ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 3 oktober 2012 22:23

...gick jag in i måndags så idag är jag i vecka 33+2:-)...

Bebisen:
Hickat fostret!?
Det är helt normalt! Du märker det genom att känna rytmiska rörelser i magen.
Det kommer att fortsätta hicka en del efter födseln också.

Fostrets fot eller hand kan ibland puta ut på din mage.
Genom att pressa mot foten eller handen drar barnet till sig kroppsdelen. Kanske det kort tid därefter sätter tillbaka foten eller handen av nyfikenhet. " vad händer nu!? Händer det igen!? Det var skojigt"
Tänk att du kan kommunicera med ditt barn! Ungefär vid denna tid fixeras de flesta foster med huvudet ner i bäckenet. "Nu vill jag ut!"

Din mage är tung som bly nu. Ditt barn har fått mindre plats att röra sig på, men är lika aktivt som förut.

Vissa kvinnor måste av olika orsaker föda med hjälp av planerat kejsarsnitt.
Din mage är nu stor och fin glöm inte fota den.

Fostrets längd:42,5 cm
Fostrets vikt:2400g

Tiden går verkligen som sagt:-) snart här vi våran lilla prins här i vår famn!
Jag längtar efter att slippa denna mage nu.
Känner mig som en Elefant! Gravid i 2 år. Med typ en månads mellanrum.

Vi måste snart börja tänka på att packa väskan till BB. Har fan inte gjort det än. Så de börjar va på tiden att iaf lägga ner lite små prylar.
El va tro ni. Jag vill gärna få ut han nu som om jag känner det. Men jag kan väldigt gärna vänta oxå två veckor längre än beräknat. Ja jag vet att jag e tokig.:-) men de e som jag känner. Idag kunde jag ha tryckt ut ungen då jag skulle klä på mig så bränner de som fan i fogarna framtill så jag har kännt mig rejält orörlig idag:-( har bara velat gråta vissa stunder.
Får hoppas på en bättre dag i morgon.

Ne nu ska jag lägga mig å sova! Lär väl skriva mer i morgon!
Lägger ut en bild på magen oxå sommar vuxit från 0 till 100 på bara 2 månader:-)

With love// Hellahh..

Av Helena - 3 oktober 2012 11:26


Är det idag:-) tiden går ganska snabbt även om jag inte tycker det..

Ja vad ska ja skriva idag då!?

Kan ju börja med BM besöket...

Det var Inge fel på mitt sockervärde som jag sa å trodde. Efter testet hade jag 6,1.
Och resten då, blod tryck på 120/80,
Urinen fanns de inget i.
152 var hjärtljudet på:-) så de e mer tjejeljud än pojkljud.:-)
Magen hade gjort ett rejält hopp sen sist å de syndes på själva diagrammet. Shit alltså :-)
Men allt var bra och glad över det är ju jag. Men jag önskar min son kommer ut snart:-)

Igår hade jag en väldigt ond dag:-(
Och just då skulle ju min lillkille va värsta spjuvern. Så nu är det barnsäkrat överallt här hemma så
Gott som:-)

Och vår andra lillkille då han har åkt på vattkoppor, lillstackarn. Han kommer hem i morgon. Tjejerna har haft det å de e skönt. Lillebroren har däremot inte haft det.
Idag verkar det va så fint väder.. Jag känner att jag lätt skulle vilja ta en promenad men va sker då!? Jo jag blir sängliggandes i flera dagar:-( jävla fogar!

Måste få berätta att nu sover lillebror i sin säng:-) fast vi söver honom i våran. Det är så skönt att ha den där sängen som vi fick utav mormor och morfar<3 perfekt både för mig å älsklingen när lillebror vaknar på natten<3

Gud tänk er om en månad är det bara 15 dagar kvar tills bebis är beräknad. Igår var det två månader sedan vi var på ultraljud :-) vad tiden går fort:-)

Jag e så nyfiken på lilla Eddie, blir det en kille som är lik sin storebror eller ha du ett eget utseende? Kommer du ha lika mkt hår som storebror när du föds!?
Hur kommer du va som bebis å hur stor kommer du va när du kommer ut!? Jag hoppas du e som din storebror:-) å väger kring 3,3 och e 50 lång:-)

Vår underbara lillkille kan säga Katt:-) och har gjort det några månader nu men nu gör han det så de verkligen hörs. Förr sa han bara KA.. Nu säger han Katt:-)

Så han säger nu:
Katt,tack,hej,gacka"flaska" å några fler ord. Men inte mamma å pappa:-) bus Olle ;-)

Vad ska vi hitta på ikväll då!!? Jo ni..vi ska på husvisning;-) längtar som skrutten å jag hoppas det är något för oss:-)

Har en busig son som kör på med att slänga runt en flaska på golvet:-) busunge! Nu ska han även ställa sig upp överallt.;-)

Å i går satt jag å läste igenom Ebba å Emils första år bok, å va såg jag där.. Jo att Ebba å Emil började krypa samma datum;-) och de gick med fyra dagars mellanrum. Emil e född den 7:e maj å Ebba den 22 maj:-) lite roligt var e att läsa.
De kröp 20:e mars 2005/2006 å gick gjorde Ebba 4 juli 2006 å Emil 8:e juli 2005:-)

Sen fick jag reda på en sån rolig nyhet förra veckan! Elliots Gudmor väntar smått<3 så i februari kommer det en liten killbebis.. Fan v roligt! Jag blev så glad att tårarna började spruta på mig när vi lagt på.

Ne nu ska ja ta och kolla va lillebror gör<3

With love/ Hellah

Av Helena - 1 oktober 2012 09:22

Det är bara förnamnet av vad jag är idag....

Sitter hos barnmorskan nu och har druckit den där sörjan alla snackat om att den va så hemsk!? Jag förstår inte varför då jag inte alls tyckte de va så hemskt. Jag fick ju blanda i citron så de blev ju som saft:-)

Mina ögon börjar kännas tunga! Men ja ska hålla de uppe i 45 minuter till då älsklingen å Elliot kommer ner snart! Då är det den normala undersökningen :-)

Mitt faste socker va normalt 4,1 och då hade jag inte ätit nått sen igårkväll kl 21.
Får se vad de kommer vara på om 45 minuter. Hoppas de e bra värden. Gränsen går på 10 tro jag de var.

Haha och inte nog med de, jag ska på cellprovtagning i dag kl 15:30 trodde dom ja! Ska prata med Eva om det!;-)
Att sånt inte går in i en dator så att de samkör med tex nån dator som säger denna kan ej m.m tydligen inte utan man ska hålla på att avboka m.m åsså glömmer man bort de så blir man betalningsskyldig! Fy tusan säger ja bara!

Ne nu ska jag försöka "vila" de få minuter de e kvar.. El försöka sysselsätta mig så jag slipper bli sååååå trött:-)

Lägger in en bild på hur fint de dukat upp:-) 14 sekunder tog de att dricka sörjan:-)

With love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards