ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under augusti 2014

Av Helena - 29 augusti 2014 08:30


Eller hur de nu var...
Sista dagarna i aug är det nu. På måndag är det 1sep. På torsdag fyller en vän år men jag å Stefan firar även vår årsdag då är det 4 år sedan vi träffades i Lekparken nere på bryggargatan aka mariedalslekparken ;-)

Tiden går verkligen fort å vi måste börja planera lite:-)

Det e int så många dagar kvar tills jag å älsklingen drar iväg på kryssning. Gud vad jag längtar! Bara han och jag ska bli skönt samtidigt som jag alltid saknar mina barn så förbaskat mkt varje gång jag e ifrån de.

Elliot ska få va med sina kusiner Lex å Sion;-)
Eddie ska få va med farmor ;-)
Å Enya ska va med mormor å morfar å mysa på;-)

Idag ska vi iväg på BVC med alla barnen;-) Eddie ska ta spruta, enya ska vägas å mätas. Ska fråga om vi kan väga å mäta Elliot oxå som inte gjort det sen han va 1,5. Tiden går så fort snart fyller lillpigan 1, Eddie 2 och Elliot 3;-)

Sen i december kommer något roligt att ske;-) jag längtar så in i bomben:-) det e endast : 93 dagar kvar ;-) tills det sker<3
Inte nog med att vi firar två år som gifta så är de lite annat roligt som sker oxå! ;-)

Kanske ska berätta hur de går för pojkarna på dagis oxå?;-)
Det e jobbigt med lämningarna med Elliot. Men när de väl e på dagis är de inga problem, de sover,äter å leker suveränt:-) Elliot som tidigare aldrig använt napp använder det på dagis:-)

På dagarna när han e hemma med mig myser han så fruktansvärt Elliot. Han kan sitta i flera timmar med sin iPad å bara kolla på Marza å Björnen "på ryska" el på engelsktalande grejer. Så han pratar mkt engelska nu, han kan alfabetet på engelska han kan säga hejdå och glass på engelska han kan även några siffror på engelska;-)

I helgen var vi iväg å shoppade kläder till alla tre;-) å i onsdags så köpte vi ett klädpaket utav en underbar granne:-) de va så mkt fint med i den påsen de var en full Ica påse med jackor,tröjor,byxor,bodysar,pyjamaser å även strumpbyxor i storlek 68;-) så nu har lillan mkt kläder i den storleken hon inte vuxit i riktigt än men de blir super;-) hon kan fortfarande ha 62 men nu har jag börjat plocka bort en massa i den storleken. Känns lite roligt att va 9 månader å ha kläder för en 2-4 månaders bebis på henne:-)

Till veckan ska ja ringa om en tid till klippning å färgning oxå tänkte jag;-)
Ska bli skönt att bli av med håret;-)

Sen e jag så glad, sen 4 juni har jag gått ner 10 kg. Trots att jag slarvat som en galning,Nu är det resten kvar;-) ska ut å röra på mig minst 3 ggr i veckan:-) passar på när pojkarna e på dagis. Sen blir det även hemma träning:-)
Men jag gör som bm sa till mig. Att jag måste beräkna att de tar ett tag å gå ner gravidkilona då jag varit gravid i 3 omgångar på 3 år men de verkar inte va sådana problem just nu. De e väl mest formen på kroppen som jag får vänta på allt eftersom. För nu e de inte många kg kvar tills jag är på samma vikt som när jag å Stefan träffades:-)hoppas jag snart kan ha mina jeans. Längtar som skrutt efter mina andra kläder. Men jag har satt januari-mars 2015 så ska jag vara "normal" viktig igen. Bättre skynda långsamt så de stannar kvar på den vikten sen;-) nu har jag ju stått still i 2 veckor på samma vikt. Men jag har inte mått så bra överlag så jag har mesta dels endast legat i sängen.

Ne nu ska jag ta å fixa lite här hemma;-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 26 augusti 2014 13:30


Något går åt vårat håll iaf<3
Gud denna dag är en dag att minnas!!!

Snart ska jag hämta hem mina älsklingar från dagis! Sen ska vi vänta på att älsklingen kommer hem:-)

Är så trött. Men ingen vila idag även om ögonen strax går i kors.

Tänk att turen även kan va på vår sida:-)

With Love// Hellahh

Av Helena - 25 augusti 2014 08:18

Var det igen...

Tid'n går så fort nu tycker jag..
I veckan ska jag ta å söka jobb även;-) längtar verkligen ut i jobblivet. Efter att ha varit mammaledig i 3 år är måttet drågat. Nu vill jag ut å träffa människor å va någon annan än "mamma-Helena"...

Igårkväll ramlade jag bara ner i soffan å sen gick vi å la oss. Idag blir de å fixa kryssningen;-) ska bli skönt att komma iväg. Jag längtar nu e de inte många veckor kvar. Även om jag inte längtar efter min 30årsdag så längtar jag tills vi åker iväg. <3

Ne nu blir de Morgonmys med mina tre små pluttar<3

With Love//Hellahh

Av Helena - 24 augusti 2014 20:03




I måndags så inskolade vi pojkarna. Trots att jag inte mått så bra i två veckors tid. Vissa vet varför andra inte å så får de förbli. Helst hade jag velat spola bort dessa veckor. De har varit mkt smärta å tårar.
Nej jag å Stefan har inte å ska inte separera. Vi älskar varandra å har inte ens haft tanken till det.

Idag fick vi ett positivt besked. Nu väntar jag bara på ett till så e allt "nästan" klart. Så kanske livet kan få en positiv vändning någon gång.

Idag har vi haft min underbara vän V här. Igår var vi på birsta å handlade en massa kläder till lillan å i dag kom hon å åt middag här med oss
Igår som sagt var vi på birsta. Handlade en helt ny garderob till lilltjejen. Hon kan fortfarande ha 62 men har endast kortärmat å kortbyxor. Så nu tänkte jag va smart å öka en storlek i kläder så 68 å långärmat å långbyxor;-) testade de på henne å de va stort;-) men nu få hon börja växa i de tycker jag;-).

Ikväll ska vi nog ta å boka en kryssning jag å älsklingen som vi ska åka på när jag fyller 30. Jag längtar i väg med honom just nu så jag får ett litet break från allt som hänt den senaste tiden. De behövs just nu!

With love//Hellahh

Av Helena - 17 augusti 2014 22:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 15 augusti 2014 10:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 14 augusti 2014 15:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 8 augusti 2014 10:11



Är det Fredag igen..


Igår hade jag ju så mkt inplanerat som inte alls blev som vi ville.

Då våran lilla plutt Eddie fick feber,mammas lillgos.

Tyckte så synd om honom,märkte av redan vid 10 tiden att han hade feber.

Gav honom alvedon och sen gick han å sov. Sov fram till kl var halv 2.

När han vakna skrek han bara i endast 2 ½ timme. Jag fick inte i honom något.

Han ville inte ha saft,inte vatten,inte melon å ingen glass..fick inte ens i honom alvedon.

(Hade endast en örontemp å den visade på 38,1 men han kändes mkt varmare)

Så mamma å pappa köpte så snäll som de är en stjärttemp till lillgossen så nu kan vi tempa han. I morse när han vaknade så hade han 38,3 å då hade han alvedon i kroppen.  Man känner sig så hjälplös som förälder när barnen inte kan säga vad som e fel el vad som gör ont.

Jag fick panik igår när stefan va på jobbet å jag va hemma själv med lillkillen han va så trött å så ledsen å andades jättekonstigt. jag är sjukt orolig för feberkramper då mina två första barn fick det i samma ålder som Eddie.


Men alla hans värmeutslag är iaf borta nu å de känns skönt.  De såg riktigt otäckt ut där ett tag=(


Får se om de blir i morgon vi åker iväg å fixa lite med handling m.m Ebba å Evelina kommer ju på söndag *längtar* så in åt helvete mkt efter mina prinsessor.


Har iaf kommit på ett till tjejnamn om vi kommer få fler i framtiden:) killnamn hade vi redan när vi väntade Enya. Å det var ju Elton. Men De andra namnet håller jag hemligt fram till den dagen blir om den nu blir. De vet man ju inte. Men de är som bra att ha ett namn på E iaf=)...Så nu behöver jag inte tänka på det *skratt*..

Vem vet om vi skaffar en hund så kanske den får de namnet även:P haha..Kanske måste ta å byta namn på Maja så hon passar in i E-ligan :P


Tänk om man kunde få ett svar någon gång så man vet om man längtar förjäves el om de är så att man ska börja fixa lite runt om =)


Ne nu ska ja ta och mysa ner Eddie en stund i sängen så han får sova bort den där dumma febern. Han dregglar ju värre än en hund. =)..


With Love// Hellahh          



Ovido - Quiz & Flashcards