ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under mars 2013

Av Helena - 24 mars 2013 09:32


Är mina förstfödda älsklingar här...
Mitt hjärta är helt just nu.. Alla mina 4 barn är under mina vingar<3

Livet känns så underbart när alla mina barn är hemma med mig!

Igår åkte jag,mamma och pappa upp te Vännes för att se Ebba spela Kids Volly.. Dom var superduktiga<3
Sen åkte vi hem med de vackraste prinsessorna<3

Nu har jag de hemma i 2 veckor;-) jag kommer njuta utav de till Max.

Längtan efter en till finns så in i bombens starkt. Har sagt att om jag ska ha fler barn så ska jag ha det innan jag blir 30 för sen är det stopp. Så vi får väl se om de kommer en till innan stoppdatumet el om de inte blir fler;-) man vet ju aldrig även om vi har barn om de funkar innan 1 1/2 år.. Vi får se. Jag tar dagarna som de kommer men att få va gravid en sista gång längtar jag enormt efter..så vem vet om nått år kanske man e 5-barns mamma.. Gud va kul.. Å en sak till.. Skit i andra å sköt er själva om vi vill ha en till så har ni inte ett dugg med det att göra! Det är mitt å Stefans val!
Sen vi begär inte att få en massa barnvakt,hela tiden utan vi tar hand om våra barn alldeles själv.
Jaja... Vet att de finns minst 1 som kommer säga något..den personen var på oss redan då lillen va född.

Men men...

Nu blir det att mysa med Elliot<3

With love//Hellah

Av Helena - 19 mars 2013 06:55


Och vi är vakna igen;-) Eddie har sovit hela natten i sin säng! Han har varit jätteduktig! Bara vaknat någon gång för mat då han inte äter så bra på dagarna. Då han e snorig:-(

Just nu ligger han å krämar i babygymmet.. De låter som de aldrig tar slut;-)

Han älskar sitt babygym!
Elliot han e busig som vanligt:-) sitter i soffan å äter sin välling. Gokillen;-) han vaknade halv 6 idag han som brukar vakna så tidigt som mellan kvart i 5 och 5över 5:-)


Tydligen snöar det å blåser ute idag så idag håller vi oss inne. I skrivande stund tycker inte Elliot det då han kommer gåendes med sina skor. Mammas gounge!

Hämtade ju mitt körkort igår, det såg ut som ett leksakskörkort som man fått från cornflakespaketet. :-)

Gud nu må jag ta skitungen innan de blir tokigt;-)

With love//Hellahh

Av Helena - 18 mars 2013 14:03


Sover... Så jag passar på att kollar runt å blogga.

Idag e jag trött och har inte ägnat så mkt energi på saker här hemma. Förutom diskat bort och plockat lillens leksaker. Som snart kommer ligga som om en tromb varit här på golvet igen:-)

Jag har tydligen fått mitt körkort, men vilka dumma tider de har öppet för att man ska hämta de! Får se när jag tar och hämta de.
Så nu heter jag Helena R Jalonen på mitt körkort:-)
Får se hur de blir när jag får de i handen? Jag e ganska nervös.
Idag är det BTW 8 år sedan jag tog mitt körkort;-) det gick fort från då jag började i början på februari tills jag hade de i handen. Jag klarade teorin 15:e feb och 18:e mars var kortet mitt. Då gjorde jag de teoretiska privat och körningen använde jag mig utav Checkers. Kan säga att jag gillar checkers. Men hört flera som säger att de blivit lurad.. Men tror inte det har med det att göra. Man tycker oftast själv att man e bättre än vad man är. Speciellt om man kört länge. Men man kanske inte tagit åt sig något vad körskoleläraren sagt då är de mkt svårt. Jag e som sagt nöjd med checkers och skulle inte valt någon annan körskola.

Sen folk klagar på teorin? Men läs boken. Bara att läsa den så klarar man teoriprovet. Jag hade två fel. Och jag läste endast boken. Mitt ex hade en skiva med frågor på. Som jag kollade på kvällen innan jag skulle göra teoriprovet. Läser man i boken förstår man frågor a på ett annat sätt och man lär sig inte frågan utan till som kan ge fel då de kan haflyttat svaret på provet men när man gjort de hemma å på körskolan har de varit B hela tiden å när du kommer till riktiga prover så är de alternativ A.
Men men.. Det är bara ett förslag från mig:-)

Om två timmar slutar Älsklingen.. Saknar han så otroligt mkt<3

Gus vad jag kan sakna att gå gravid, att vänta barn, känna fosterrörelser m.m .. Jag saknar känslan när man på kvällen går och lägger sig så lägger Stefan sitt huvud på magen å pratar med bebisen.. Det är så mysigt. Vi får väl se kanske vi får turen att skaffa en till om några år?;-)
Jag längtar efter en förlossning, att få upp min underbara skatt på mitt bröst och bara ligga å mysa med de lilla knytet<3
Barn är underbara, barnen är mitt liv! Jag älskar mina barn å vad skulle jag ha varit idag om jag inte hade mina 4 fantastiska barn?

Ne ni nu ska jag njuta utav min kopp choklad;-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 18 mars 2013 10:40


Blev lilla Eddie igår, eller lilla å lilla?;-) mammas lilla klump är vad han är:-)
Kan fortfarande inte fatta att tiden gått så fort. Det är 4 månader sen jag fick mitt fjärde barn på mitt bröst..
Han åkte på en rejäl förkylning förra veckan som efterlämnade hosta å slem;-( hans första hosta å de gör ont i mamma hjärtat att höra Lillbebisen hosta:-(
Elliot mammas andra lillkille har haft hosta i 4 månader..;-( till och från.. Jag och älsklingen har sluppit hostan. ;-( men vi hade hellre tagit den än att barnen skulle få de;-(

Nu är det endast 5 dagar kvar tills jag får pussa på Ebba å Evelina igen<3
Å jag kommer få ha de i 14 dagar<3 jag kommer njuta förfullt med mina två prinsessor!

Underbart väder är det ute. Å jag skulle vilja ge mig ut på en promenad.. Men inte när barnens hosta är som den är;-( Eddie har problem när han sover så de låter som han knappt får någon luft.

I helgen myste jag å älsklingen till det med kött potatis grekisksallad å vin:-) igår blev de lax i ugn och ris med grekisksallad<3

Idag har jag en myskille här hemma. Elliot somnade i babysittern när han åt morgonvällingen å kollade på bompa.
Nu ligger han i mitt knä å kollar bompa och bara myser<3 älskade lilla kille vad du gör mamma lycklig!

Vad gjorde man innan man fick barn? Jag minns inte, det är snart 8 år sedan Ebba kom in i mitt liv<3 jag är så lycklig över mina skapelser, är de bästa jag vet och de vackraste i hela världen! Ni är Mammas allt och inget kommer någonsin emellan det<3

Ne nu blir de att fortsätta mysa med Elliot medans lillebror sover i vagnen<3


With Love//Hellahh

Av Helena - 18 mars 2013 10:40


Blev lilla Eddie igår, eller lilla å lilla?;-) mammas lilla klump är vad han är:-)
Kan fortfarande inte fatta att tiden gått så fort. Det är 4 månader sen jag fick mitt fjärde barn på mitt bröst..
Han åkte på en rejäl förkylning förra veckan som efterlämnade hosta å slem;-( hans första hosta å de gör ont i mamma hjärtat att höra Lillbebisen hosta:-(
Elliot mammas andra lillkille har haft hosta i 4 månader..;-( till och från.. Jag och älsklingen har sluppit hostan. ;-( men vi hade hellre tagit den än att barnen skulle få de;-(

Nu är det endast 5 dagar kvar tills jag får pussa på Ebba å Evelina igen<3
Å jag kommer få ha de i 14 dagar<3 jag kommer njuta förfullt med mina två prinsessor!

Underbart väder är det ute. Å jag skulle vilja ge mig ut på en promenad.. Men inte när barnens hosta är som den är;-( Eddie har problem när han sover så de låter som han knappt får någon luft.

I helgen myste jag å älsklingen till det med kött potatis grekisksallad å vin:-) igår blev de lax i ugn och ris med grekisksallad<3

Idag har jag en myskille här hemma. Elliot somnade i babysittern när han åt morgonvällingen å kollade på bompa.
Nu ligger han i mitt knä å kollar bompa och bara myser<3 älskade lilla kille vad du gör mamma lycklig!

Vad gjorde man innan man fick barn? Jag minns inte, det är snart 8 år sedan Ebba kom in i mitt liv<3 jag är så lycklig över mina skapelser, är de bästa jag vet och de vackraste i hela världen! Ni är Mammas allt och inget kommer någonsin emellan det<3

Ne nu blir de att fortsätta mysa med Elliot medans lillebror sover i vagnen<3


With Love//Hellahh

Av Helena - 13 mars 2013 14:13


Är det att vara mammaledig med mina små prinsar<3
Dom e så sjukt snälla att jag kan röja undan här hemma så det slipper se ut som ett bombedslag. Har klivit upp kl 6 både igår och idag..och de sjuka e att jag inte ens är trött på kvällarna. Men jag kan säga såhär.. Jag njuter utav mina små älsklingar här hemma. De är så snälla att jag till och med tvättat bort all smutstvätt här hemma. Och håller rent å snyggt;-)

Trots en vild 1 åring;-) men han gör att jag njuter ännu mer, men igår klättrade Elliot hörnet. Han stod på fönsterbrädan å kollade ut;) buskillen mammas<3
de sover samtidigt m.m
Eddie blir ju 4 månader snart och han greppar allt han får tag på;-) skrattar å pratar för fullt:-)

Ikväll när gubben slutat på jobbet blir det Birsta å handla pyjamasen åt pojkarna:-) mina barn e mitt allt.

Ne nu aka jag fixa lite här hemma:-)

With love//Hellahh

Av Helena - 12 mars 2013 09:35


Hemma själv igen då... Älsklingen har ju varit pappaledig i nästan 4 månader tillsammans med mig å pojkarna:-)

Ska bli skönt att få in mina egna rutiner;-)
Än så länge har barnen varit exemplariska:-) jag njuter av att ha mina två prinsar<3

Trots bara att vädret är skit så vi inte kan gå ut å gå. Eddie är snorig så jag vill inte dra ut honom idag när de är som snöstorm:-)

Elliot ligger och sover och jag myser med Eddie i soffan. Han kollar på Bolibompa å pratar med lampan å Tvn ;-)

Hoppas han mår bättre i morgon så vi kan gå på IB i morgon ;-) på Babycafe;-)

Ne nu ska jag ta å fortsätta mysa, tvätten i maskinen e snart klar å sen ska jag fixa lite annat här hemma;-)


with love///Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards