ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under september 2014

Av Helena - 26 september 2014 09:17


...vecka, har jag nu varit 30 bast...

Ja å det känns inge annorlunda tror jag?

Denna vecka har varit så Grymt slö att de e sjukt. Men jag har en förkylning i kroppen å det kan ju va därför tyv
Barnen har varit på dagis och jag å lillsessan har "glidit" runt mest känns det som. I Tisdags sov vi en stund å sen myste vi. Gubben kom hem å åt lunch.

Onsdagen sov vi från kvart över 9- halv 12. Sen följde vi med älsklingen å åt lunch på Namo. Efter det var vi kvar på älsklingens jobb en stund.

Igår tog jag mig i kragen å tog en höstpromenad. Ner via Rönnvägen, å upp vid industriområdet å runt där å sen blev det till gubbens jobb. Å luncha å sen var jag iväg å hämtade hem pojkarna från dagis å efter det hem å skriva handlingslista å iväg med alla barnen å hämta gubben. Åkte förbi birsta city å kollade efter overaller men de fanns ju knappt nå utbud på det, så de blev att vi fortsatte vår färd till Maxi. Handlade å sen hem.

Idag e grabbarna trötta! Dom har varit på dagis i veckan å dessutom vaknat tidigt hela veckan.


Fick ju två jättefina blommer i veckan:-) en av mina prinsessor<3 och en utav de bästa grannarna som finns J och Ö å deras småtroll<3

Ne nu ska jag ta å lägga några trötta barn snart.

With Love //Hellahh

Av Helena - 21 september 2014 20:17


Blev så grymt lyckad!
Vi åkte i väg på en resa jag och Älsklingen då jag inte vill bli firad.

Men kan börja berätta om det:-)

Vi hade ju skaffat 3 barnvakter så inte bara en fick ta alla våra busungar!
Enya var hos mamma å pappa.
Elliot var hos sin faster och farbror
Och Eddie var hos farmor.
Och jag tror alla tre va nöjda<3
Tack för att ni ville ställa upp de betydde så mkt för mig å älsklingen<3

Men iaf så hade vi packat barnens väskor kvällen innan å även våra;-) vi gick å la oss kring 10.
Vi hade en liten tjej som vaknade kvart i 6. Så Stefan klev upp med henne så jag fick sova vidare;-) tack älskling<3
Sen vaknade även de andra två busfröna. Tydligen hade de varit lite hispiga på morgonen (de kände väl på sig att de skulle iväg.) så Stefan hade avbrutit de mitt i ett slagsmål för då skulle de gå in å väcka mig.
Jag vaknar av att min man sjunger "ja må du leva" å Elliot kom springandes med ett paket i nyllet å sa grattis. Sen gick Eddie å sjung "lilla snigel".
Busungarna mammas<3 fick hjälpa att öppna både de lilla å de stora paketet ;-) i de lilla var det ett "plånboks fodral" till min iphone.
Och i de stora paketet så var det en symaskin<3 jag som önskat mig en sådan så länge som 10 år.;-)
Blev jätteglad även om jag skällde på älsklingen lite då jag inte vill ha presenter.<3

Fick resan av mamma å pappa + 1000kr i att mysa på båten:-) det blev några öl,cider å en drink. Sen hade vi en 500kr kvar å då blev det en parfym
Å två halsband;-)

Av älsklingen fick ja även en parfym;-) så de blev införskaffat 2 parfymer men de e 3 olika parfymer då Britney's är tvådelad;-)

Sen blev de lite shoppat i taxfreen ;-)

De bästa av allt var att underhållningen va super å även maten! Jag kommer garanterat att åka igen! Ganska snart!

Det var ett band som hette W.O.W som var med och sen var de en DJ som var en transa! Som var hur härlig som helst! Som även hade 4 dansare med sig! Vi var vakna till kvart i 3 på natten tills vi hittade hytten;-) å jag somna väl inte förns vid halv 4. Sen slog jag upp ögonen kvart i 9. Då tyckte tydligen min kropp att jag sovit nog länge å tagit bra med sovmorgon;-)

Vi klev upp å gjorde oss klara för att kolla runt lite å shoppa lite sprit på taxfreen då de inte sålde sånt på väg till Finland utan bara hemresan. Å de tyckte jag va super! Blir nog mindre "överfylla" å bråk!

Maten var helt underbar!
Nästa gång hoppas jag att jag får
Testa deras julbord å skaldjursplatå;-)

De va sjukt behändigt med att ta med bilen på båten även;-)

Å tack alla som har grattat mig på min dag. <3

Ne nu ska ja ta å fortsätta söva Enya<3. Hon som för övrigt blir 10 månader idag. Shit va tiden springer iväg<3.

With love//Hellahh

Av Helena - 15 september 2014 20:28

Tills det är fredag och vi drar...

Jag längtar så in i bombens mkt.
Ska bli skönt att få ge sig av även om det bara e ett dygn å få känna lugnet.
Speciellt efter allt som varit...

Idag ringde de från dagis å berättade att de går magsjuka där. (Jag har sagt till att de ska höra av sig då så jag kan få hålla mina barn hemma). Jag har ju sån fobi för magsjuka å dessutom så just denna vecka vill jag även slippa detta. Jag bil kunna åka utan att måsta boka av bara för att barnen gått på dagis å fått magsjuka. Ne istället får de va hemma med mig å mysa<3
Jag är glad över att kunna göra såhär.

Ne ni nu ska jag ta å fixa lite här hemma innan man ska i säng igen;-)

With Love//Hellahh

Av Helena - 15 september 2014 20:08


Så nå jävulst...
Tänk att folk älskar att sprida skit...
Å jag fattar inte om man inte ens bor här på Örnen varför man sprider falska rykten?

Personerna har bott på Örnen tidigare men aldrig varit på ett enda årsmöte. Men tydligen vet de allt om exakt allt.
Jag blir så förbannad.

De dessa personer sprider ut är så falska rykten att de inte förstår själv. Jag var på senaste mötet som var i onsdags å du kan fan knappt bo bättre. Å ekonomin som dessa surrar om ligger i botten m.m ligger inte ens inärheten av botten och inga hyror kommer höjas.

Men bara för att man flyttat härifrån så ska man tydligen sprida falska rykten på byn. Å till folk som funderar på att flytta hit.
Det finns nått som kallas för karma. Å dessa har iaf drabbats av ett sådant. Å jag kan inte annat än att sitta å skratta för mig själv.

Jag älskar Örnen, hade de inte vare att vi vuxit ur lägenheten och de inte finns större än 5:or så skulle jag aldrig haft en tanke på att flytta. Jag hade bott kvar. Vi har ett av de bästa lägena, vi har en underbar utsikt, vi har bra utsikt över hela gården (perfekt när man har barn). Dom bästa grannarna. Dom hade jag gärna tagit med mig när jag flyttar. Men eftersom de ej går så kommer vi åka upp hit å hälsa på mkt!

Ne nu avslutar jag detta inlägg. Men jag hoppas en av dessa jag menar läser detta å fattar att de e denne jag menar.

With Love//Hellahh

Av Helena - 12 september 2014 20:30


....utav min ungdom....;-)

Om 7 dagar fyller jag år. Helst en dag som borde glömmas. Jag fyller 30,fy tusan. Vart försvann tiden?

Jag är iaf nöjda med mina år här i livet. Visst att man ångrar vissa saker. Men så e livet.

Jag har iaf tagit studenten
Jag har fått 5 fantastiska barn
Jag är gift
Är snart husägare för andra gången i mitt liv, :-)
Jag har jobbat med de jag verkligen har velat jobba med. (Ungdomar).
Jag har provat att bo 40 mil ifrån hem kommunen å mina underbara föräldrar.
Jag har flyttat 6 ggr om nån månad är jag inne på 7:e flytten.
Jag har pendlat i vikt med alla graviditeter.
Tappade alla gravid kilon med tjejerna då jag åkte på magsår efter separationen med tjejernas pappa som var -30kg på två månader.
Sen träffade jag ju mannen i mitt liv å blev gravid, å gick upp de lika fort igen så med barn nr tre hade jag gått upp 35kg.( hade inte hunnit gå ner innan jag var gravid igen)
Nu kämpar jag med vikten igen å jag har endast 10 kg kvar som ska bort. Så e jag på samma som när jag träffade mannen i mitt liv.
Men sen kommer jag nog försöka gå ner iaf 7kg extra.

Nästa fredag åker vi iväg bara jag å gubben. Det e min 30 årsdag men för mig kommer de va en vanlig dag men en dag med bara han jag älskar.
Kommer behövas att samla energi för allt som ska göras innan flytt, å efter allt som varit i sommar med min depression som jag än har men försöker iaf komma ur den..

Ne nu blir det att söva lillan..

With Love// Hellahh

Av Helena - 8 september 2014 00:27


September är det redan<3

Tiden går så sjukt fort!
Snart flyttar vi till vårt drömhus ;-)
Jag längtar verkligen enormt tills dess.

Var å åkte förbi där idag å jag kände verkligen att de där är verkligen "hemma" mitt hem, som jag ska få ta hand om.
Där vi alla får plats utan att känna oss trängbodda.
Allt kommer bli så underbart, jag ska få bo där med min man han som jag älskar så enormt mkt. Å tillsammans med alla våra 6 kids;-) å även de får ett var sitt rum utan problem. Även om smågrabbarna kommer få dela i början då vi kommer ta de rummet som uppe en gång har varit ett vardagsrum å de kommer få bo innanför de rummet.
Allt kommer bli så bra, jag längtar så mkt att ni anar inte.

Sen nere kommer killarna även ha ett lekrum så de inte behöver gå så mkt i trappen nu när de e små. ;-) å jag slipper ha som nu en massa leksaker i vardagsrummet.

Vi har en "vindsvåning" med fullstora "förråd" då huset en gång varit lägenheter.
Sen har vi ju super nere i källarn oxå där e det som en "1 1/2" med en kokvrå. Å inte nog med det jag kan ha ett eget "barnvagnsförråd":-)

Vi har så mkt planer som vi ska göra genom åren med detta hus, allt kommer bli så jävla bra!
Vet ni? Jag längtar efter att få dra gräsklipparen, att få fixa i trädgården. Jag har saknat huskänslan sen man tidigare bodde i hus med exet. Om nått år ska jag rita upp de kök jag vill ha även om de e fint nog nu. Men jag vill ha ett U kök. ;-)

Inte nog med det så kommer vi ha världens bästa grannar i huset rakt över. Min f.d lärare som jag hade 1-3:an;-) de kan inte bli bättre. Å sen finns det andra underbara grannar runt om även om jag inte gillar två så väger de andra upp;-) haha..
En tjej som utbildade sig till lärare när jag gick i skola är en av grannarna. Som bor med en väg emellan ;-) så de kommer bli nice.

Men som sagt. Jag kommer sakna Örnen så förbaskat med alla underbara grannar som vi har här ute som vi träffar varje kväll! Dom är bäst! De blir verkligen tomt. Men vi ska inte tappa kontakten hoppas ja. <3

Ne nu måste jag sova. I morgon är en ny dag å jag få mysa med mina älsklingar. Den största älsklingen jobbar men de e ju bara till 16.

Ja just ja. Jag skrev fel på Enyas födelsemånad i förra inlägget. Hon föddes inte 21 juni utan 21 november;-) haha..

Lägger in lite bilder på husets ytte.

With love// Hellahh

Av Helena - 4 september 2014 20:12


Träffade jag mannen i mitt liv!
Han med ett stort H.
Killen jag aldrig kommer att kunna leva utan. Världens bästa man!
Och han är min. Bara MIN.

Under dessa år har vi..

4sep -10 blev de vi.
1 juli -11 flyttade vi ihop på riktigt.
28:e juli-11 var vi på UL.
22 dec -11 fick vi Elliot
04 aug -12 var vi på UL v.24+5
17 nov-12 föddes Eddie
14 dec -12 gifte vi oss
25 juni -13 var vi på UL igen:-)
21 juni -13 föddes Enya
Å i år blir datumet 1 dec-14 ett minnesdatum då vi flyttar till HUS!<3

På 4 år har vi gått igenom så mkt som vissa inte ens går igenom under en livstid ihop. Å vi blir bara starkare å kommer aldrig släppa taget om varandra. Jag är så glad att de var du den där dagen i Lekparken älskling<3
Så jävla underbart! Du e min stora kärlek! Du å barnen är mitt allt!
Jag hoppas att jag får leva med dig helst 100 år till<3

Komihåg alla.. Det finns alltid någon till alla. Och en sak till Kärleken övervinner allt!!! Glöm aldrig det<3

With Love//Hellahh

Av Helena - 4 september 2014 14:57


Ja det blir det 1dec:-)
Ska bli så skönt. 9rok:-)
Verkligen bra för oss*ler*

Jag längtar så förbannat. Men ångesten kommer krypande nu lika som när jag å D köpte kåk. Hur ska detta gå? Å alla pengar som allt kostar alltså innan man fixat allt som tex bara att besikta kåken kostar 8,900kr. Det känns ju så nice. Sen ska man ut med andra utgifter denna månad då det varit en rättslig sak i familjen. Så advokat kostnader + lite annat. Ibland önskade jag vissa dagar att livet var gratis:-P pengar kan ge mig magsår å få ångest å bli sjukt uppstressad. De komiska är att de kommer bli billigare att bo i huset MEN...sj anser jag att så mkt billigare blir de inte då jag/vi kommer lägga undan samma peng varje månad för att om de skulle ske något. 86 dagar kvar. Nu måste vi börja fixa med en massa.
Lägenheten ska ut på försäljning m.m sen kommer vi köra rensning delux å även sälja en massa skit vi ej ska ha kvar:-P

Men är de nån som har lite flyttlådor till övers hojta...<3

Lägger in en bild lite längre ner på huset. Det e en gammal bild från Google.

With Love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards