ღLillsnuttan´sღ

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Längtar....

Av Helena - 29 februari 2012 19:39



..Tills på lördag då jag får hem mina prinsessor<3

Jag längtar så jag tror nästan att ja håller på att spricka!

Att få krama om mina barn,pussa på dom och säga hur mkt jag älskar dom.

Hitta på allt roligt jag tänkt m.m

Ja allt som ja saknar! Mina hjärtan är speciellt dom jag saknar..

Mitt liv kommer bli komplett på lördag när dom kommer, Min familj kommer bli hel igen när Emil kommer hem oxå..Då kommer vi va en hel familj igen<3.


 

Detta är de som får mig att må bra,att ha hela min familj samlad.


Förra veckan så var det på tisdagen en mamma träff vi var då 11 mammor:-) det var väldigt många men väldigt trevligt även. December/januari mammor:-)

Så vi alla samlades på waynes coffe i Birsta, och surrade en stund. Sen begav vi oss och shoppade.


Detta shoppades för lillkillen,

Mitt första år (likadan som hans tre andra äldre syskon har).

Och där ska mamma va lika duktig att fylla i som i Ebba och Evelinas.

Emils kan jag inte ta på mig då jag inte haft han första året:p..

  

 


Sen gick vi på Lindex och handlade lite kläder i storlek 62.

Det blev 2 bodys och ett par byxor.

              

Dom blev jättefin på lillkillen..Han är så fin i klara och starka<3


   

Där har ni alla tre plaggen<3


Sen gick vi in på Åhléns och köpte en mössa till lillkillen och en bitring.

Det blev en mössa med Barbapappa på..el en av dem:-)

 

Där har ni bilden på den och hans Nya jacka som ja köpte för ett tag sen på Lindex<3


Sen fick han även en speldosa till vagnen,jättefin i många olika färger.

och Emil fick en bayblade ,som han fick i lördags.


Torsdagen kom och det blev en hemmadag + att vi åkte till BVC med lillen<3

han skulle dit på koll,läkaren skulle kolla och sätta en OK stämpel i rumpan.

han fick OK i rumpan och dessutom så fick han beröm för att han e stadig och mkt med m.m

Sen hans vikt låg på 5800g och var 59 cm.

Så han har gått upp bra vår lillkille.

Vuxit 9 cm sen födsel och gått upp 2516g sen födseln. :-)


Fredagen: vad gjorde vi då? Då var vi nog bara hemma och tog d lugnt jag och lillkillen.

Älsklingen kom hem med Emil. Och inte nog med det,älsklingen kom hem och va dålig lillstackarn<3.

Han har haft feber sen fredags kväll och har fortfarande feber:-(.

Själv har ja varit lite halv hänig med men nu e de borta.

Tur är väl de så man kan fixa lite innan tjejerna kommer hem på lördag.


På lördagen så gav vi Emil sin Bayblade och sen bestäömde vi oss för att åka till Drakborgen.

Sagt och gjort vi klev upp gjorde oss klar å åkte.

När vi va där fick vi sällskap av Lenitha som kom och satt där å myste med oss.

Sen så va även Älsklingens arbetskollegas tjej där:-) Så vi surra endel.

Mkt trevligt va det då hon oxå nyss fått barn.

Hennes lilla föddes i vecka 30 så de har nyss blivit utskriven från prematura.

Men lillskruttan va inte med,men vi ska åka och hälsa på de någon helg.

sen så mötte ja även brors Ex My:-) hon fick snusa lilleman och ja fick se bebismage!

ja ni ja må va tokig för ja vill verkligen ha en till och vänta barn igen även om ja inte tyckte de va så rogivande med foglossning när ja hade det. Men jag vill verkligen gå igenom det igen!<3


på kvällen åt vi middag tillsammans med Thomas och Lenitha:-).

kött och ungstekta rotgrönsaker.

 

Det var grekisksallad till och inte den där såsen el den andra salladen:-) men gott vare!


Söndagen: Jag fick sova till 11-halv 12 då jag mått halvkrassligt på natten (fick i mig för mkt kladdkaka/grädde på drakborgen) Så min mage barkade rakt ut.

Men när ja klivit upp så åkte jag och älsklingen till Birsta för att shoppa nya handskar till Emil eftersom de va så dåliga dom han hade. (rent av under all kritik)

så de blev två par nya handskar och yttligare 3 bodys och 3 par byxor åt lillen på Lindex.

(samma serie som ovan).

Gillar Lindex och Kappahls kläder.Dom är verkligen super och kvaliten är perfekt.

Sen gick vi in på Gallerix och köpte hand och fotavtryck. Som vi ska gö med lillen.

Ska bli roligt att testa:-)


Sen igår Måndag så var jag iväg och klippte mig.

Blev väl inte helt nöjd då de inte blev som ja ville.

Men ja sa till henne att hon skulle ta bort allt som va slitet och lite till:-)

Sen gjorde hon lite väl ljust. men men. De går ju till sig!.

mamma och pappa hade ju lilleman, Det gick tydligen bra även om han va lite småsur:P


Idag så var jag iväg på mammaträff  på Alnö hos Ellinor och Ella,

och Stefan va hemma med lillen.

Jag känner att ja vill vänja honom att klara sig utan mig oxå. Med tanke på att ja inte vill ha ett mammigt barn.

Han hade varit lite ledsen i början men sen hade de gått bra :-)

kan säga att han har världens bästa pappa. <3


Ne ni,nu lär jag ta och runda av här.

Ska ju orka med i morgon med.

Då blir det att fixa i prinsessornas rum innan de kommer på lördag.

Evelina ska vi ju även fira.

Min lilla BÄBIS som blivit hela 5 år och 1 månad på fredag.

Gud tiden går verkligen tokfort.

Måste även åka iväg och handla hennes födelsedagspresenter:-)

Hon ska få...Ptja...de säg ja inte nu!:-)

de får ni se när hon har fått det<3



With Love/Hellah..

 


En bild på mig "Många kg mindre"...Detta kort är taget juni 2011...

att kroppen kan ändras på så kort tid..:-(

Ge mig tillbax min kropp tack!


 
 
Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

3 mars 2012 09:34

Tack för namnförslagen =) de va fina namn

http://thejasmamma.blogg.se

 
Frida - Mamma till Lloyd

Frida - Mamma till Lloyd

16 april 2012 22:40

Fin familj du har! :)

Tack for tipsen jag fick. Lloyd ar lite mer an 3 veckor gammal nu..
Testade dock att ge honom ersattning pa kvallen och det visade sig att stackarn bara var hungrig. Sa nu far han det varje kvall da mjolken verkar vara tunnare da.

http://www.fridatorngren.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 25 januari 2015 17:41

Nu har jag starta ny blogg. Å den är låst. Så den som vill läsa får ta kontakt med mig här. El Facebook. //Helena ...

Av Helena - 17 januari 2015 06:11

Försökt hittat en bra bloggportal där man kan låsa sin blogg el enskilda inlägg. Men ej funnit någon än. Någon som har något förslag på någon bra bloggsida? Just nu händer det sjukt mkt i vårat liv. Väldigt sorgliga saker. De som vet dom vet. Oc...

Av Helena - 2 januari 2015 08:44

Att låsa mina inlägg och sen skapa en ny blogg. Det finns personer som jag inte tycker ha något med vårat liv att göra. Skaffa dig ett liv istället för att hitta på egna sanningar å ljuger för allt å alla. En vacker dag kommer du att bita dig ...

Av Helena - 29 november 2014 08:21

Är fan ingen lek. Jag,gubben å alla barnen håller på att hosta upp lungorna. Mår så sjukt illa med all jävla slem som samlas i luftrören:-/ så fort man får en hostattack så börjar man kväljas. Vi e iaf flyttade nu ifrån lägenheten. Vi har endast...

Av Helena - 13 november 2014 08:17

Ja det blir det i vår familj å ganska snart

Ovido - Quiz & Flashcards