ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Helena - 22 juli 2012 13:28


7 månader sedan så var vi påväg hem ifrån bb vid den här tiden med våran lilla kille.
Kan ni tänka er att det redan gått 7 månader????


Jag förstår inte att tiden springer iväg så fort...



Livet går så fort i vissa grejer,det man vill ska gå sakta springer tiden bara iväg, men när man vill att de ska gå fort så är det  helt och hållet tvärt om... visst är det bra tokigt ändå?=)


Sitter nu och lyssnar på¨Youtube,och ibland så kan de komma upp ord man inte tänkt på när man lyssnar på en låt.
Som tex med Sussis orkester med låten-Man kan inte äga..



(Du ville nog bara väl

men allt blev så fel'

allt blev så fel

att kärlek måste ha sin frrihet

för att överleva...


Man kan äga

äga guld och silver

men inte en människa

man kan äga

guld och silver

men inte en människas

inte en människas känslor..)


Allt detta handlar ju om svartsjuka..Har man varit i ett förhållande med mkt svartsjuka och dessutom knappt fått umgås med någon annan än den personen så är denna helt rätt.....Man kan gå tillbaka och känna hur i helvete kunde jag godta att va kvar?..Att jag inte gav mig av!?! Redan vi första jobbiga tecknet..

Nu mår jag bra i det förhållandet jag har (självklartt finns det små glimtar med svartsjuka oxå) men inte med så mkt att de tar över förhållandet helt....Svartsjuka är nyttigt men inte hur mkt som helst.


NU e verkligen jag på Nostalgitripp på Youtube. =)

Jag har mina tider ibland när jag kan sitta och bara lyssnar och mår underbart av att hlöra dessa gamla låtar som man lyssnade på när man va liten!!



Som tex Tone Norum och Tommy Nilsson..


Ska lägga ut en låt som ja alltid lyssnade på när jag va liten..Pappa hade den i bilen och sen så tog vi in den i huset och jag låg på vardagsrums golvet och lyssnade hur mkt som helst på den om och om igen!!!Jag har fortfarande samma känsla i kroppen när den spelas som när jag va liten=)..



Hittade ett usb-minne med en massa låtar på nu=) El inte jag utan älsklingen=)..

De finns låtar på det som även det ger mig minnen från 2009-2010.. Då man hade sin fina Passat -99 =)

De var mig en underbar bil!! Saknar Passaten så otroligt mkt...<3

 

Ebba älskade henne med!=)..Hon var så lycklig att mamma hade OFY 993..


Just nu spelas den bästa låten av alla, min och älsklingens låt=)...Med Bruno Mars <3..

Gud,snart har vi varit tillsammans i två år,vi har fått världens finaste kille och vi bor i hop i en 4½:a Älskar han så otroligt mkt, Man blir ju hur nostalgisk som helst när denna spelas<3..

Kan säga så här,det pirrar som fan i min mage när den spelas på radion,i bilen och när ja lyssnar på den lite överallt..



Som jag sa tiden går så fort.. den 4:e september så är det 2 år sen vi sågs i Lekparken nere på Bryggargatan <3 Trodde aldrig i min vildaste fantasi att de skulle bli den bästa dagen i mitt liv när jag och flickorna bestämde oss för att göra en liten utflykt till en lekpark..Att min drömprins skulle va där!? :-) Men det var han och idag sitter jag här<3

Livet är underbart med Stefan vid min sida!<3 Finns några jobbiga saker som kommer nu framöver men de har inte med vårat förhållande att göra.
Men vi får se vad som sker..<3

Vad som än händer så är Stefan killen jag vill dela mitt liv med!....


Imorgon så vet jag inte vad de blir,kanske blir det att mysa med lillebror,skulle behöva ringa några samtal=)..

Som tex att Elliot behöver få spruta nr två..den verkar dom ha glömt bort?=/..



Herregud,snart är de 2 år sen jag drack senast oxå!..Ja ni..2009 och 2010 vart det endel festanden när man inte hade barnen. Men sen man träffade älsklingen i september 2010 så har jag inte festat till,känner inget sug heller..

Det som gjorde att ja kom på det nu så spelas det Robyn med  Dancing on my own..Jeppes älsklingslåt!=) den spelades en heldel när ja bodde hos Jeppe i Norsjö när jag skulle jobba och ja hade flyttat alla mina saker ner hit=)..




Gud vad jag svamlar idag när ja skriver=)..men som ja skrev jag blir nostalgisk om jag lyssnar på  gamla goda låtar!=)


Ne nu ska vi göra oss klar för att åka iväg till Stefans mamma där vi ska äta middag ihop med resten av gänget..

Så jag må avsluta min nostalgitripp här,men den kommer väl tillbaka någon dag!=)


with Love //Hellah




Ovido - Quiz & Flashcards