ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 30 oktober 2012 16:00



... Nu är jag less å bebis får gärna komma ut..

Jag hatar att ha ont, jag hatar att inte ha någon ork utan att bara min kropp vill bara sova.
Hatar att jag är svullen som en flodhäst. De gör ont i både fotleden å handleder p.g.a vattnet som gör att min kropp sväller. Då kan ni tänka er.

Hade jag blivit gravid om 3 år då hade jag nog inte alls haft dessa problem mot slutet, då fogarna hade gått till sig.

Jag vill så mkt men gör jag det så er jag att jag får så mkt ondare dagen efter att jag inte orkar med mig själv ens. :-(
Så bebis får gärna komma nu. BB väskan packade älsklingen i söndags.. Så den e packad iaf.

Tänk att tårar kan komma för så lite egentligen !? Jag vill bara gräva ner mig å inte kliva upp förns han e född. Ju närmare jag kommer ju nervösare blir jag.. Det där med att sys efteråt är lixom inte min grej:-(

Ne de E bara 19 dagar kvar idag så nog ska jag klara de och allt som allt e det 23 dagar kvar.

Men kom ut nu snälla lillebror!!!!...

With love//Hellahh

Av Helena - 25 oktober 2012 22:51


Hjärtan.... Vad skulle jag göra utan mina barn!?
Undra vem jag hade varit idag om jag inte hade mina barn!? Vad gjorde man innan dom!?
Ni kommer alltid va mammas allt.. Å snart kommer en mini till<3
Jag e verkligen rik med mina 4 hjärtan till barn!

Av Helena - 24 oktober 2012 23:56


Är snart över....

Igår så var vi hos BM.. Allt var bra..
Hjärtljudet låg på 137..
Sockret på 3,4
Urinet UA
Sfmått var mindre än sist men inte så mkt..
Men de hade sjunkit lite:-)

Skrev ett brev till förlossningen å de va typ... Vill hem omg om allt går som de ska å måste få lustgas så fort jag ber om det:-)

Sen så kollade jag om Kerstin var på BVC för att beställa tid för vägning på Elliot.. Fick tid direkt :-) han väger nu 11,8kg å är 76,5 lång:-) en storkille med nästa ord:-)

Idag fick ja äntligen hem mina älskade prinsessor<3 Gud vad jag har längtar efter de.. Kan lova att ja njuter att ha de hemma:-)
Så i morgon ska jag tjejerna å Elliot ha en mysdag <3

Shit vad mina fogar värker nu..å vad jag sväller:-( jag skulle lätt kunna va gravid ofta bara ja slapp dessa två saker.

Idag har vi handlat en massa..
Varit på Ica Maxi å handlat..
Willys å babyproffsen:-)

Så nu kan ja ge barnen den mat de längtat efter:-) mammas lax i ugn:-) å de kan få äta de två ggr:-)
Sen så handlade vi kött,kyckling m.m
Vi kollade igenom alla reklamblad å tig ut de viktigaste å billigaste:-) rätt smart tycker jag:-)

Imorgon ska vi till Maxi igen å hälsa på våran vän H :-)

Idag har inte vår son sovit mkt.. Vakna 06:40 å somna kl 15:30.. Å sov 45 min..

Hade en glad son som träffade sina systrar idag iaf:-)
Så härligt att se de alla tre tillsammans igen<3

Nu är vi i vecka 37... Det är inte långt kvar tills bebis kommer ut:-)
Ska bli mysigt med en till, samtidigt som ja kommer va orolig! Men de funka nog!

Ne nu ska ja sova :-) lägger in lite bilder :-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 24 oktober 2012 23:24


De som har gissat datum och vilt å längd är...

Anne-Marie Fransson
17/11 3410g å 51cm

Ella Karlsson
14/11 4435g å 51cm

Emilie Wilhelmsson
14/11 3670g å 51cm

Jennie Sjödin
12/11 3750g å 50cm

Lena Åström
11/11 4050g å 50cm

Lenitha Jalonen
14/11 3210g å 49cm

Linda Isaksson
10/11 3276g å 48cm

Stefan Jalonen
10/11 3220g å 50cm

Therese Hult
18/11 3745g å 51 cm

Det var alla än så länge...gissa du oxå:-) detta kommer bli roligt å se hur nära man är de rätta svaret;-)

Jag tror på 22/11 el 2/12 :-) vi får väl se vem som har rätt!?

With love//Hellah

Av Helena - 23 oktober 2012 01:25

... Ta å blogga lite!?...

Det är ju ändå några dagar sedan ja bloggade, typ fredags natt.

Lördagen flöt på, jag klippte elliots hår och vi var iväg till dollarstore å handlade lite inför bb-väskan, små flaskor man kan fylla på med hårshampoo och balsam, sen två ramar,tandborstar,kattgodis,deo m.m:-) sen åkte vi på Maxi å handla träffade bär vän Hava där och umgicks med henne en stund. Handlade inför surströmmingen å även en glasstårta då vår älskade vän T kom å hälsade på<3 Elliots gudmor <3

Sen åt vi middag å efter den utsökta middagen åkte vi till mamma å pappa och hälsade på:-)

Söndagen klev jag upp halv 11 tack älskling för alla sovmornar jag får<3 du är underbar. Sov från halv 10 på lördagen till halv 11 ändå va min kropp slut:-(
Vi åkte på babyproffsen å sen vidare på maxi sen till barnenshus å toys r us:-)
Sen hem å åt och sen la vi trötta barn.

Idag har vi haft fullt upp.
Emil har varit till doktorn å gjort EKG, som han nu har i 24h
Sen så i morgon ska vi tillbaka å kollar el idag blir de ju.
Sen åkte vi till Länsförsäkringar där älsklingen skulle avsluta sitt pension spar.
Sen har vi varit hem till mor å far å skrivit ut kort till ramarna skrev ut två men ett vart misslyckat å jag hade inte tid att fixa de så ska fixa de någon dag när vi har tid.
Sen var vi på banken å fixade nytt pension spar.

Sen blev de affären å ha ska blöjor åt lillebror å sen iväg p hämta hem Emil. Sen blev det middag å efter middagen gick hela familjen ut. Å alla underbara grannar va ute med sina barn:-) så man träffade de:-)

I morgon/dag så kommer vi ha de hektiskt. Emil ska till skolan kl 7, vi ska städa lite fram till kvart över 9 då vi ska hämta emil på skolan å med honom igen å ta bort EKG. Sen så ska vi kl 11 på Handelsbanken, efter det kl 13 ska vi till BM å sen kl 14 ska vi till Swedbank å efter det ska älsklingen på ett möte kl15 så vi har hel dagen uppbokad. Undra hur trött ja kommer va!?:-( undra hur mina fogar kommer gilla detta!?

Aja,jag får mina prinsessor på onsdag<3 längtar så jag håller på att spricka! Mina älskade prinsessor ni är verkligen saknad här hemma.

De kommer bli era älsklingsrätter när ni är här:-) stuvade mackaroner å fläsk å sen ska ni få mammas lax:-) ja lovar! Kommer laga den maten ni vill ha! De är bi värda när mamma bara har er på loven<3

Åh herre Gud i går gick jag in i vecka 37;-) jag har inte packat väskan än:-)
Men ja har handlat saker till den. :-)
Funderar på om de finns ångerveckor.. Nu börjar min ångest på de där med förlossningen. Är livrädd att Stefan inte ska hinna från jobbet om han e där, att de ska gå för fort..
M.m

Får se hur landet ligger till i morgon hos BM:-) killen e ganska lugn nu. Igår å i dag har han varit otroligt lugn.

Igår blev min älskade son 10månader även, Gud va tiden går å snart är han storebror! Gud stackarn<3 tur både jag å
Stefan ska va hemma från november tills mars så att de inte blir så mkt omställning för Lillkillen <3

Ne nu ska jag ta å försöka somna om. Gick ju å la mig halv 10 å somna direkt men så hade ja en jobbig dröm å Elliot väckte mig sen har ja inte kunnat sova.

With love///Hellah

Av Helena - 20 oktober 2012 00:01


...fick jag ett jobbigt besked som ni alla vet, min morbror som gick bort<3 de ska ha begravning för han den 1/11, tyvärr kommer ja inte kunna va med då det ät långt att åka å jag åker ingenstans nu när jag är höggravid. Sen så kommer jag ha mina flickor här hos mig<3
Så jag får tända ljus för min älskade morbror här hemma å tänka på honom m.m den dagen..,

I dag har de varit en sådan där dag. Haft ont som bara den i fogarna :-(
Elliot har inte varit på de bästa humöret utan gråtit som bara den.

Fick ett kort på min älskade dotter Ebba idag, hennes första riktiga skolkort:-)
Mammas stora prinsessa, Gud va tiden går med barnen. Snart e de 14 å ränner runt!

Lägger in bilden på henne:-)nu ska ja ta å försöka sova. Gubben är chaffis ikväll så jag ligger själv i sängen ikväll. Så bäst man sover så man får sova nått innanElliot vaknar!

With love//Hellahh

Av Helena - 18 oktober 2012 23:55

....Oktober är det idag...

Och det är 31 dagar kvar tills Eddie är beräknad:-)

På Måndag å Tisdag är älsklingen hemma med oss, då ska Emil till barn å göra ett 24h EKG.
Så då måste han ta ledigt hela dagarna å inte klagar jag på de kan ja lova!<3
Jag får va med min älskling 4 dagar på raken å inte bara två.

Vi hinner göra en massa saker som skall göras:-)
Barnkliniken
Barnmorskan
Banken å
En till bank:-)
Allt på B:-)

Idag har vi handlat på maxi, de blev blöjor till Eddie å nappar:-) lika bra att fixa då han snart lär vilja komma ut:-) minst 6 veckor kvar:-)
Jag lovar er ja längtar efter den där doften då de kommer upp på magen! Då dom är som kletigast:-)

Pratade med mina flickor idag, Gud va ja saknar dom, Evelina låg i feber å Ebba hade en kompis som hon var med. Så vi pratade endel å på onsdag kommer de ner ;-) ja längtar så efter att få krama å pussa på mina hjärtan<3

Gud nu har jag en hickande bebis i magen. Gud va han hickar lillkille <3 jag kommer sakna de här med att va gravid å känna alla rörelser <3 det är så mysigt.. De bästa som finns<3
Skulle de inte va för att ja får så ont i fogarna så skulle jag lätt kunna tänka mig fler barn. Men jag vill inte känna mig såhär orkeslös.

Får se om de blir dollar i helgen å köpa mer schampoo och balsam till bb-väskan å tandborstar billiga då vi bara kommer använda de där å sen kasta bort :-) ska försöka hitta en ram till foto som jag ska förstora på Elliot oxå som jag har på tjejerna :-)

Ne nu ska ja chilla runt lite å läsa bloggar. Fan va sugen ja blev på surströmming:-) de va ett tag sen nu;-) känns som de kommer bli en middag ganska snart:-)
Fredag vecka 45 typ:-) om inte vi lär få bebis den helgen:-) haha..
Skulle se ut de att de kommer in en gravid kvinna som ska förlösas som ätit surströmming ;-) tihi!

With Love//Hellahh

Av Helena - 18 oktober 2012 00:15


...kan jag aldrig sova när man ska utan ligger å funderar istället!?....

Ikväll hamnar tankarna på bb-väskan å förlossningen...
Jag e lite orolig över förlossningen då det gått bra 3 ggr, ska de reklamen få gå så bra en 4:e gång utan problem!?
Är livrädd att något ska gå på tok med vår lillkille som ligger i magen å gror..

Har skrivit lista iaf vad som ska med i BB-väskan:-)
Shampoo
Balsam
Hårborste
Tvål
Hårsnoddar
Kläder till mig
Kläder till Eddie
Som är:
3 bodys
3 par byxor
3 par sockar
En onepice
En overall
2 bebismössor
Linser till Stefan
Glasögon till Stefan
Tandborstar
Tandkräm
Tofflor till Stefan
Mjukisbyxor till Stefan
Godis
Dricka
Kamera + laddare
Mobilladdare
Patientbricka,körkort,papper på vilken blodgrupp jag har m.m
Amningsbh
Amningsnapp
Amningsinlägg

Hmm sen ska ja fundera om de behövs nå mer än babyskyddet å åkpåsen till som behövs;-)

Nästa tisdag så ska ja till barnmorskan
:-)
Får se hur mkt han har vuxit då. Gud i morgon är de 1
Månad kvar tills bebis är beräknad, Gud va tiden har gått fort. Jag må ju tvätta lite innan han kommer:-) har ju tvättat en gång men må gö det igen då det legat i påsar å sängkläderna har katten legat på i vaggan:-)

Måste ju sätta dit klädseln på brion oxå så att den e redo att användas:-)
Nu har vi tre vagnar som kommer användas.
En brio Nova som jag hade sen Evelina va liten.
Sen så har vi en babytravel Amsterdam med ligger å sittdel:-)
Sen har vi ju köpt en tvillingvagn en babytravel Dublin :-)

När lönen kommer så ska ja till babyproffsen å köpa en amningspump:-) jag hoppas Eddie är lite snällare med mina bröstvårtor än vad Elliot var.

Ne undra om man ska ta och läsa lite bloggar innan man ska sova. Lär ju ändå inte somna förns vid 2-4 tiden:-(
Bebis som lever om i magen å gör en kissnödig var 3:e minut å sen alla tankar.. Ja ni..

Sov gott ni som kan:-)

With Love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards