ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under augusti 2013

Av Helena - 29 augusti 2013 21:59

...hyfsad dag....

Har det varit idag.. Mina barn har varit busiga men de må de ju få vara eller?
El ja.. De kan ju vila några hekto, som idag har Elliot klättrat överallt:-) älskade busunge!

Han sov hela natten,natten som va å sov dessutom 9-12:30 då jag den hemska mamman väckte honom, Eddie sov hela natten vaknade halv 5 å ville ha mat å somnade om å sov till 06:30:-) somna sen 9-09:30 sen var han vaken till 14 å sov till 20 över 4 då Stefan kom hem:-)

Efter det fick vi besök av världens bästa Verra!! Pojkarna lyser verkligen upp som en sol varje gång de ser henne:-) är så glad att du e hemma igen!

Imorgon är älsklingen ledig å då blir det att veckohandla,städa å baka:-) å Verra skulle även komma upp<3

Ne nu blir det att sova.

Ska bjuda på lite bilder från idag..

With Love//Hellahh

Av Helena - 28 augusti 2013 20:56



Redan i sängen å kl är 20:46..

Kan bero på att sen i måndags har jag mått räv. I fredags hade jag feber i
Måndags hade jag feber å de senaste dagarna har jag haft sådan huvudvärk att jag bara velat lägga mig ner å försvinna. Haft nå jävulska sammandragningar även så jag blivit smått orolig att hon ska kika ut för tidigt:-(

Mina barn är mitt allt. Idag har Elliot varit en busunge å testat alla gränser som bara går tro jag?;-) men han är ändå min lillplutt.. Eddie han ställer sig överallt å blir sur å tvär när han inte kan sätta sig igen. Han släpper små stunder nu även:-) goplutt..

Jag saknar mina tjejer så jag vet inte vart jag ska ta vägen:-( tänker på de hela tiden! Kan inte tiden gå fortare till novemberlovet?

Ne nu ska jag lägga mig å mysa med Eddie å försöka sova!

With love//Hellahh

Av Helena - 26 augusti 2013 22:21



...i sängen och kollar på mina små prinsar som minibebisar..

Gud va tiden går fort. Har ju inga bilder nästan på tjejerna i telefon. Men set e sjukt ca tiden går.. 8 år är Ebba och om mindre än 6 månader blir Evelina 7 år. Elliot blir 2 och Eddie 1... Å sen kommer lillasyster...jag hoppas tiden går sakta när hon kommer ut! Mina barn växer för fort!!

Å snart blir man själv 29.. Å gubben reser iväg när man fyller år.. Sen blir det inga fler barn då jag satt stopp vid 30. Allvarligt så tycker jag att jag är för gammal då för att skaffa fler. Å jag vill inte ha allt för stor åldersskillnad mellan mina barn. 8 år räcker. Det är mkt ändå det. När Enya fyller 10 tar Ebba studenten. Tur det e långt dit, å jag har många år jag får njuta av mina älskade barn!! Dom är det bästa å vackraste jag har!

Nu ska ja ta å sova.. Hoppas min son tillåter det som ligger å hostar emellan åt!

With Love//Hellahh

Av Helena - 26 augusti 2013 08:51


Är det idag..

Å min kropp e helt slut. Gick å la mig i hyfsad tid igår men fick lov att vara vaken mellan 3-5.. Kändes som jag verkligen behövde de med min egna oroliga sömn med täppt näsa å halsont:-(

Sen att kliva upp å se vad som hänt gjorde inte mitt humör bättre. Hade en Elliot som öppnat vällingflaska som är hans nya bus å häller ut all välling på golvet. Blev ej arg på honom utan på gubben som gav honom den då han vet vad han gör med flaskan! Kändes verkligen som att jag ville börja dagen med att ta reda på detta som var över hela vardagsrummet.

Ne undra om man ska ta å lägga båda grabbarna. Elliot är så trött å gnällig å Eddie brukar sova vid den här tiden!
Så först lite hostmedicin till Eddie, å nässpray å lite Alvedon så ha. Få sova i lugn å ro. Utan den där dumma tanden ska störa!
Elliot får lite nässpray å Alvedon. :-)

Själv blir de Alvedon om en timme ca å sen försöka sova! E döds slut. Känns som febern börja dyka upp även! :-(

Nu e jag i vecka 28, det är
Idag 89 dagar kvar tills lillsessan vill komma ut;-) Gud va ja längtar!
Nu e mammas lillkille stor han går
Runt längs möbler å ställer sig överallt. Sjukt duktig är han, idag släppte han å bara stod helt själv dessutom:-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 23 augusti 2013 23:57


...var det idag då...

Min dag å morgon var väl sådär kan ja meddela..

Men mina barn har förgyllt min dag med skratt,mys å bus! Saknar mina prinsessor så sjukt mkt! Men måste se de positivt de e snart här igen mina älskade barn! Ni är verkligen mitt allt!

Redan som liten sa jag att jag skulle ha många barn! Ett helt fotbollslag!
Minns även när jag spådde mig att hon sa att jag skulle få 5 barn.

Men när jag fått Evelina så ville jag inte ha fler. Jag kände att de va stopp. Hmm å idag väntar jag nr 5?
Känns lite märkligt. Men nu känner jag verkligen att det e stopp på barn fronten då min kropp måste orka med oxå. Men jag älskar att känna alla underbara rörelser hon gör! Finns inget bättre, som nu när jag ligger i sängen å hon ligger å hickar å sparkar runt.

Träffade en godvän idag som berättade att hennes första barn vägde 4kg å hennes andra 5kg. Å hon är megasmal, jag säger bara AJ! Barnmorskan hade sagt att hon väntade en liten bebis medan denna kvinna sa nej hon är stor. Bebisen hade till och med sparkat sönder två av hennes revben, så när bebisen kom ut undrade alla vart hon hade fått plats med bebisen någonstans? Hennes bm hade ringt å bett om ursäkt när hon fått reda på hur stor lilltjejen var när hon föddes. Helt jävla otroligt att de inte kollade upp med ett extra UL!?

Ne nu ska man ta å sova! Längtar tills Enya vill komma ut å mysa med oss på andra sidan som jag även vill att tiden ska gå långsammare. Det är 92 dagar kvar i morgon 91 dagar kvar. Tiden går sjukt fort.

With love//Hellahh

Av Helena - 22 augusti 2013 17:04


.....sitsen kommit....

Så nu har jag valmöjligheter.

Ibland kan man bara bli trött på folk,
Jag säger det jag tackar alla ärliga människor som berättar saker för mig så att jag få reda på vilka svin det finns.
Å nu menar jag ingen speciell plats det finns även här å även i Norsjö.
Idag har jag faktiskt rensat bland mina så kallade vänner på fb.
Tror jag har 5-6 pers kvar från Norsjö. Å två till lär nog ryka snart då dom lär
Sitta å snacka en massa skit med de andra gänget.

Sen finns det även två här ifrån som tro sig vara så perfekta att jag känner att ja orkar inte med energitjuvar. Tänk att de aldrig gör fel el något. Mm så fort andra gör de så är dom där med nosen i blöt, nej tack sådana människor klarar jag mig utan!

Elliot var ju iväg å tog spruta idag:-) så de blev bra ändå han sa inte ett pip. 14,9 vägde han å 87cm var han mammas goklump;-)
Ua på allt annat å duktigt på andra saker oxå kunde allt de dom frågade om.

Ne nu blir det att busa med grabbarna<3

With love//Hellahh

Av Helena - 22 augusti 2013 08:05


Å idag så bli Elliot 1år och 8 månader mammas lilla pluttunge! Och idag ska lillstackarn behöva ta sprutan:-(

Eddie har fått fler tänder. De verkar inte som de ska stanna av :-D men då blir lillstackarn snorig å har ont i tänderna så han sover grymt dåligt mammas lillkille:-(

Om 7 dagar kan jag byta mobil å abonnemang oxå. Kan jag säga att jag längtar enormt efter den tiden.
Men jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken telefon det blir, om de blir en 5:a eller en samsung?

Idag har vi fått hem våran extra sits till våran babytraveldublin :-) så nu kan de även åka tre i den;-) den sitsen har de slutat sälja på babyproffsen så jag blev lite deppad. Men när jag hittade en på Blocket för 200kr så kunde vi inte låta bli att köpa den. Hade en grymt snäll kompis till Stefan som köpte den nere i Gävle å skickade upp den till oss!

Nu är det bara en babysitter kvar. Sen e allt inhandlat:-)

Gud va söt de är bus killarna. Elliot kryper först å sen kommer lillebror med en rejäl fart:-)

I dag fick jag lite sovmorgon då vi vaknade kl 07.00:-)

Nu blir de lite bus med grabbarna :-)

With love//Hellahh

Av Helena - 21 augusti 2013 23:00


Å imorgon e dagen D här..
Elliot ska ta sin spruta:-( jag e så nervös att jg vet inte vart jag ska vända mig el ta vägen, D gör så ont i mammahjärtat när de sticker mina barn. Även om jag vet att de bara är för deras bästa men de e hemskt, speciellt med denna spruta då tjejerna åkt på febrrkramper båda två utav denna hemska spruta. Jag minns deras anfall som igår. :-(

Idag fick jag ett sms av barnens pappa att mammas lilla prinsessa Ebba hade gjort illa handleden:-( de trodde att hon fått en spricka i den:-( fy stackars mammas lilltjej. Så nu går hon med bandage på handen å handleden. De e fan att hon ska va så "vild" :-)
De ska stegras å hoppas med dessa cyklar.
Å snart e vintern här då ska jag oroa mig för dessa snowboards åkning å slalom. Fyfy..

Ne nu blir det att sova.

With love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards