ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under januari 2013

Av Helena - 31 januari 2013 18:59


.... Så var barnmorskan på hembesök hos oss...

Det var för att jag var orolig då jag låg i 40graders feber å kände inga foster rörelser.
Hade även då en underbar barnmorska som hette Barbro. En trevlig äldre dam.

Hon kollade fosterljuden å de låg på 156. Och sen klämde hon på magen å sen kollade hon om jag öppnat mig nått. Hon kollade på mig å sa att livmodertappen låg i bakåt och att den e mjuk och var stängd.
Vi konstaterade att om de drar igång så blir det om 1-2 veckor. Och inte på beräknad förlossnings dag som jag hade den 3:e februari 2007.

Det tog inte 1-2 veckor;-) det tog endast 45 timmar tills att jag hade lilla Evelina i min famn.
Febern gick ned på fredag morgon och kl 15:02 var Evelina född. 22 minuter från då de tog vattnet.:-)

Så på lördag fyller Evelina 6 år. Mammas lilla prinsessa börjar bli stor<3

När de kommer ner ska vi gå till frisören där barnen ska få ta hål i sina öron. Det har dom önskat sig:-)

Mammas flickor börjar verkligen bli stor:-) jag kan inte förstå att mina två prinsessor snart e 6 resp 8 år gamla. Jag blir väl inte äldre än 21?;-)

Ne ni. Nu ska vi kolla på nätet på lite surfplattor:-) sen så blir de film om Eddie tillåter!

With love/// Hellahh

Av Helena - 26 januari 2013 12:04


Sker allt!?
Hela jag är tom. Förlåt!
Jag återkommer när jag mår bättre!

Over and out

/// en ledsen Helena

Av Helena - 26 januari 2013 01:34


... Efter flickorna är hemsk....
Jag önskade att de inte va 40 mil till dom! Mina två underbara prinsessor<3 dom två bästa som finns! Hade inte dom varit i mitt liv 09 då jag mådde som värst så kan jag meddela att jag inte vet vart jag hade varit idag.

22 maj 2005 förändrades mitt liv helt jag blev mamma som jag längtat efter.. Sa tidigt i mitt liv att jag skulle bli ung mamma å så fort ja slutat skolan skulle ja bli mamma. Så nästan på pricken ett år efter studenten vart jag mamma till min egna lilla pyret som hon kallades:-)

2 februari 2007 blev jag två barns mamma och jag verkligen älskade att va mamma, blev lite deppad då jag kom att tänka på att jag då aldrig mer skulle få uppleva att få fler barn.
Bestämde mig att två räckte!
Efter alla vaken nätter med Evelina gjorde att jag tyckte att jag har fått två friska tjejer å att nu får de va bra.

2009 separerar jag och tjejernas pappa, magsår och allergier kom som ett brev på posten. Att bo i Sveriges värsta håla var inte de lättaste när man separerat.
Speciellt inte med den familjen!

Bestämde mig iaf att jag skulle försöka bo kvar där så länge ja pallade.

Fick reda på 2010 att jg jobbat så länge för kommunen att jag blir inlasad om ja jobbar längre än till sep 2010. Kände att jag behövde jobb för att överleva. Sökte alla jobb i Norsjö men inget napp kom på intervju på två av samma jobb som jag hade men de gav en 60 åring de jobb som jag gick på. P.g.a svågerpolitik! Hon fick de p.g.a hon var frikyrklig! Hon var även med i kristdemokraterna! Å kände rätt personer på de där stället! Sjukt men sant! Föreståndaren på jobbet berättade själv hur denna fick jobbet för mig! Då hade jag iofs flyttat redan. Men detta är sjukt!

Jag fick iaf flytta hem för ja blev erbjuden ett jobb i Hassela men får sen reda på utav gubben som lovade mig jobb att han inte fick öppna boendet.
4 sep 2010 träffade jag Stefan, jag som sa att jag aldrig ska kära ner mig igen å aldrig mer ha en kille utan bara leva som singel (tyckte de va jävligt skönt att få gö exakt va man vill!)

Jag sökte nytt jobb å fick i Härnösand.
Sen blev jag...

Mamma igen 22 dec 2011 till en liten kille:-) jag var så glad över att jag fick va med om en förlossning till att ni anar inte å få gå gravid igen. 1 timme å 40 minuter tog förlossningen:-) från då vattnet gick. Hade inga känningar alls innan.

Fick ett chock besked den 28/7-12 att vi väntar en till bebis. Fick en akut tid för UL den 2/7 och de visade sig att jag var i vecka 25. 24+4. Vi skulle bli föräldrar igen till en liten kille den 18/11. Chockad gick man ut ifrån ultraljudet med att vi skulle ha en till men oxå att de bara var 15 v kvar.
Jag kan säga att jag hade de jobbigt första veckorna efteråt. Satt å grät när jag var själv å frågade mig själv hur detta skulle gå!
Jag ville ha ett till barn men inte just då!
Dagarna gick å ju närmre ja kom dagen så blev de bättre.
Men så kom de där jobbiga, fogarna var hemsk, sen svällde jag upp som en ballong:-( hade 22 kg vatten i kroppen som kom de sista dagarna. På 5 dagar gick jag upp 11 kg vatten.
Vi åkte in å ut till förlossningen. Ena läkarn sa första gången vi va in att hör av dig när du inte orkar mer så sätter vi igång dig. Jo el hur.. Jag träffade 6 olika läkare varje gång vi va där. De skyllde på massa olika jävla grejer! Min huvudvärk var spänningshuvudvärk,jag fick en sovdos och ja säger aldrig mer! Sov bra under natten men på dagen var jag som bakfull och dessutom så somnade jag sittandes i soffan när pojken kröp om kring själv!
16/11 åkte vi in efter vi varit hos BM. Hon skickade in oss 9 ggr på 2 v. Väl där säger barnmorskorna ja träffar att de borde sätta igång mig, när ja träffar läkaren blir jag hemskickad med en dunk som jag skulle fylla mitt urin med från kl 20-8 på morgonen. Det var en dunk på 2liter. Jag fyllde en halvliter inte mer.
Vi låg å väntade på läkaren och träffade en underbar BM som ja berättade för hur ja mådde å hon skulle skriva upp det i journalerna. Läkaren glömde bort oss vi fick vänta från kl 10-14 inna. Vi fick träffa läkaren,å in kommer två st. Men Eva Henning blev min läkare. Hon fråga hur ja mådde å ja berättade. Hon sa att hon skulle sätta igång mig! Jag blev glad samtidigt rädd.
Kl halv tre satt de igång mig. Å 1h å 20 min senare föddes Eddie. Kan säga detta va den jobbigaste förlossningen å hemskaste förlossningen jag varit med om. Från 7 cm till 10cm bände de upp mig så hjärtljudet gick ner å krystvärkarna börja komma. Mina fogar mådde inte bra utav det vill ja lova! Trodde jag skulle dö el att Eddie skulle dö. Å att ja skulle spricka från naveln till ryggen! Men ja fick sy 3 små stygn:-)

Nu är jag lycklig med mina 4 barn!
Men som en kompis till mig sa bebislängtan försvinner aldrig!
Men jag skulle vilja ha en till om tre år. Men gubben säger nej :-) å visst jag e lycklig över de barn jag har:-) så jag får väl nöja mig!;-) men man vet ju ändå inte vad som händer i framtiden! :-)

Jag har iaf lärt mig att aldrig säga aldrig igen:-)

Och mina barn gör att man aldrig ger upp!

With love// hellahh

Av Helena - 24 januari 2013 11:01


.. I soffan med min yngsta, och myser.. Han somnade i min famn och jag kan bara inte låta bli att kolla på honom <3 han å mina andra tre skapelser kan jag inte se mig mätt på. Mina prinsessor och prinsar e verkligen de bästa jag gjort i hela mitt liv!

Snart ska jag hoppa in i en dusch å sen ska vi iväg till Veronika å hälsa på i studion å lämna lite prylar. Idag så ska jag även bädda vaggan där lilla Eddie ska sova<3

Ne nu blir det att hoppa i duschen men egentligen vill ja bara sitta kvar å njuta av min "stora" bebis ;-)

With love//Hellahh

Av Helena - 23 januari 2013 23:27

.... Verkligen dom finaste barnen....

Jag är verkligen rik med alla mina barn.. Jag älskar de så förbannat mkt!

Ebba Svea Anna:Mitt första barn, en vacker liten skapelse<3 en tjej med egen vilja och tjurig som sin mamma! Glad för de mesta å älskar sina tre yngre syskon. Snart 8 hela år!Är en pojkflicka men som senast var en tjej på ricco som hon alltid säger!<3 älskar att kramas!

Evelina Nora Cecilia: Mitt andra barn<3 en underbar tjej med mkt stark och egen vilja! En underbar och go och glad tjej. Är en riktig tjej tjej ;-) som fyller 6 år om en å en halv vecka. Mammas lillbebis är snart stortjej!

Elliot Mats Olof: mammas lilla go prins! Oftast glad och älskar att busa<3 har kommit in i 1års trotsen.. Mammas lilla "Emil" i lönneberga :-) busig som få, Gud vart får han idéerna ifrån?

Eddie Waldermar Elgan: pratkvarnen själv:-) inte ofta han gråter. Pratar och skrattar ofta! Och är nöjd med livet! Helt otroligt att han e så snäll.

Gud vad jag älskar mina barn!
Tack Stefan och Danne för mina underbara kidz!

Tack älsklingen min för att jag få dela mitt liv tillsammans med dig<3 du och jag mot världen!
??4-sep 2010 till Evigheten!??
22/12-11
4/11-12
17/11-12
14/12-12
Alla dessa datum e speciella<3

With love//Hellahh

Av Helena - 23 januari 2013 00:52


Är det... Ja faktiskt.. 2009 trodde jag inte att 2013 skulle jag vara 4-barnsmamma/ 5barnsmamma. Jag trodde inte att jag skulle ha funnit mannen i mitt liv å inte heller trodde jag att jag skulle gifta mig år 2012. Å speciellt inte med en av min borders barndomsvänner:-)

Jag kan säga att jag var så långt ner på botten man kunde komma. Men jag klättrade upp igen. Året 2010 så fick jag jobberbjudande i Hassela så jag planerade att flytta hem igen. Flytten blev den 31/5 men jag jobbade i 7 veckor extra i Norsjö.
Fick reda på efter flytten att de inte blev något boende i Hassela å där med inget jobb. Men jag vägrade flytta upp igen..då jag inte fick något jobb. Vad ska man leva på om det inte finns jobb?. Och Jag mådde Inge bra i Norsjö så varför skulle jag utsätta mig för att hamna i den hålan igen? Aldrig!

Magsår å helvete åkte man på där uppe ändå har folk mage å säga att jag e dum som inte flyttar upp nu när mina flickor har sitt boende där.
Jag är ingen bra mamma om jag mår dåligt. Jag mår nu mkt bättre än vad jag gjorde där uppe idag kan jag skratta å va lycklig njuta av att va mamma åt alla mina 4 barn. Ebba och Evelina är mitt allt tillsammans med deras syskon å Stefan är mannen jag älskar å vill dela hela mitt liv med. Vi har gått igenom så mkt tillsammans som inte många gör under en hel livstid. Och de är inga roliga saker.. Å vi har klarat oss igenom det. Å eftersom vi klarade det så klarar vi hela livet ihop!<3
Jag älskar dig Stefan<3

Ne nu ska jag nog sova. Eddie,Elliot och Stefan sover redan;-)

Jag älskar min familj! Jag älskar mina vänner..<3

With Love//Hellahh


Av Helena - 22 januari 2013 22:34

Som alltid när vår älskade vän Veronika kommer på besök. En av mina underbara vänner som jag haft sen jag gick på dagis! En tjej som verkligen är en underbar vän!
Jag har få underbara vänner som henne. Men dom som jag har vårdar jag ömt. Och de är inte bara vänner som är där för att bara vara el leker att de är vänner sådana tar jag bort och gjorde det under 2012. Då var det två st som gjorde att jag idag ät glad att ja tog bort de samtidigt som jag tänker på dom! Men de är och kommer aldrig vara värda ett hej igen!

N nu ska ja ta å se film med bästa maken i mitt liv! Mannen som förgyller mina dagar med kärlek å ömhet!
Tack älskling för att du finns! Jag älskar dig å alla barnen enormt mkt! Tack för att du får mig att inse vilka som är vänner å inte! Som stöttar mig i besluten ja tog å får mig även att inse att de inte är normala. Att de beter sig som idioter. Har en till jag funderar över. Får se hur de blir.

With love//Hellahh

Av Helena - 21 januari 2013 02:57


Ja det är det idag..
Och i dag är det S födelsedag. Grattis!
Jag hoppas hon får en underbar dag!
I miss you!

Ligger just nu i sängen å hör alla mina tre favorit killars andetag när de sover.
Idag så ska vi till Kommunen å skriva på faderskapspapperna!
Är man inte gift så är det så att man måste göra det. Helt sjukt om ni frågar mig, så är man gifta så måste ungen vara den man e gift tillsammans med!? De finns inget som att man kan va otrogen då eller? Nu är vi gifta men var ikke de då han föddes så det är bara till att gå ner till kommun å skriva på de där.

Ne nu ska jag fortsätta sova tro jag:-)
Det är sövande att höra de andra tre snusa kudden!

Godnatt!

With Love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards