ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under mars 2012

Av Helena - 30 mars 2012 09:20


fick min son i onsdags...

och han åkte självklart dit på febern som man brukar få utav den dumma sprutan.

i onsdags så fick han lite ont på eftermiddagen men sov mestadels av dagen och kvällen..hela natten. På morgonen så vaknade han upp med nästan 39 i feber. Den gick ner till 38,2 med alvedon. sen pendlade de mellan 38,4-38,9 hela kvällen gick inte ner nått nästan med alvedon...

Han åt nästan inget på hela dagen..lillgosen mammas..tycker så synd om de små när de få dessa sprutor.



igår kväll vaknade han kvart över tio och sen var de svårt att somna om igen. halv 2 somnade lillstackarn om och sov till 7 i morse..fick en flaska välling och nu sover han fortfarande då kl är halv 10. mammas lillkille<3

Jag däremot blev väckt utav försäkringskassan:-) ett mkt glatt samtal må ja säga.

jag kommer få ut mer pengar i månaden än va ja får idag *lycklig*..så här får vi in lite extra inkomster..TACK SÅ MKT Monica på försäkringskassan nere i Jönköping du gjorde min dag idag!=) Och dessutom får jag pengar från 22 dec-nu..så de lär väl bli en liten hacka!=) och sånt tackar man inte nej till just nu!=)

för man blir inte fet på mammapengen,men mer i månaden på den skadar fasiken inte!=)..då kanske jag kan ta bort helgerna så jag bara har vardagarna och ändå få ut en hacka!?:-) få kolla upp det så vi sparar lite föräldrardagar!<3 Ifall jag inte får de jobb ja nu har sökt.

för då blir Stefan pappaledig resten av tiden.


det går min väg i vissa saker iaf,och de känns skönt hoppas resten av allt gör det oxå.

Så fort alla jävla problem el va man kan kalla de för försvinner så kanske jag med kan börja tänka på mig själv en stund...(gå ner i vikt) jag känner snart ett jävligt stort behov till att få gå ner mina graviditetskilon och komma tillbaka till den gamla Hella,för som de är nu så hatar jag att ens gå in i en klädaffär..jag vill inte ens testa kläder just nu.

gud va ja saknar min nyttiga mat..=) och inte all korv å köttbullar...el sås till allt. jag saknar min mat som ja åt i norsjö som ja fick bestämma alldeles själv:P

Soyakorven,soyaköttbullarna m.m gud va nyttig man va då!=)..men inte så konstigt när man inte tålde nått praktiskt taget. Att man gick ner heller.

men p.g.a all stress jag utsätts för nu så har min äggallergi och mjölkallergi kommit tillbaka!..Så de tackar ja en viss person för just nu!!! GRRR!..


Ikväll ska vi äta Tacos jag och älsklingen<3 gud vad jag längtar!...Hur mkt som helst...Det ska bli skönt att få rå om älsklingen lite för sig själv idag! El hela helgen för den delen..(typ barnfri) endast lillen som e hemma och han gör inte många knop för sig efter kl 8 på kvällarna!=)...


I morgon så ska älsklingen hjälpa sin moster att flytta. Jag ska passa på att mysa med min son,sen vet ja inte om vi ska iväg och köpa dop present till Lotus som har dop nästa söndag. och inte nog med det....Älsklingens bror fyller 30 på lördagen.så hela den helgen blir de fullrulle!=)



Ne nu ska ja ta och  gå och mysa med min älskade son som ligger i våran säng och sover.


      Saknar magen ibland så de gör ONT i mig!<3

lillkillen mammas som blivit så stor.

var ju å mätte han i onsdags oxå. Nu väger han 7090g och är 63 cm =)

Så han ha blivit stor vår lillkille. Men han har fortfarande 56 i vissa kläder och kan ha storlek 2 i blöjor än!=) Men vi varvar med treor =)..

mammas goknoppen.. Och de andra goknopparna kommer nästa fredag! LÄNGTAR så sjukt mkt efter mina prinsessor att ni anar inte hur mkt <3


  De vackraste prinsessorna som finns<3



With Love//Hellah

Av Helena - 26 mars 2012 15:34


har gått sen min lillkille tittade fram,

gud va tiden springer iväg.

på onsdag så ska han iväg och få sina tre månaders sprutor..

Tur så har min älskade sambo tagit ledigt och följer med<3 Då jag är så spruträdd att ja knappt själv vill ta el se en spruta.


har suttit och funderat lite nu ett tag och funderar på att lägga in så att mina inlägg blir lösenordskyddat och då tyvärr kommer ja inte dela med mig lösenordet till någon förutom mig själv. för jag vill skriva för mig själv i vissa saker. El så startar jag en ny blogg som bara blir för mig. Får se har inte bestämt mig än.

Men just nu är det mkt tankar och funderingar för mig så jag behöver verkligen ventilera mig i text och försöka få fram de ja vill ha fram utan att ja ska ha en massa som lägger sin näsa i blöt m.m


Tyvärr finns det så mkt som ja vill få ut som ja inte just nu kan skriva som sker. Men en vacker dag kommer ni oxå få ta del av det kanske. Om jag nu orkar!.



I Torsdag var vi hos mina föräldrar för att kolla på hockey..Kommer dit, och ser i hallen att de köpt en bilbarnstol till Lotus (trodde jag)..Så när ja sa Gud vilken fin bilbarnstol ni köpt till Lotus i doppresent så säger mamma å pappa,det är inte Lotus de är Elliots.. Jag tappade hakan..VA?....Dom hade varit på barnenshus och köpt tre bilbarnstolar då de ändå va 40% så Lotus fick två och vi fick 1 :-) Jätte fina är dom tack så mkt mamma och pappa. Sen så pratade ja med pappa på fredag morgon om en annan bilstol till Dacian eftersom den andra bilstolen är för stor. Så går den inte in i lillbilen utan behövde en annan till den. Så då satt ja ute å kollade för ja tänkte att vi kunde slå till på en om de fanns en billig. Och de gjorde det men ville höra va pappa trodde om den först. Så ringer honom och rådfrågar och sen säger han..vill du ha den!? Ja,jag tänkte beställa den nu.

ja men då för jag över pengar till ditt konto....TACK SNÄLLA MAMMA Å PAPPA FÖR BILSTOLARNA! Ni hade inte behövt men vi tackar så mkt för de är en utgift man inte helst vill ha..<3 Ni är underbara!.


I går var jag och mamma iväg på Birsta och kollade på kläder till då vi ska på Dop.

Min älskade brorson Lotus Texas Olof ska ju döpas <3

Så de blev lite kläder till Ebba och Evelina,mig och mamma!<3 Tack mamma! Jag har verkligen underbara föräldrar!...Och ja älskar dom så mkt! Om ja inte haft de,så skulle ja inte va där ja va idag!..Jag Tackar dom så otroligt mkt att dom finns vid min sida dag som natt!...<3


Älskar även min älskade sambo! Den bästa som finns!

även han finns där för mig..ett liv utan stefan vill jag aldrig uppleva! han är verkligen mamnnen i mitt liv.

Det kommer han alltid va<3

Älskar dig!



2009-07-03

Är en dag som ja aldrig kommer glöma.

Kommer aldrig glöma när din mamma ringde mig och berättade vad som skett.

Du som var så glad de sista dagarna ja pratade med dig.

Du som hade kommit ifrån allt skit..Du som hade börjat på nytt..


Ja,nu idag förstår jag varför du kramade mig så inibombens sista gången jag träffade dig!


Varje liten sak som du gjorde,

varje litet ord som jag hörde,

får mig att förstå att en vän som var så

är de finaste någon kunde få.


Idag känner jag att jag inget annat hade velat att du fanns vid min sida. Jag Saknar dig så mitt hjärta blöder.

Allt vi gjorde ihop,alla underbara hemlisar vi hade..Dom finns kvar..<3


Önskade att du fått träffat mitt yngsta barn...Jag såg hur du lyste upp bara att träffa Ebba och Evelina.

Även om du inte var riktigt haj..när dom va små..Men ja kunde inte undanhålla dom från dig...Den där jävla skiten om den bara inte hade dragit ner dig till grunden så hade du kanske idag levt med oss och jag hade fortfarande haft en av mina underbaraste vänner vid min sida. <3



Ändrar texten..


Du var fin som du var

när du stod med mig där

du gjorde dig inte en massa extra besvär

utan du va den du var

och jag  tyckte du skulle se

att du va värld allt som livet kunde ge..


varje lite sak som du gjorde

varje litet ord som jag hörde

får mig att förstå att en vän som va så

var det finaste någon kunde få


alla har något bra

som andra vill ha

även om de

inte känns så var dag

de är upp till dig

och även till mgi

att se till att allt ordnar sig


varje liten sak som du gjorde

varje litet ord som jag hörde

får mig att förstå att en vän som var så

var det finaste någon kunde få


du spred glädje,och du fick dubbelt upp.

Älskad och du förstod..


Varje lite sak som du gjorde

varje litet ord som ja hörde

får mig att förstå att en vän som är så

var de finaste någon kunde få

var de finaste någon kunde få.


R.I.P  <3 J <3

85-11-19 till 2009-07-03



With love//Hellah






Av Helena - 14 mars 2012 14:10


...Är det idag och ja vill inte att veckan ska ta slut och bli lördag...

Den dagen åker min flickor till sin pappa, och saknaden kommer bli jobbig:-(.

Fy säger ja bara för att va utan dom..

Men då denna gång blir det endast i 2 veckor<3


Iveckan har vi.. inte gjort så speciellt mkt.

Vi har myst.. jag har legat med huvudvärk och feber..tur mina underbara flickor är snälla.


Här kommer denna dagen i bilder iaf<3


               


     


otroligt mysig dag har vi haft med att göra armband och göra tavlor<3...Och myst framför tvn m.m


I söndags var Veronika här och tog bilder på barnen<3 Så nu har vifler fina kort på våra hjärtan...<3


Nu ska ja å Nina spela lite yatzy medans Ebba gått ut och lekt med grabbarna:-)

Nina kom nyss in från att ha lekt med sina kompisar:-)


skriver mer ikväll när ja ha tid..:-)



With Love//Hellah

Av Helena - 6 mars 2012 19:33


..Ligger nu i sina sängar...


Det är underbart att ha mina prinsessor här hemma<3

Dessa dagar har vi njutit otroligt mkt utav varandra bara myst och myst och myst och myst...Ja osså har jag fixat lite här hemma oxå:P..men annars har vi haft de underbart!


Flickorna njuter utav lillebror hela tiden,vill hjälpa till med att byta blöja,mata,hålla..underhålla lillebror..

Dom e helt otroliga:-)från han vaknar tills han somnar:-)


   

Detta var igår:-) då de var hos frisören och  blev fina!:-) Han ha verkligen blivit stor vår lillkille,samtidigt som våra småtjejer ha vuxit enormt!:-)


Vår lillkille växer som ogräs och e jätte stadig bara för att vara 2 månader och han ha varit det ett tag nu.. ställer man han på skötbordet och håller i hans händer så står han själv. det är självklart vingligt men stark som faen är han:-)

Sen sitter han om man bara håller i händerna på han:-) mammas myskille <3.


 



har varit otroligt snus sugen nu i flera dagar..de har rent varit jätte jobbigt..

Men idag äntligen så fick ja mitt snus..Och vet ni..De va till och med bästa älsklingen som åkte och köpte de till mig när han ändå åkte och handlade mjölk å bröd:-) <3

tack älskling,du vet hur man får mig att bli nöjd:P


Dom har tydligen gjort om dosorna:-) Så nu är de mkt finare med ljusare grönfärg och små vita dosor:-)..


Ne ni...


nu blire duschen sen blir de att ta de lugnt med älsklingen<3


With Love//Hellah


   

Av Helena - 3 mars 2012 20:16


....Så är mina prinsessor hemma<3...


Idag kom äntligen dagen D som ja längtat efter i 8 veckors tid...Ja, det ni det är en lång tid det utan sina älskade barn<3..

Kom in på macken där dom stod och hade nyss ätit korv,så vänder sig Ebba om och ser mig..hoppar upp i min famn och ja vill bara gråta av lycka men höll tårarna inom mig...ville även skrika av lycka att jag "har" mitt barn!..Jag önskar inte det var så här som det är. Men jag kommer aldrig flytta tillbaka..Vill inte må så dåligt som jag gjorde när jag bodde där uppe.


Det gick bra för lillkillen att vara hos mormor och morfar även om de sved i hjärtat på mamma att lämna bort han..men ja vet att han har de superbra hos mormor och morfar medans vi var borta..de är inte det men bara det att jag känner mig så tom när jag inte har med mig honom. Han gillar ju inte att åka bil så då känns de som inte bra att tvinga han att åka bil i över 5 timmar typ.


När vi kom till mormor och morfar så fick de världens kramar syndes att dom saknat varandra otroligt mkt<3...

Sen åkte vi hem och myste..Evelina gav lillen mat och latcha lite med honom på golvet. Sen blev han trött och grät sig igenom hela vår middag lillprinsen<3. Men somnade till slut och vad händer inte då jo vår knasiga katt välter omkull en "smyckeshand" alldeles utanför sovrummet så den åkte igolvet och krasch lät det..i 20 olika delar typ och en liten kille som vaknade upp.  Men fick han att somna om igen och sen satt vi oss och såg på film och myste framför tvn alla 4,Jag,barnen och Älsklingen.Saknades bara vår älsklings Emil<3..


Lite jobbigt har de varit kväll även.. Ebba har grinat och vi vet inte varför för hon säger inte det..Jag gör bara som ja brukar sätter mig ner med henne och tröstar henne och låter hon gråta. Ville bara öppna upp mig själv å gråta med henne..men de blir lite fel.Dom tårarna kommer ja tömma när jag e hemma helt själv igen..


Nu har de gått och lagt sig dom praktiskt taget gick i säng självmant:-) Stortjejerna..Evelina hjälpte mig att bädda om hennes säng innan sängåendet..Och vet ni hon har vuxit mkt..JAG är 5 ÅR nu!:-) jag är en stor tjej och storasyster jag kan själv:-)


Till veckan kommer de hända en del:-)

på måndag ska barnen och mormor gå och klippa sig.

Tisdag ska vi träffa Therese

Onsdag får jag se om de kanske blir drakborgen.

Torsdag har jag alla 4 barnen hemma så då blir det pyssel på hög nivå..

(tänkte vi skulle göra hand och fotavtryck på Canvastavlor och skriva namn och ålder på alla 4)

Sen får ja se om de blir nå mer pyssel.

fredag hoppas jag på en bra dag så vi kan va ute och kanske åka lite pulka i någon backe!?:-)..

Lördag och söndag är inget bestämt:-) Vi får se vad som faller oss in.

Veckan efter går Emil i skolan och vi ska va hemma och mysa..Hittar nog på något på dagarna:-) inte så svårt med dessa två goungar!..


Nu vaknade min älskade son,åh jag får sån knoster på alla mina barn..Ja vill bara pussa och snusa på dom hela tiden<3..


I morgon ska vi fira Evelina,hon vill ha prinsesstårta till hennes kalas imorgon.

hon kommer nog bli glad för alla presenter imorgon<3

Hon kommer få ett Pippihus med tillbehör av oss.

Och av mormor och morfar kommer hon får ett Ds Nintendo Lite. Med ett Hallo kitty spel.

Ebba får sitt hon med som har varit hos mormor och morfar sen hon fyllde 6.

(hoppas på mindre bråk nu när vi har ett åt dom var) :-)


     


Tänk att jag kunnat skapa något sådant vackert? alla tre.<3

Gud va ja älskar er!...Ni är mammas hjärtan<3



Gud,man hör moppeljud utanför fönstret...de känns verkligen som VÅREN är HÄR!


ja vad säger man hela min kropp e fylld utav ett lyckorus nu när flickorna är hemma med mig<3..


Ne nu ska ja ta och gö nå annat,vet inte vad men något lär de väl bli:-)


With Love //Hellah.

Av Helena - 1 mars 2012 16:36


..Och leker med photoprogram i min AJFONE:-)..

Tänk vad mkt roligt man kan hitta på?:-) bara att ha lite Appar i Mobilen så kan de bli hur roligt som helst.


           

Dessa satt jag och pilla med igår,En blev en Header till denna blogg och en blev en omslagsbild till min facebook sida. Det är sjukt hur mkt roligt man kan göra nu mer med Mobilen och inte bara med datorn.


sen så satt jag och pysslade lite med detta idag...

       

Medans lillebror låg och sov så hade jag en massa andra photo program i telefon som ja satt och joxa med och lekte med:-)

Första bilden skrattade jag åt när ja såg..han ser ut som Shrek´s son:-) El dotter..de får man tolka som man vill då hans blåa napp och body blev lila:-)..


Känns som jag inte kommer göra annat än att leka med alla bilder framöver när jag tar dom:-)..(kan ju meddela att jag har ett ex antal photo apps:-)Men som sagt jag älskar att trixa runt och se vad man kan få till av ett litet program:-)


Älsklingen han står och lagar mat medans lillen sover i sin säng och jag sitter här och softa:-)..


Idag blir de rostbiff och Potatishalvor med fetaost och bea:-)..Ja ni..Gomaten när vi går hemma båda två..Älsklingen e ju sjuk fortfarande så då måste vi unna oss lite:-)..


nu blir det att käka lite midda:-) får se om ja slänger ut någon bild sen på gomiddan:-)


With Love/ Hellah

Ovido - Quiz & Flashcards