ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under februari 2013

Av Helena - 24 februari 2013 23:42

Blogga idag men....

Får göra det en annan dag då min mage sagt upp sig. Ligger i sängen med magknip som heter duga:-( får blogga till veckan!

With love//

Hellahh

Av Helena - 17 februari 2013 23:58


.....blev vår lilla prins idag;-)

Tänk att tre månader har gått sen jag fick upp min son på mitt bröst att de e tre månader sen jag åkte in å trodde vi skulle få åka hem igen.
Idag har tre månader gått och han ler så fort man pratar med han och han går upp rejält i vikt mammas lillklimpen :-)
Han surrar för fulla muggar och älskar att få sitta själv:-)

Gud vad jag är rik med mina 4:a underbára ungar<3

With Love//Hellahh

Av Helena - 16 februari 2013 22:17

... Har det varit idag...

Vi hade planerat att åka pulka idag med några vänner å deras barn men så blev inte fallet då vi vaknade upp i morse utav att Elliot hade feber 38,3 stod termometern på.

Han satt å myste med Stefan i soffan länge å väl innan han vart trött å ville gå och lägga sig.. Han sov i närmare två timmar. Mammas lillkille.
När han vaknade hade vi planerat att åka ner till mamma å pappa å hälsa på istället för att bara sitta hemma å ha tråkigt.
Stefan kom även på att han skulle låna traktorn på jobbet å skotta hos pappa. Sagt å gjort efter lunchen åkte vi ner å skottade. El Stefan,pappa å Magnus (pappas granne) hjälpte oxå till. Jag och Elliot stod i fönstret å kollade på den stora TRAKTORN:-) han va helt uppslukad lillkillen. Så när gubbarna va klar så fick lillprinsen sitta med sin pappa i traktorn å åka runt kvarteret;-) jag tog emot en mkt nöjd son :-)
Lägger in en bild i slutet av inlägget på det:-)

Sen åkte vi hem å lagade mat, idag blev det kyckling med wok grönsaker å cocosmjölk:-) och till det var det sweet chilisås och ris:-) mums vart det.. Sen åkte gubben för att hjälpa en vän med sin bil å han har inte kommit hem än. Så jag har myst med barnen själv.. Elliot vaknade en liten stund å fick mysa.. Å Eddie myste innan han somna men nu sover båda killarna igen å ja har sett mello och ville bara kräkas, vad va de för skit!? Jag skäms snart för att vara svensk!!!

Ne undra vad man ska gör nu!? Kolla om de finns nå bra på Netfix ?
Ne jag lägger mig nog å surfar runt å lyssnar på tvn..

With Love///Hellahh

Av Helena - 6 februari 2013 10:09


.... Köpte vi igår på IKEA...
Är faktiskt nöjd med den;-)
Den går ju ihop med vår bokhylla så de blir symmetriskt :-)

Fick till lite igår men är inte klar på långa vägar..:-)

Sen shoppade jag en korg som jag ska ha i barnens rum. En kaninkorg:-) jättefin! På Åhléns ;-)
Sen mer på IKEA köpte jag tre små svarta ramar,tre stora vita ramar som man kan ha tre kort i, sen köpte jag en "mobil" till skötbordet vi ska ha i pojkarnas rum,skötbäddsskydd och en bebiskudde som ska va i vagnen.
Sen köpte vi tre bilar åt Elliot!

Älsklingen ska iväg å fiska, får se hur min rygg pallar av att vara själv med två små krävande barn. Speciellt tunga barn. Det får gå helt enkelt.

Ne nu ska jag starta Tvn å kolla på lite dumburk tro jag? El vi får se!

With Love//Hellahh

Av Helena - 5 februari 2013 10:11


Orkar inte mer...
Vill inte vara kvar...
Jag längtar redan hem till kära mor och far..
Å maten smakar skit, känner mig så klen..

Så känner jag nu.. Klen,orkeslös m.m
Blev inget IKEA el Birsta.
Skulle lätt bara skita i allt idag.. Bara åka här ifrån å bara vara själv.

Magen och ryggen värker som fan:-( mitt tålamod är i botten. Om man inte menar en sak öppna då inte käften för då skiter jag i det!
Men tydligen e det någon som inte lärt sig det än!

Hoppas ni andra får en bättre start på dagen å en bättre dag en vad jag kommer ha idag!

With Love /// Hellahh

Av Helena - 5 februari 2013 00:21


Här hemma....
Var till mamma och pappa ikväll och skrev ut papper till Skatteverket som jag sa sen tog jag med mig usbminnet med bilder så de fick se korten på barnen som Veronika tog:-)
Passade då på att skriva ut en herrans massa kort:-)

Som jag redan nu har satt i en massa ramar:-)
Fixade på väggen utanför köket och i bokhyllan med lite bilder:-)
Lägger in bilder på det i slutet utav detta blogginlägg...

Har suttit å kollat in kläder å skor jag vill köpa tills vi ska på kryssning med Marie å Patrik:-) hittar kjolar å en massamtoppar:-) hittade även jumpsuits till mina älskade pojkar:-) lägger in bilder på de oxå i slutet av detta inlägg:-)
Längtar så sjukt mkt att ni anar de inte. Att få åka iväg med min älskade make alldeles själv å baramysa:-) de blir vår lilla bröllops resa:-)

Idag har jag å älsklingen varit ute å åkt med barnen, blev först dollar och sen City Gross:-) köpte dusch kräm så jag fick ett mobilskal till min iPhone :-) jag säger såhär.. 40kr va de värt:-) då man fick duschtvål även:-) lägger in en bild på de i slutet av detta inlägg ...
Sen så skulle barnen sova så vi åkte en sväng till stan och då tyckte älsklingen vi skulle ta en myslunch på Subway:-) han beställde å sen åkte vi i väg till hamnen å åt:-)
Sen åkte vi hem för att plocka upp sakerna vi köpt å sen åka vidare:-)

Imorgon så ska vi åka till Birsta, ska kolla på lite saker på Ikea, en tvmöbel och sen så ska vi kanske kolla på fotolister och lite ramar:-) måste köpa en skötbädd å överdrag även till skötbordet vi köpte å kanske några korgar till:-)

Ne nu ska jag ta och göra klart för sängen;-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 4 februari 2013 09:51

Ja då var det Måndag igen...
Veckorna går ju så sjukt fort....

Snart sitter jag här hemma själv med Eddie och Elliot, kommer bli trist att inte ha älsklingen hemma hos mig<3
Men de e bra han börjar jobba igen då vi mister 5 tusen på att han går hemma. Men vi klarar oss iaf:-)
Och det är underbart att känna att vi klarar oss iaf.
4 veckor kvar nu tills mina prinsessor kommer hem<3
Längtar så sjukt mkt efter dom.

När de kommer så ska vi fixa så de få ta hål i öronen :-) Evelina ville det å sen ville Ebba oxå haka på så då tänkte jag att de skulle få det:-)
Vi kommer ha födelsedagsfirandet för Evelina när hon kommer ner.

Idag blir det att åka på dollar och kolla lite:-) sen får vi se vad dagen har att erbjuda :-) lär nog åka till Mor och far och skriva ut papper för att byta namn. Mitt namn kommer bli som jag skrev häromdagen Helena Jeanette Rendahl Jalonen:-)

Ne nu blir det att göra sig klar å åka iväg!:-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 3 februari 2013 03:56


......tillsammans med underbara vänner!!!...
Tack för ikväll mina älskade vänner Marie och Patrik! Ni är underbara!
Detta måste vi verkligen göra om!

Nu blir de sängen!

Kram kram// Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards