ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under juni 2012

Av Helena - 22 juni 2012 21:50


...är det idag och min son blir hela 6 månader...


Vart har de här halvåret tagit vägen!?...Det har gått så fort att ni anar inte!..

Har Elliot någonsin varit så liten som på bilderna? så känns inte som så just nu!:-)

     


Och dagen till ära så vände han på sig från rygg till mage och ålade..mammas stora kille.

 

Överlycklig pojke som skrattade och jollrade..

Och idag fick han även smaka på Citron idag,han visade inte en enda min! <3 Han e mammas grabb rakt igenom. :-)


Vad har vi för dag i dag?

Jo idag är det Midsommarafton.

Och vi har myst tillsammans med Mamma och Pappa på Ånäsparken från 12-15.

Gått gåbingo,vunnit på gåbingon så tjejerna fick en varsin pryl,ätit glass och tjejerna fick ta fiskedamm innan vi drog oss hem över för att handla lite och sen iväg till mormor och morfar igen för att äta lite Jordgubbar och glass/mjölk.

Elliot fick smaka sin första Calippo idag:-) el han fick smaka från mammas Calippo,kan ju säga en sak..Inte så konstigt att jag var så tokig i Calippo som gravid när han e lika galen i de nu!?=)..Gokillen våran<3

 


Sen blev det en massa cyklande!=)

 

Ebba med sin nya Cykel och nya hjälm,Och Evelina med sin" nya cykel" och nya hjälm:-)

Efter det åkte vi hem och åt lax i ugn med potatis..

En utav barnens älsklingsrätter..De åt så de stod ut genom öronen på dom:-).


  Laxen innan den hamnat i ugn :-)

På den är det,salt,citronpeppar,färsk spansk peppar,citron,tomat,dill och gräslök..Sen har man den i ugn i några minuter så när den nästan e klar så lägger man på ett litet lager med ost på.

Kan serveras med potatis el basmati ris,Grekisksallad och sweetchili sås...*Mumms säger barnen*


Lillkillen har ju även fått en ny stol,som han nu sitter i som vi har i bussen.

Han trivs iden och de förstår jag då han kan sitta och kolla ut,innan såg han inte ut alls. =)

Tiden går så fort.

Tack mamma och pappa för dom fina stolarna Elliot fått utav er..

 


Ikväll efter maten så tog vi oss ut en stund..Blev lite surr med våra underbara grannar J och Ö.

Ebba spelade fotboll med Stefan,Evelina och Ö =) Blev roligt att stå med Lillebror Elliot och J för att se gubbarna spela med barnen:-)..Lite gråt och tandagnislan blev det men de gick ju även bra =).

Lilla H han cyklade och busade han,världens gokille är vad han är,man vill ju bara adoptera lillknoppen.


Sen ville Evelina in så då blev det att gå in,alldeles innan så somnade lillebroren på Stefans axel,så söt. Ångra nu attt jag inte tog en bild på det. Men de märktes att han inte sovit så mkt under hela dagen. Sov igenom att vi klädde av honom och även bytte blöja och ner i sängen. =) Gokillen mammas.


Jag,Ebba och Evelina satt i Ebbas rum och byggde klart legot som Ebba fick igår utav oss i födelsedagspresent.

     

En heldel grejjer var det i den legolådan som Ebba  fick utav oss!=)..

Men hon är en duktig syster och delar med sig så Evelina fick hjälpa till och bygga hon med.


Kanske ska ta och nämna Kalaset även:-)

Ebba fick en heldel grejjer:

Basketboll

volleyboll

fotboll

En stor legolåda med en massa olika legogrejjer.

En liten ask lego

ds spel (Hugo)

en One pice

En sverige jacka

Skateboard

En fotbollsbok

en heldel tröjor

Hopprep

ny sterio

m.m


Evelina fick:

massa kläder

One pice

lego =)


sen hade ju Ebba fått

En cykel innan och En ny hjälm

Evelina fick även hon en ny hjälm.


Nöjda som bara den var dom!=)..


Ne ni, nu ska ja dricka lite cola,sen blir det sängen..Gud så trött jag är..man blir ju helt slut av att va ute hela dagarna..

har ju varit ute hela veckan..Bara varit inne och ätit och sovit praktiskt taget..En underbar första Semester vecka för älsklingen med mkt sol och värme.

På måndag åker vi neröver och är borta i några dagar! Ska bli skönt och komma ifrån allt.

Kanske kan man koppla bort de jobbiga tankarna och bara må bra med min familj..<3

Älskar min familj så förbannat mkt..Ni är ljuset i mitt liv!


With Love//Hellahh






Av Helena - 13 juni 2012 13:54



...var jag i går med mamma..


Där shoppades ett par jeans med hängslen till Elliot,

två skortor,en slips,conversskor till Elliot

och en gubbhatt fick han utav mormor!

Han kommer bli mega fin på Ebbas skolavslutning på fredag.


Imorgon ska jag,mamma och Elliot lätta för att åka till Skellefteå.

Där ska vi bo på hotell och på fredag ska vi gå på mammas stortjejs första skolavslutning ( 6års).

Efter det har vi en lång väg att färdas hemåt!=)


Har en person i min krets som först och främst tror att världen bara kretsar kring denna.

Och inte nog med det. Klarar inte av att ta sanningen. Men men.

Inte bara jag som tycker denna person e märklig som tur är.


Ikväll ska ja och älsklingen Lyxa till det med Sommarbuffe´från IKEA..Var tänkt med surströmming först men eftersom vi ska till älsklingens bror och hans fru sen och äta tårta så tänkte vi att vi kunde låta bli det så att dom slapp kräkas utav doften då dom två inte alls är lika glad i suring som vi:-)..


Nu ligger min lilla bebis och sover..igen..Han hörde gräsklipparn och inte kan man sova då inte..=) go plutten han skulle se den och sen när den åkt här ifrån så kunde vi lägga oss igen<3

Han har kissat igenom en blöja nu på eftermiddagen..och de gick fort bara 30 min efter ja bytt på honom så rann de igenom och ner på golvet..buskillen. han hade verkligen sparat allt tydligen...:-)


Ta i trä han har blivit så duktig på att somna på kvällarna,nu lägger vi oss bara med honom i sängen och han äter sin kvälls gacka (flaska) och sen somnar han.

efter det så flyttar vi över honom till hans säng när vi ska gå och lägga oss!=)

Sen så vaknar han på natten och vill ha tutten några ggr.. men vi ska inte klaga på vårt hjärtegryn..

från att man måsta bära och bumpa på honom till att bara ligga i sängen och ge flaskan så är ja enormt lycklig..för han väger ju endel!=) tror hans pappa även e glad över det!=)...


Gud va tiden går fort,jag förstår verkligen inte vart den försvinner..

att min lilla bebis blir 6 månader snart är ju helt ofattbart,vart tog minibebisen vägen.

Och mina två flickor som blivit så stora tjejer..7 och 5 år gammla..de vackraste prinsessorna i världen är dom!
De och deras lillebror är de för mig de dyrbaraste jag har!..skulle något ske med dom så skulle ja aldrig förlåta mig själv...ALDRIG!


Om en vecka drygt är det Midsommar,tiden går verkligen fort...Pratade med mina prinsessor tisdags och Evelina har beställt min lax på midsommar,sen vill de även ha mina kladdmackisar=) goungar...livet är så härligt när ni är här! Ja längtar så ofantligt mkt!


ne nu ska ja ta och göra mig en macka el nått..Snart kommer älsklingen hem och då blir de att åka på Ikea och äta sommarbuffe´får hoppas den e god!=)


With Love//Hellah

     

Evelina nyfödd,Ebba nyfödd och sen tjejerna sommaren 2010!=)

   

Mammas go ungar!! älskar er så ofantligt mkt<3

Av Helena - 12 juni 2012 15:29



har jag varit på idag..


Fick konstaterat att ja har astma men de vill inte skriva ut någon medicin till mig då jag bara haft problem en gång än så länge ta i trä så har de inte varit lika jobbigt som när ja bodde på Åkargatan i Norsjö.


Fick även kolla upp mitt blodvärde m.m men inge fel på det. Min trötthet kommer förmodligen ifrån allt som finns i mina tankar på dagarna..Och då är de som ja befarat att min kropp går inte in i riktigt sömnläge när jag ska sova och därför blir ja så trött på dagarna.. (sover ju ofta nu när lillebror sover) halva dagarna kan gå åt till sömn.


Snart ska jag och mamma åka på birsta.. El mamma skulle åka från jobbet och ja ska åka härifrån när Älsklingen kommer hem.

Så vi skulle mötas upp där i Birsta för mat och sen ska vi kolla efter En slips till lillkillen på mammas älsklings Ebbas begäran:-)


Om tre dagar har ja de under mina vingar igen,Då är jag hel igen. I 4 veckor sen ska de till sin pappa i 4 veckor och sen ska de till mig i gen 2 veckor. Sen får vi se hur de blir med skola å dagis. Jag vet att de kommer få de bra oavsett vart de kommer gå.


om 13 dagar ska vi till Östergötland,blir Vimmerby och Astrid Lindgrens värld sen får vi se kanske blir de även Kolmården med tjejerna!=) skulle va hur roligt som helst<3 Att se delfinerna m.m..Sen få träffa min släkt där nere! som ja saknar så otroligt mkt..


Vi var ju till Elin och Magnus i Lördags,Och där blev de bebis mys hur mkt som helst:-)

Men de roliga va när vi kom dit fikade vi,sen gick vi ut en stund och sen så skulle vi äta kl blev halv 8 innan vi fick någon mat,så där kan man säga att tiden går verkligen fort när man har trevligt.

Vi må hälsa på de fler ggr i sommar..Dom har de så fint där de bor. jag e avis på de och deras hus.

Här sitter vi och kollar runt på hus,då vi vill bo i hus båda två och känner att de skulle va mysigt.

Vart vi än hamnar så kommer barnen få gå kvar på sina skolor och dagis. Känns inte som ja vill dra någon av de från sin skola el dagis.. Någon av barnen,snart börjar ju även Lillgrodan på dagis.


Sätter in en bild som ja tog på Lilla Juni i lördags<3

Satt å kollade in bilden förut och hon e grymt lik Ebba som bebis!:-)..Och Evelina med..<3


Tänk att mina två flickor har blivit stora. 5 och 7 år gamla..Ja förstår inte vart tiden försvinner och sen min lilla son då som blir 6 månader om 10 dagar...SHIT!


ne nu ska ja göra mig klar!


With Love//Hellah 

Av Helena - 9 juni 2012 10:52



...Ska vi på idag...=)


Vi ska åka och hälsa på Magnus och Elin som i Onsdags på Nationaldagen fick en underbar liten tjej vid namn Juni.

så idag ska vi dit och hälsa på,och grillning blir det även..*mys*


Gud ja blir så bebis sugen att ja vet inte vart ja ska ta vägen,de bara drar i min livmoder *skratt*

men här blir de inga fler barn gjorda på ett bra tag iaf:-) Även om de kanske kommer en lillebror el lillasyster om något år:-)


Nästa fredag får jag hem mina prinsessor<3 Livet kommer då va komplett.. Och bara 10 dagar efter så kommer vi att åka söderut=) då blir det att åka till Östergötland,där ska vi gå på Vimmerby och kanske blir det Kolmården..Vi får se=)..Sen blir det att åka och hälsa på mina släktingar nere i Åtvid å Linköping.

Det ska bli mysigt att visa mina prinsessor de som deras mamma fick uppleva under min uppväxt.


Längtan efter barnen e ENORM nu kan ja lova..På Torsdag ska jag,mamma och Elliot åka till Skellefteå och sova över sen så ska vi åka på Ebbas skolavslutning Och efter den så ska vi åka hem<3...Moffa ska oxå va med men han är redan i Skellefteå. Älsklingen å Emil är hemma och väntar på oss.


Skattepengarna kom i veckan:-) och de blir att spara de då vi åker söderut.. Längtar till Midsommarafton.. då e det jag,flickorna,älsklingen å lillebror hemma. Hoppas då på bra väder så vi kan åka till Kovland å mysa.


barnens kompisar tjatar och frågar när de ska komma hem,senast förra helgen kom de två flickor och frågade efter dom,sen så var dom även utanför och frågade när ja gick förbi. Jag berättade att de snart kommer hem och de två sken upp som en sol..


Igår var vi på min svägerskas studentfirande,gud så vacker hon var och är och tänka sig att nu har hon gått ur skolan och är snart på väg till Halmstad.Tänk er det är 8 år sen jag gick ur..Shit säger jag bara tiden bara flyger fram och ja känner väl kanske att jag har blivit gammal:-) Tänk er..jag blir 28 i sep...och snart är ja 30..Shit..kan ingen bromsa tiden så ja får ha mina barn smååå och ja behöver inte bli så gammal:-)


 

Grattis Älskade Chrissi,Lycka till i framtiden nu<3

Chrissi ger Elliot en puss och han e inte den som bangar för pussar som ni ser..:P


 


Två otroligt vackra skapelser är både Chrissi och Elliot..

Dom passar verkligen bra ihop!:P

Grattis underbara Faster säger han!=)


Kan ju säga att jag är mkt nöjd med mina bilder som jag tog igår på Chrissi och Elliot och även Chrissi och hennes kille Douglas=).


Ne nu ska vi göra oss klar för att åka och handla!


With Love//Hellah

Ovido - Quiz & Flashcards