ღLillsnuttan´sღ

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Första Advent....

Av Helena - 27 november 2011 20:44




.....Och då kom lappmöglet...Fy för den leve faaan säger jag bara.


Barnen är ju överlyckliga och de förstår jag.. Men en själv har de mkt jobbigare när snön kommer.. det är halt och jävligt och ont har man överallt.


Var hyfsat glad igår när vi var på julskyltningen och de inte var nå snö alls. Gick väldigt långt igår och de känns idag men va tusan vill ju offra mig för mina barns skull även om de känns lite väl jävligt idag i fogar och allt annat.


Gick från mor och far ,ner till byn på Lördagsskyltningen,dom har ändrat dag och de anser jag som ganska smart ändå.

 Med tanke på att självaste stan hade idag och dessutom Sörberge. Blir ju lite väl mkt =( Speciellt när dom ligger så nära varandra.


Barnen var nöjda iaf,gå med mormor och morfar och se på tomten, få paket,fiskedam m.m fixade även en klipptid till min älskade lilla Nina så imorgon ska hon klippa sig hon med =)


Efter julskyltningen så åkte jag och älsklingen och storhandlade, sen åkte vi hem med maten och åkte vidare till mamma och pappa där de serverades mat och där mina älskade små flickor var.


Efter det åkte vi hem och myste med ny grilljerad skinka och julmust,tro ni tjejerna njöt imorse när dom såg att vi köpt  en julskinka:) om åt som hästar..Mammas mystjejer.


Sen så åkte älsklingen iväg med sin mamma och övningskörde och efter det så städade vi och fixade lite,åkte iväg och handlade kattmat till Maja då hon blev så dålig utav den maten hon hade innan. Kräktes och hade sig igår och kvällen innan våran lillsessa=/ så nu håller vi oss till dyrfodret (269:- för 2 kg)..Men hon mår bra utav det :)


efter det åkte vi iväg till Mcdonalds och åt middagen då vi inte orkade ställa oss med middagen idag. Sen åkte vi hem och satte upp gardinstänger och gardiner + julpyntade litegranna :) Fint blev det iaf.. Även om ja hatar JULEN!..Jsg lovar er alla att ja ogillar julen väldigt mkt jag har alltid gjort det och skulle kunna leva utan jul.


Jul anser jag att då är de bara gemenskapen man vill ha åt. el jag vill hade den sociala biten. Men tycker det ha blivit lite väl mkt fokuserat på affärerna. och presenterna. Ne fy bubblan. Tänk er dom som inte har någon att komma hem till som frågar hur det är,el så..och dessutom som inte ens har ett varmt ställe att bo på el mat för dagen! Och jag vet hur många det är som skiter idet och tycker att men dom har det så vad kan vi göra åt det.. Jo ni jag ska säga  er en sak. Istället för att slänga ut en massa hundralappar på presenter så kan man faktiskt ge 1-2 hundra till dom behövade istället skulle näötan alla som har dom pengarna göra det så skulle det fan vara väldigt många som inte skulle ha de så jobbigt på JUL!!..

Men men,finns så många som är så jävla kåt i presenter och som inte alls vill bry sig. Skulle inte man ha så mkt utgifter själv så man har pengar över hade jag hellre gett de behövande en slant än att ens önska mig något. Jag tycker julen är något för alla att få varmt och ombonat och presenter är bara affärernas jävla jippon.



Men vet ni,snart kommer den bästa julklappen ever..det är ett litet mirakel..vårat mirakel,våran son som kommer till världen. Men oavsett när han kommer så kommer ja kalla honom julklapp,för det är vad han är. med tanke på att vi inte visste om han först!=)


Ne ni,nu ska jag gå in till köket och göra älsklingen sällskap medans han steker kycklingen:) och funderar på att sätta tänderna i en Julskinkemacka!=)....MUMMA!


Sedan blir det att lägga sig isängen och se på Varg Vemum Med världens bästa älskling!!<3


With Love//Hellah


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 25 januari 2015 17:41

Nu har jag starta ny blogg. Å den är låst. Så den som vill läsa får ta kontakt med mig här. El Facebook. //Helena ...

Av Helena - 17 januari 2015 06:11

Försökt hittat en bra bloggportal där man kan låsa sin blogg el enskilda inlägg. Men ej funnit någon än. Någon som har något förslag på någon bra bloggsida? Just nu händer det sjukt mkt i vårat liv. Väldigt sorgliga saker. De som vet dom vet. Oc...

Av Helena - 2 januari 2015 08:44

Att låsa mina inlägg och sen skapa en ny blogg. Det finns personer som jag inte tycker ha något med vårat liv att göra. Skaffa dig ett liv istället för att hitta på egna sanningar å ljuger för allt å alla. En vacker dag kommer du att bita dig ...

Av Helena - 29 november 2014 08:21

Är fan ingen lek. Jag,gubben å alla barnen håller på att hosta upp lungorna. Mår så sjukt illa med all jävla slem som samlas i luftrören:-/ så fort man får en hostattack så börjar man kväljas. Vi e iaf flyttade nu ifrån lägenheten. Vi har endast...

Av Helena - 13 november 2014 08:17

Ja det blir det i vår familj å ganska snart

Ovido - Quiz & Flashcards