ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under september 2012

Av Helena - 30 september 2012 22:41

Är det idag,fast den snart äntligen är slut..

Idag har inte varit min dag alls, vaknade med illamående, hade en tjurig kille som vägrade släppa sin mamma idag.
Och när han väl gjorde det gjorde han sig bara illa.. Haft en igel på mig från kvart i 9-halv 7 i kväll. Och jag lovar är man gravid å har ont å mår illa å är hungrig så är jag ingen trevlig människa.

Imorgon så ska ja till barnmorskan kl 07:45 för glukosbelastning och jag tycker som att jag inte behöver göra den med tanke på att jag har fått tre barn utan att behöva göra den! Och så många kg skiljer det inte!
Och dessutom har jag inte hft nå problem med sockret på något av testen innan.
Jag som har problem med läkemedel annars å nu ska ja behöva gå igenom detta.. Fy fan.

Sen kl 10 har jag de riktiga BM besöket. Så jag kommer va trött i morgon.
Hoppas vår som vill sova i natt..

Idag fick min lilla skatt barnens bibel. Hon va så stolt å har längtat så efter denna dag.
Gotjejen mammas<3
Pratade med töserna igår å Gud va ja längtar efter att få mysa med de igen! De skär i hjärtat att jag inte kan göra det när ja vill:-(

Ne nu ska jag ta och sova så man kommer upp i morgon! Kommer va sjukt hungrig i morgon:-(

With love//Hellahh

Av Helena - 28 september 2012 12:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 27 september 2012 14:15


...var jag med om en underbar upplevelse....


Jag var med när min sambos brors fru fick barn.

Det blev ju inte som någon av oss tänkt sig att de skulle bli.

Hemma i sängen..


08:37 var tiden då lille Lex såg dagens ljus.


kl 03 på natten ringde Thomas till Stefan å frågade om jag kunde skjutsa in Lenitha till förlossningen för vattnet hade gått.

visst kunde jag det...Upp å iväg...

Väl där fick hon ctg mätaren på magen,en bm bad henne kolla temp m.m

och sen skickade hon hem henne..


När jag kom hem så började älsklingens väcka klocka ringa..så de blev att plocka upp alla barnen å iväg med de till skola å dagis då jag skulle ha bakjour=)..

hann lägga mig i en kvart så ringer Lenitha..

Och frågar om ja kan komma ner till henne..visst sa jag..Å hör hur hon börjar krysta...Shit!

jag va nere på bara nån minut och sen kom ambulanspersonalen. Som skulle ha med henne i Ambulansen..Men de gick ju inte när han va på väg ut redan i sängen!...

Helt plötsligt var han ute!=) de gick så fort då de tog av Lenitha kläderna att jag tror inte ens ambulanspersonalen va beredd på det!=)

Kan säga att de va en underbar upplevelse,jag hade verkligen en adrenalinkick utan dess like efteråt!.trots noll i sömn och gravid så var ja inte ett dugg trött..

Idag blir den lilla skatten 1år..jag kan inte förstå att de är ett år sedan.


 


Och ett år senare så sitter jag här med en liten kille på 9 månader och en till på g...som kommer om ungefär 7 veckor.

Lex ska även han bli storebror i December..24/12 blev datumet där:-)..


Så de blir många bebisar i år med!=)..Och även nästa år vet jag av några!<3 så man går inte mammaledig själv nästa år heller*ler*


ne nu ska ja ta och ge lillebror en äppelbit så han kan sitta å kolla på Goliat:-)


With Love//Hellahh

Av Helena - 27 september 2012 12:56


Någonstans finns det en vår,mitt i höstens stormar..

Någonstans i vinterns spår, väntar de en sommar

och ja hoppas du e där

och bevisar vad kärlek är..

men kan jag tro på kärlek?

när den gör oss så ont

hur kan jag tro på livet?

allt jag hört, ekar tomt


jag har sett hur du kan le

jag har hört dig gråta

de är alltid svårt att se

kinder som e våta

hur kan jag tro på kärlek

när jag ser unga dö

jag är ensam mitt i havet

varje själ är en ö


Någonstans finns det ett en vår, mitt i höstens stormar

Någonstans i vinterns spår, väntar de en sommar

jag behöver dig nära mig..

jag vill känna dig bära mig...


hur kan jag tro på kärlek?

när ja vet att unga dö...

för att dom, tro att livet bara var ett litet frö

någonstans finns de kärlek...

någonstans finns de hopp...

någonstans finns de värme...

någonstans går solen upp..


Av Helena - 27 september 2012 12:33


Tvivlar du?

Undrar du?

Älskar du?



är du säker på att du älskar mig?

hör du kärlekens alla toner?

klinga starkt och underbart

Underbart...

Är du säker att du väntat mig

ser du kärlekens alla färger

skimrar starkt och underbart..



Tvivlar du

undrar du

älskar du..


är du säker att du älskar mig?


 


Här e de ingen tvivlan iaf vem jag älskar:-) även om ja älskar låten som Kalle Moraeus sjöng på Melodifestivalen för nåra år sedan!<3 Den spelas ibland förr var de mkt mer än nu! Har alltid gillat de låten...


Av Helena - 26 september 2012 22:45


Men jag kan inte.. Jag är tom, vet inte alls vart jag ska ta vägen,göra el säga.. Mina ord är som luft ändå. Noll i betydelse!

Hur gör man!? Vad ska göras!? Imorgon är en annan dag och jag hoppas jag slipper känna mig så här tom då! Det gör ont, det skär i mig! Jag önska jag kunde gråta men tydligen går det inte! Vart inte alls som tänkt! Jag vet inte vart jag ska vända mig!


Sova!? Vi får hoppas de blir någon sömn i natt.. Men tro inte det då inte min son är så villig!

Varför i helvete skulle ja lägga han så tidigt!? Faaaan!

With love/ Hellahh

Av Helena - 26 september 2012 19:04

Orkar man!? Är det någon mening att ens försöka orka!?


Saknar mina barn så jag blir tokig..
Jag är så less på väntan.
Jag vill ha de här nu, jag vill känna mig hel, jag vill känna mig som den mamma jag är.
Då man inte få göra de annars. Lite svårt att va de åt två bebisar som man knappt kan gö nått med! Saknar stunderna då vi pysslar,ritar,myser å bara ha roligt! De e inte alls samma sak med bebisarna. Och visst dom blir stor de med en dag å just nu längtar jag tills dess! Jag längtar efter att få sysselsätta mina barn att få göra roliga saker!
Gå ut å hitta på något, el bara stå på balkongen å se hur de leker ute å har se jätteskoj!

Vart är mitt liv!?

With Love//Hellahh

Av Helena - 24 september 2012 23:31

.. Elliots nya säng köpt.. Tack Mamma å pappa för den<3 än så länge verkar han sova gott i den:-)

Hoppas han sover bra i natt så man får sova:-)

Lägger upp bilder på sängen:-) och en bild på bustrollet.. <3

With love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards