ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 16 oktober 2012 23:47


.... Ibland behövs de bara att få klaga lite så känns de bättre..

Jag älskar mina barn de är mitt allt, men att va mammaledig är inte alltid en dans på rosor!
Jag längtar till ett jobb, då jag inte var berädd att vara gravid i vecka 25 så hade jag planer att efter jul iaf ha nått vikariat på gång.
Men de stöp då jag var gravid igen, jag känner mig misslyckad som inte kommer ut å kunna arbeta.

Jag älskar barn, det är inte det! Men att ha en liten som inte alls e nöjd på dagarna men på kvällarna när pappan kommer hem så skiner han som en sol, en annan e trött och slut efter allt. Inte bara att han är på dåligt humör, men att ba höggravid å springa efter en ivrig unge är inte de lättaste :-D och speciellt inte när man knappt får sova på natten utan man må passa på att dutt sova då lillen gör det. Kan lova er det är inte alls samma sak som att få sova en helt ostörd natt från att slippa gå på toa 1000000x el vakna av att lillen vaknar 3-5 ggr..å sen kliva upp kl 6 ibland 7.. Det gör att kroppen är trött å inte orkar!
Bara att få komma hemifrån till ett jobb och att få va Helena för en stund å inte bara vara Mamma Helena skulle kännas bra!
Att få känna den där längtan att få komma hem.

Bara lillebror vill ut så tro jag detta kommer kännas annorlunda. Jag kommer ha mer ork med tanke på att ja inte kommer ha så här ont vissa dagar så ja slipper ligga sömnlös visa nätter. Jag kommer få börja kämpa för att få gå ner i vikt igen å bli mitt normala jag!

Är det fel att ha denna längtan, tycker man har samma rättigheter som andra som längtar efter en semester weekend utomlands :-) eller!?

Ne nu ska ja sova. Så man får någon sömn i natt. Kanske blir 2-4 timmars sömn, men ikke sammanhängande då!

Jag älskar mina barn tro Inge annat å jag vill inte byta bort dom de är mitt allt! Vad som än händer e de alltid dom jag har närmast!<3

With love//Hellahh

Av Helena - 16 oktober 2012 23:46


.... Ibland behövs de bara att få klaga lite så känns de bättre..

Jag älskar mina barn de är mitt allt, men att va mammaledig är inte alltid en dans på rosor!
Jag längtar till ett jobb, då jag inte var berädd att vara gravid i vecka 25 så hade jag planer att efter jul iaf ha nått vikariat på gång.
Men de stöp då jag var gravid igen, jag känner mig misslyckad som inte kommer ut å kunna arbeta.

Jag älskar barn, det är inte det! Men att ha en liten som inte alls e nöjd på dagarna men på kvällarna när pappan kommer hem så skiner han som en sol, en annan e trött och slut efter allt. Inte bara att han är på dåligt humör, men att ba höggravid å springa efter en ivrig unge är inte de lättaste :-D och speciellt inte när man knappt får sova på natten utan man må passa på att dutt sova då lillen gör det. Kan lova er det är inte alls samma sak som att få sova en helt ostörd natt från att slippa gå på toa 1000000x el vakna av att lillen vaknar 3-5 ggr..å sen kliva upp kl 6 ibland 7.. Det gör att kroppen är trött å inte orkar!
Bara att få komma hemifrån till ett jobb och att få va Helena för en stund å inte bara vara Mamma Helena skulle kännas bra!
Att få känna den där längtan att få komma hem.

Bara lillebror vill ut så tro jag detta kommer kännas annorlunda. Jag kommer ha mer ork med tanke på att ja inte kommer ha så här ont vissa dagar så ja slipper ligga sömnlös visa nätter. Jag kommer få börja kämpa för att få gå ner i vikt igen å bli mitt normala jag!

Är det fel att ha denna längtan, tycker man har samma rättigheter som andra som längtar efter en semester weekend utomlands :-) eller!?

Ne nu ska ja sova. Så man får någon sömn i natt. Kanske blir 2-4 timmars sömn, men ikke sammanhängande då!

Jag älskar mina barn tro Inge annat å jag vill inte byta bort dom de är mitt allt! Vad som än händer e de alltid dom jag har närmast!<3

With love//Hellahh

Av Helena - 15 oktober 2012 23:38


... Känns allt bättre..

Har fått sova lite extra å det för mkt för ens humör och mående.
Sov 1 1/2 timme. Och i dag har jag sovit som vanligt tillsammans med lillprinsen.

Just nu har jag en liten kille i magen som gör sig till känna hela tiden. I soffa så bökade han på tillslut fick han en massa hicka:-)
Nu när jag ligger i sängen har jag älsklingen tätt emot mig med handen emot magen å lillkille. Sparkar på som bara den. Detta kommer jag sakna sen då detta är vårt sista barn.

Vi har även räknat ikväll jag har ju varit orolig över Ekonomin att vi inte ska klara oss när älsklingen oxå e hemma samtidigt det är mkt därför jag varit så deppad idag. Men vi har räknat å vi kommer klara det utan problem. Och det känns skönt. När allt är betalt så ht vi kanske råd med att lägga undan 4-500 i månaden. Å ändå ha råd att kunna unna oss lite.

I bland har alla dagar då man inte mår bra å känner sig deppad.

Saknar min morbror, trodde aldrig de skulle gå så här fort! Hade hoppas på att få träffa dig en gång till åtminstonde! Livet är ORÄTTVIST!!!!?

Ne ni nu blir de sömn. Glöm inte gissa på dag,längd å vikt på Eddie:-) har fått in två gissningar än:-)

With Love///Hellahh

Av Helena - 15 oktober 2012 19:18


... Då bebis föds och även längd å vikt..

Jag är beräknad den 18:e november.
Mina tidigare barn så har första flickan kommit på beräknad förlossningsdatumet enligt UL. Evelina hon kom dagen före beräknad förlossningsdatumet enligt UL.
Elliot han kom ut 6 dagar före beräknadförlossningsdatumet enligt UL. Så jag har aldrig gått över med några av mina barn men de roliga med mina barn är att alla tre har 2:or i sina födelsedatum. Ebba är född 05-05-22
Evelina 07-02-02 och Elliot 11-12-22

Så de skulle va lite roligt om Eddie antingen får 12-11-02,12-11-22 eller 12-12-02:-)

Men jag tror ja går över exakt på dagen 14 dagar över:-)
Och jag tror han kommer väga runt 4586g å är 53cm lång;-)

Vad tror ni!?;-)

Av Helena - 15 oktober 2012 16:13


.. Ja det har jag haft idag..

Förutom vissa stunder då min son fått mig å Le, el när vi sovit och myst!

Annars har jag kännt mig som ett mörkt moln å varit helt slut i både kropp och knopp. Vet inte riktigt vad som stör mig förutom tröttheten :-(

Men just nu är jag inte på humör för något!
Önskar ibland att man kunde lämna in en avskedsansökan å bara få va "borta" några dagar.. Alltså bara va ensam å inte ens ha en mobil el nått i närheten. Ingen dator, ingen tv Inge. Telefon ingen ska kunna störa utan man ska bara få va ifred. Tänka på saker som behövs tänkas på.

Som de där chockbeskedet att jag va i vecka 25 tex. Kan säga att ja hade önskat jag inte va med barn igen. Just nu räcker de som finns. Man ska ha råd,tid. Och ork. Speciellt när vi har en son som inte sover på nätterna.
Detta kommer bli tufft, kommer jag/vi fixa detta!?

Ne nu ska ja låta bli att grubbla hur mkt som helst de blir bara tok iaf.

With Love//Hellah

Av Helena - 15 oktober 2012 05:26


... Ja så känner jag mig nu...

Vet inte felet men känner mig inte allså topp just nu!
Kan de bero på uppvaknandet!?
Jag vet verkligen inte!!

Saknar min morbror<3 det har snart gått tre dygn sen ja fick beskedet. Jag kommer nog ha en jobbig dag idag känns det som!? Ne jag ska njuta av dagen med min son! Sen ska ja minnas de bra tiderna med min morbror...

Funderar på att stänga mig inne ett tag å bra vara. Vara ensam å inte umgås el träffa någon!?
Ja kanske till och med hålla mig undan familjen när de kommer från skola å jobb!?
Jag känner inte alls för att vara så social nu!

Jag längtar efter mina barn så de för ont. De kommer inte nu på Onsdag men nästa Onsdag å är så här i två veckor.

Jag hoppas bebis stannar i magen lika mkt som jag hoppas att sen för entré när tjejerna är hemma så de får va med lillebror Ne två lite oxå!

Vi får väl se vad som sker!? Just nu e jag mest kluven på annat håll.

Får se om jag slutar skriva blogg på några dagar!? El om jag skriver på ändå!?

With Love////Hellahh

Av Helena - 15 oktober 2012 01:59


.. Å kallsvettas var ingen höjdare vill jag lova!...

Vad sker!?

Drömmer märkligt å kallsvettas då jag vaknar, har svårt att somna om..

Håller kroppen på att förbereda sig att vakna vissa tider för bebisen!?
Jag vet inte men ja hoppas ja slipper drömma nå mer i natt å jag hoppas ja slipper vakna å kallsvettas!

With love//Hellah

Av Helena - 14 oktober 2012 20:33


.....ja ni tiden går å går å går....
Nu är vi i vecka 36, det betyder att de e 4-6 veckor kvar..

En viktig sak har vi gjort i dag iaf, det är att vi har hämtat hem babyskyddet ifrån mamma å pappa:-)

Så nu kan ja andas ut med det iaf, och bb-väskan kan vänta nåra veckor till :-)
Men alla runt omkring tycker inte ja ska vänta med det. Men jag kommer vänta för jag kommer gå över, men de tror inte alla andra de tror tvärt om:-) så vi får se vem som har rätt:-)

Om de blir som med Elliot så ska han komma om 3 veckor men ja tro de minst e 6 veckor kvar:-) denna gång njuter jag utav magen :-) jag myser av varje rörelse!

Fast kommer bebis snart så är det ju så att jag får ha älsklingen hemma på heltid fram till mars :-) å det gillar jag skarpt, ska bli mysigt som bara den<3

På tisdag ska jag till barnmorskan kl 11. Då ska älskade T hjälpa mig med Elliot då han inte e så lätt att ha med dit ;-)
Tack hjärtat för att du finns där å ställer upp<3


Nu ska jag ta och mysa framför Tvn å äta mandariner<3

With Love///Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards