ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under februari 2012

Av Helena - 29 februari 2012 19:39



..Tills på lördag då jag får hem mina prinsessor<3

Jag längtar så jag tror nästan att ja håller på att spricka!

Att få krama om mina barn,pussa på dom och säga hur mkt jag älskar dom.

Hitta på allt roligt jag tänkt m.m

Ja allt som ja saknar! Mina hjärtan är speciellt dom jag saknar..

Mitt liv kommer bli komplett på lördag när dom kommer, Min familj kommer bli hel igen när Emil kommer hem oxå..Då kommer vi va en hel familj igen<3.


 

Detta är de som får mig att må bra,att ha hela min familj samlad.


Förra veckan så var det på tisdagen en mamma träff vi var då 11 mammor:-) det var väldigt många men väldigt trevligt även. December/januari mammor:-)

Så vi alla samlades på waynes coffe i Birsta, och surrade en stund. Sen begav vi oss och shoppade.


Detta shoppades för lillkillen,

Mitt första år (likadan som hans tre andra äldre syskon har).

Och där ska mamma va lika duktig att fylla i som i Ebba och Evelinas.

Emils kan jag inte ta på mig då jag inte haft han första året:p..

  

 


Sen gick vi på Lindex och handlade lite kläder i storlek 62.

Det blev 2 bodys och ett par byxor.

              

Dom blev jättefin på lillkillen..Han är så fin i klara och starka<3


   

Där har ni alla tre plaggen<3


Sen gick vi in på Åhléns och köpte en mössa till lillkillen och en bitring.

Det blev en mössa med Barbapappa på..el en av dem:-)

 

Där har ni bilden på den och hans Nya jacka som ja köpte för ett tag sen på Lindex<3


Sen fick han även en speldosa till vagnen,jättefin i många olika färger.

och Emil fick en bayblade ,som han fick i lördags.


Torsdagen kom och det blev en hemmadag + att vi åkte till BVC med lillen<3

han skulle dit på koll,läkaren skulle kolla och sätta en OK stämpel i rumpan.

han fick OK i rumpan och dessutom så fick han beröm för att han e stadig och mkt med m.m

Sen hans vikt låg på 5800g och var 59 cm.

Så han har gått upp bra vår lillkille.

Vuxit 9 cm sen födsel och gått upp 2516g sen födseln. :-)


Fredagen: vad gjorde vi då? Då var vi nog bara hemma och tog d lugnt jag och lillkillen.

Älsklingen kom hem med Emil. Och inte nog med det,älsklingen kom hem och va dålig lillstackarn<3.

Han har haft feber sen fredags kväll och har fortfarande feber:-(.

Själv har ja varit lite halv hänig med men nu e de borta.

Tur är väl de så man kan fixa lite innan tjejerna kommer hem på lördag.


På lördagen så gav vi Emil sin Bayblade och sen bestäömde vi oss för att åka till Drakborgen.

Sagt och gjort vi klev upp gjorde oss klar å åkte.

När vi va där fick vi sällskap av Lenitha som kom och satt där å myste med oss.

Sen så va även Älsklingens arbetskollegas tjej där:-) Så vi surra endel.

Mkt trevligt va det då hon oxå nyss fått barn.

Hennes lilla föddes i vecka 30 så de har nyss blivit utskriven från prematura.

Men lillskruttan va inte med,men vi ska åka och hälsa på de någon helg.

sen så mötte ja även brors Ex My:-) hon fick snusa lilleman och ja fick se bebismage!

ja ni ja må va tokig för ja vill verkligen ha en till och vänta barn igen även om ja inte tyckte de va så rogivande med foglossning när ja hade det. Men jag vill verkligen gå igenom det igen!<3


på kvällen åt vi middag tillsammans med Thomas och Lenitha:-).

kött och ungstekta rotgrönsaker.

 

Det var grekisksallad till och inte den där såsen el den andra salladen:-) men gott vare!


Söndagen: Jag fick sova till 11-halv 12 då jag mått halvkrassligt på natten (fick i mig för mkt kladdkaka/grädde på drakborgen) Så min mage barkade rakt ut.

Men när ja klivit upp så åkte jag och älsklingen till Birsta för att shoppa nya handskar till Emil eftersom de va så dåliga dom han hade. (rent av under all kritik)

så de blev två par nya handskar och yttligare 3 bodys och 3 par byxor åt lillen på Lindex.

(samma serie som ovan).

Gillar Lindex och Kappahls kläder.Dom är verkligen super och kvaliten är perfekt.

Sen gick vi in på Gallerix och köpte hand och fotavtryck. Som vi ska gö med lillen.

Ska bli roligt att testa:-)


Sen igår Måndag så var jag iväg och klippte mig.

Blev väl inte helt nöjd då de inte blev som ja ville.

Men ja sa till henne att hon skulle ta bort allt som va slitet och lite till:-)

Sen gjorde hon lite väl ljust. men men. De går ju till sig!.

mamma och pappa hade ju lilleman, Det gick tydligen bra även om han va lite småsur:P


Idag så var jag iväg på mammaträff  på Alnö hos Ellinor och Ella,

och Stefan va hemma med lillen.

Jag känner att ja vill vänja honom att klara sig utan mig oxå. Med tanke på att ja inte vill ha ett mammigt barn.

Han hade varit lite ledsen i början men sen hade de gått bra :-)

kan säga att han har världens bästa pappa. <3


Ne ni,nu lär jag ta och runda av här.

Ska ju orka med i morgon med.

Då blir det att fixa i prinsessornas rum innan de kommer på lördag.

Evelina ska vi ju även fira.

Min lilla BÄBIS som blivit hela 5 år och 1 månad på fredag.

Gud tiden går verkligen tokfort.

Måste även åka iväg och handla hennes födelsedagspresenter:-)

Hon ska få...Ptja...de säg ja inte nu!:-)

de får ni se när hon har fått det<3



With Love/Hellah..

 


En bild på mig "Många kg mindre"...Detta kort är taget juni 2011...

att kroppen kan ändras på så kort tid..:-(

Ge mig tillbax min kropp tack!


Av Helena - 17 februari 2012 15:26


...Har nu gått,sedan vår lilla prins kom upp på mitt bröst...


Tiden går så ofantligt fort,tänk att lillen blir 2 månader nästa torsdag!

vart tar tiden vägen?

Undra hur vi ska fira hans 2 månadersdag? :-)

Förmodligen blir de inget mer firande än en flaska ersättning och D-droppar *skrattar*



Tisdagen..

ja ni,det var alla hjärtansdag.

Och själv firade vi inte den eftersom vi älskar varandra alla dagar och vissar varandra det alla dagar och inte bara en viss dag...

jag mådde som sämst den dagen om ja får säga det själv.Och det var tackvare för de där smset just den kvällen! Du som skickade det  kunde ha låtit bli och smsat dagen före el efter alla hjärtansdag istället!....


Onsdagen (som jag trodde va tisdagen)

..Mådde ja inte heller så bra..

Tankar kretsade kring smset jag fick kvällen före och tårarna föll ner för min kind under morgontimmarna.

Älsklingen ringde och tyckte jag skulle komma och äta lunch med han och Erik på Bite Line West.

Sagt och gjort så gjorde jag det, Gott var det som tusan Köttfärslimpa med fetaost och potatis.

Och kl 13 var det Mammaträff i Finsta hos Emilie,men jag skickade ett sms till henne och avbokade eftersom jag kände att ja inte ville förstöra deras träff med att se deppad ut. Men både älskligen och Emilie tyckte jag skulle gå ändå så jag hade något annat att tänka på en stund! Och ja är så glad över att dom övertalade mig, Ångrar det inte en sek.

Hade ångrat mig som bara den om jag inte hade åkt dit.


Det kom 5 st mammor:-) Och trevligt hade vi eftersom vi inte fattade vart timmarna försvann?

Vi surrade hur mkt som helst mellan 13-17. Sen åkte vi hem efter en ofantligt trevlig dag. Tack Emilie för att du tog tag i första träffen.Du är en Klippa!...


När jag kom hem så stod middagen på bordet typ och Anna kom hit och hälsade på och som blev masserad utav Jalle..

Det var mkt trevligt att träffa Änna igen:-) Var ju som ett tag sen hon va hit och hälsade på.  "Hockeymoster" som hon är:-)



Torsdag..

På morgonen så skickade älsklingen ett sms, att ja skulle höra av mig så fort jag vaknade.

Sagt och gjort så gjorde jag det och fick då reda på att Anna låg och kräktes..

Kände paniken kom krypandes "Inte Magsjuka!"

Så nu ber jag till gudarna att vi slipper magsjuka här hemma.


Mer igår då..


Ja ni..

Vi hamnade på akuten med vår älskade Emil.

Han hade hittat en tia för någon dag sedan när dom var på väg till maten.

Fröken tänkte inte mer på det.

Så igår satt han i sin bänk i klassrumet och så hör hans lärare hur Emil säger.

-Oj,jag svalde den.

Fröken frågar förståss vad det var han råkade svälja.

Min tia som jag hittade då vi gick till maten.


Så när Älsklingen var påväg att hämta Emil igår så kom hon springandes och berättade vad som hänt.

Och när han kom hem berättade han för mig vad som hänt.

Så jag sa att men gud vi måste ju kolla upp det där.

Sa till han att vi kanske borde kolla med sjukvårdsrådgivningen efter jag googlat lite om det.

Och sagt å gjort så gjorde älsklingen det och vi fick klä på oss utan middag i magarna och iväg till Sjukhuset och in på Akuten.


kvart i 6 kom vi in till akuten och vi fick vänta ett tag,lite svårt för en 7åring snart 8 åring att förstå att man måste vänta på sin tur på akuten. Och dessutom när de börjar närma sig läggdags..

men mycket om och men så fick vi komma in på ett rum (barnrum) och de kallar jag inte barnrum men de va bra där iaf:P jag kunde ju tjuvväga lillkillen. *skrattar*


En läkar Elev tog in oss och kollade blodtryck och syret i blodet på Emil sen så kom doktorn och hörde hur allt var.

Men medans vi satt där så hörde man lite från ett annat rum.

Sjuksyrran:

-Doktorn vill ha ett blodprov,så vi kan se om du har något i blodet.

-Det går inte.Ta någon annan.

-Varför går det inte doktorn säger ju det.

-Men jag har ju druckit Schnaaaps..

jag och Stefan kollade på varandra och tokgarvade..De lät inte lite roligt när vi satt där och lyssnade till hur dom pratade med gubben.


Men tillbaka till Emil så,avslutades det med en röntgen,och vi fick se vart pengen låg. Den hade kommit dit den skulle:-)

Efter det så fick vi åka hem med en kopia av hans röntgenbild.


Ne nu ska ja ta lillen då han som har han nu är på dåligt humör och trött..


with Love//Hellah

Av Helena - 13 februari 2012 21:59

...såg du...


ja de var de verkligen,alltså länge sedan jag bloggade *ler*

Och de där Länge sist såg du, är en mening som kommer upp i jämna mellanrum i mitt huvud. En Person i Norsjö som har ett förståndshandikapp sa alltid så när han träffa en på byn <3 Go Gösta!..En sådan människa är verkligen hur go som helst.


Annars då vad har hänt sen 1 Februari!?..


Jo,min älskade dotter har fyllt 5 år.

Ringde henne på hennes dag och grattade henne och hon sa till mig att jag skulle hälsa Tack till alla som hälsat till henne. el som hon sa..-Mamma hälsa alla som hälsade jag!.

Ja ni,svenskan där uppe är väl inte så mkt att hänga i julgranen men de är så sjukt gulligt när dom pratar norrlänska! Men ja saknar dom här hemma så otroligt mkt här hemma och ja vet att det är fler som gör det.


Älsklingen har varit sjukskriven p.g.a ryggen. Så jag har fått haft han hemma och myst..har varit riktigt trevligt om jag får säga min mening. Men idag var han tillbaka på jobbet igen.

kan säga att jag saknat honom,men jag och lillen har fördrivit tiden bra ändå idag:) Vi har myst och gått runt och plockat lite här hemma.


Vi har ju även haft egen mys ikväll då älsklingen var iväg och jobbade lite extra.Nu är han verkligen snäll lillkillen även om han e vaken och vill att mamma ska va i närheten och prata så är han inte ledsen som tidigare.

när han är så här så vill ja gärna ha fler bebisar:) en till vill jag ha..men som sagt..Vi måste bo större och jag ska ha jobb. Ja vill gärna bo i en villa innan ja skaffar fler barn.


Såg på annorlunda familjer idag. Och jag blev nästan lite ledsen när en av familjerna erkände i tv att det är svårt med att hinna pott träna sina barn. Då slår det mig,har man inte nog många barn då om man inte har tid för pott träning?


Mirka och Peter avgudar jag! Dom e verkligen gjorda för att ha 11 barn. Dom har verkligen lyckats!...

Jag läser hennes blogg ofta och ler för mig själv när jag läser! Hon har ju även fått 11 underbara barn,dom e verkligen hru fina som helst. Som hennes lilla Nellie...hade lagt sig på gåbandet ikväll för att sova med kudde och täcke..Allt går bara man vill:-) ungar e verkligen uppfinningsrika.


I veckan så gick vi en massa promenade jag och älsklingen..Måndag,tisdag,onsdag,torsdag..Vi åt sena middagar men de gick ju bra ändå. Vi hälsade på Farmor,Gammelmormor och gammelmorfar,Mormor och morfar..Hade besök av Faster Paula och hälsade på Farbror Thomas. Vi Träffade även Veronica och var på Bite Line och träffade Jalle.. Så förra veckan åt vi på Bite Line 2 ggr och  vi var ju  även på Bite Line  förra helgen då det var 50 års jubileum för supporterklubben. Go mat som alltid och trevlig bartender:) Jalle e verkligen gjord för de jobbet.  Tog en Lunch med Verra på Bite Line i fredags även och myste. Sen hämtade vi hem Emil....


På lördagen åkte vi och kollade fotboll hela dagen sen blev de tacos till middag och efter det drog vi vidare till Thomas och Lenitha,träffade Lexgubben som varit i Sigtuna med mamma Lenitha i en veckas tid.

Efter det så åkte vi hem och jag sov från kvart över 8 till 11 dagen efter..vaknade en liten stund mitt på natten när älsklingen la sig.<3..


Söndagen myste ja på med lillprinsen och älsklingen plockade här hemma,min älskade älskling är så snäll..Inte många killar som hjälper till hemma som han<3 Efter det så tog vi och packade oss i bilen för ja behövde ett par nya byxor så de blev Lidex och HM. Byxor till mig. 4 par byxor till lillprinsen,en till jacka och 8 par sockar till lillkillen<3

Byxorna var de rea på 100 kr för 4 par. och det är sådana byxor som han använder eftersom han tycker de flesta byxor är varma så håller vi oss till de tunna mjukbyxorna som finns överallt.. (de står born 2011) på dom men de är han ju så då gör de ju inget:)..Jackan köpte vi som extra eftersom de kan ske lite olyckor med kräks så tänkte vi att då har man två och han slipper ha en blöt om han kräks.

Sockar måste han ha då han vuxit ur de andra:)..


Sen fyndade vi lite på Butiken liten när vi va dit och hälsade på Agneta som driver det=) Handlade en body som var helt oanvänd för 40 kr en pyjamas och en brottarlinnebody (måste lägga ut bild på den för den är så jävla cool,men de blir nästa gång). sen köpte vi även en Nike tröja som kostade 45 kr till Emil. Jätte fin!


Ne ni...nu måste jag ta och runda av och gå och sova så ja itne är för trött när jag ska kliva upp med lillen i natt å ge han nattmålet:)


Imorgon blir de Mödra för att göra efterkontrollen..=) Och träffa bästa BM Eva Larsson..Hon och Barbro är de underbaraste som finns!!<3


Grattis även till Erica som fick sin efterlängtade dotter I morse..Isabelle som vägde 3318g och var 49cm. Liten liten tös!=) Lika söt som storebror Rasmus!


with Love//Hellah

Av Helena - 1 februari 2012 14:37


att i morgon är det hela 5 år sedan min lilla prinsessa kom till världen...

Tiden går så förbaskat fort,att min lilla tjej är hela 5 år kan ja inte  fatta. Hon var ju nyss en skrikande bebis!.

Och nu sitter ja här med en ny bebis. Allt är så himlarns underbart samtidigt som ja blir rädd.

Om tiden går så här fort,så är ju livet snart slut. :-(


Inte satt ja i Norsjö för fem år sedan och trodde jag skulle sitta i Timrå när lillan fyller 5 år.

Och inte att ja skulle ha en ny familj med världens underbaraste sambo!?..


Vet ni hur underbart de är att ha stefan som pojkvän!?. Har faktiskt aldrig haft en sådan kärleksfull kille.

Han ska alltid ligga nära när vi sover...går inte en dag utan att han har pussat på mig  hur mkt som helst:P det går även inte en dag som han inte säger -Jag älskar dig...minst 30-40 ggr.

Så om ja säger så här..Ja förstår inte hur man inte vill ha han!:P.. *pik till en viss person* Men är idag väldigt glad över vad som skedde :P (förlåt älskling,men jag e faktiskt det.)


Herregud, något må va fel..Min son sover????:-)

Från att ha varit vaken dygnet runt och varit ledsen väldigt mkt till nu att han sover som en stock.

han vaknar äter,somnar om..sover nåra timmar och sen vaknar han igen och äter och somnar om..e vaken någon timme här och där. Helt otroligt!


Och denna jävla försäkringskassan. Nu har jag varit mammaledig snart över 1½ månad. Men vart är mina pengar!?.....*suck*..Får se hur denna månad slutar..blir så jävla förbannad att inget kan fungera. Enkelt lätt och smidigt! *suck*. Förseningskassan el kanske ska man kalla dom för särhetskassan!?..jag blir bara mer och mer förbannad när ja tänker på det. Här skickar man in och gör allt som de säger och typ på direkten men vad sker? JO INGET!!


kan säga att idag började jag mitt smarta jag med min diet!=) fast den blev lite sen dock.

gjorde ordning hårdbröd mackor och the. Och det är ju mkt bättre och blir mer mat än att äta limpa. (jätte mkt socker i det tyvärr men gott som fan)..men nu blir det hårdbröd och the,som jag åt innan oxå.

Dagens middag blir potatis,morotstuvning,kokta grönsaker och korv. Så de får de bli här hemma idag. inte kanske den bästa smalmaten. Men eftersom Emil är här tills i morgon så blir de den maten idag.

Imorgon blir det ..


Torsdag:Kycklingpytt och grekisksallad

Fredag: Enchiladas med Grekisksallad

Lördag: Bite Line

Söndag:Nudlar m.kyckling och grekisksallad

Måndag: Grytbitar,ris och grekisksallad

Tisdag:korv och kokta grönsaker (älsklingen vill nog ha potatis till han.)

Onsdag:NudelWok med lövbiff

Torsdag: Ris/potatis och fisk-Grekisksallad.


Sen till allt detta kommer de även va en massa Sweet chili sås typ *skrattar* El inte till allt men nästan!:P Då jag älskar den såsen!Och den blir man inte fet av heller*skratt så de passar suveränt*


Imorgon blir det att sitta å läsa lillans förlossningsjournal,jag gör det varje gång dom fyller år. Vet inte varför men de har blivit som en grej jag gör samma dag som de fyller år.

Evelinas Journal är inte så tjock då de tog 22 min från då vattnet gick tills hon var ute :-) längtar tills jag får min sons förlossningsjournal då ja endast var inne på bb i 1 timme å 10 min. och de tog två timmar innan vattnet gick å då hade ja inga känningar alls av att han ens ville ut innan vattnet gick. Så värkar i två timmar kan ja meddela gör ONT!=). Men ja skulle inte tveka att gö de om nåra år igen. <3  men då ska ja ha jobbat och vi ska även ha flyttat till hus!..


ne nu ringde älsklingen och sa att han var på väg hem...REDAN!:) Så nu e ja glad..kanske 10 min extra som vi får rå om varandra idag*ler*


Lägger in en bild på hela familjen dessutom. Den bilden vi kommer ha i tidningen! <3


with Love//Hellah.


Älskar er allihopan<3

Saknar mina prinsessor så de gör ONT i mig varje dag!

ni är mammas allt! 





Ovido - Quiz & Flashcards