på den snygga vagnen jag vill ha<3

Av Helena - 24 oktober 2013 11:36


Kvar till Bf datumet...

Jag har sådana hemska drömmar nu med kejsarsnitt:-/
Jag känner nu att jag vill bli sövd, jag är livrädd för allt som har med kejsarsnitt att göra.
Men de verkar inte som det alternativet finns:-(

Att veta att någon ska skära i mig gör mig så orolig, det är ju endå en stor bukoperation. Inte nog med det så måste jag ta ryggmärgsbedövningen å sen ta sprutor några dagar efter. Janson har sån fobi för sprutor i alla dess former. Var på väg att sparka min barnmorska Nina i fjol då Eddie föddes då jag såg att hon kom med en spruta nära mig men den var ju till Eddie.

Tankarna florerar i mitt huvud å jag kan inte stoppa de hur mkt jag än vill. Ska jag bli snuvad på min sista förlossning? Folk säger att det e fint att föda med KS oxå.. Visst de tror jag på men min ångest för detta gör att de inte lär bli en underbar upplevelse.

Hoppas vi snart får kallelsen så jag slipper må såhär jag känner jag vill ha ett svar snart hur detta kommer bli? Å när bebis kommer ut. Det som är en fördel med KS är att jag får ett datum å sen är de gjort.

Ne nu ska jag vila,fick order om det i går hos doktorn., :-/

With love//Hellahh

Av Helena - 23 oktober 2013 08:12


Har jag varit hos idag..

Hon kollade mitt blodsocker som låg på 3,4
Mitt blodtryck låg på 120/70
Urinen va ua.
Sf måttet låg på 35
Hjärtljuden låg på 145

Men lillskrutt ligger fel. Så med fötterna ner å huvudet upp. Fy säger jag.. Så nu ska vi få en remiss till förlossningen för vändningsförsök. Så innan måndag eftermiddag ska jag ha en kallelse. Så jag e lite orolig:-(
Vill ju inte göra kejsarsnitt. Men de kan var så att de blir det:-(
Ska jag bli snuvad på sista förlossningen?
Jag vet att de kommer säga att dom inte gör de att man får föda vaginalt men vägrar jag snitt blir de på egen risk.. Å det känns ju inte heller bra:-/

Tar en dag i taget idag.. Men orolig är jag kan jag meddela..

I dag blir de att åka på Vc för att träffa läkare. Får se om jag blir sjukskriven eller om jag får nå för att jag har så ont i fogarna???

With love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards