ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Helena - 26 juli 2012 13:49


...Ja ni..

Det är varmt och har varit det nu i flera dagar...Börjar bli för varmt för mig och lillkillen mest för lillebror.

Så vi sitter inne i lägenheten och tar de lugnt. .


Lillebror han gör nya framsteg varje dag..Och är så busig..

Idag sitter han nere på golvet på en filt och leker så snällt..Vi har golvfläkten igång så att han inte svettas ihjäl lillstackarn...Men där sitter han i endast i sin blöja:-)..

Igår handlade vi hans första kalsonger,för att han inte ska ta av sig sin blöja i tid och otid så köpte vi kallingar åt han på ICA MAXI!=).
Blev superbra,köpte vanliga kallingar åt honom,tänkte köpa byxblöja istället men när vanliga funkar så e de ju bättre!=)..


Har föresten sålt två vagnar av tre redan..men de sjuka är att den nyaste var det ett par med två barn och kollade på igår..(ja och e va invandrare)..Dom vräkte ur sig att de ville ha en ny vagn att den vagnen vi hade var för gammal..de är en brio happy 10 men togs ut 2011 och dessutom började inte sin rullning förns i dec..Men men,vi skrattade även en av våra grannar skrattade då Vagnen ser helt ny ut..de endast som syndes att vagnen var använd var hjulen på vagnen..och JA,en vagn måste ju fått vara i rullning när man har barn:P Men men,jag gråter inte över att få ha kvar vagnen en liten stund till..<3..Vi har ju inte direkt begärt mkt för den då den kostar endast 2900:- men den kostar 6200 kr som ny..

jag tycker om vagnen,men jag har ju kvar vagnen som jag köpte till Evelina när hon va liten och den älskar ja även så jag kan ju inte ha hur många vagnar som helst=).. även om jag skulle vilja!


Förstår inte varför alla är så på dåligt humör idag,solen skiner å de e bra väder förutom att de är på tok för varmt..men ändå..Helt onödligt att gå å va förbannad hela tiden..de tar ju så mkt mer energi än att va glad och positiv el!?=)..



Har nyss sövt en son som ligger i vår säng och sover..Maja,ligger i hörnet på soffan och sover..och här sitter jag,positiv och glad,och ska snart hoppa in i en dusch för att sedan dra iväg på birsta tillsammans med Älsklingen och lillprinsen<3


En sak retar jag mig på hos vissa personer..( och detta gäller ganska många)

man säger en sak till ett barn tex. om du inte äter nu så får du varken godis el efterrätt..

10 minuter senare så dukas efterätten upp och då får ungen äta..

och dessutom ska få godis när den kommer hem.

Förstår ni mig?..

och då sitter man å säger att ungen e helt hopplös?

ja konstigt? den får aldrig några konsekvenser över det den gör......

jag tror knappas ungen kommer bli förbytt...inte förns man börjar bli hård och visa att har man sagt nej så är det ett NEJ!..

Att ungarna är hopplös kan man inte mer än annat gå till sig själv å klaga för det är VI som FÖRÄLDRAR som ska FOSTRA ungarna ingen ANNAN!


Undra vad vi ska shoppa idag i birsta då!?:-)

älsklingen ska iaf på synundersökning,

vi ska handla dop present åt min älsklings kusinbarn

vi ska handla en matta åt Elliot

handla nå bodysar i rätt storlek åt Elliot

lite andra kläder åt Elliot..=) i rätt storlek.

ögglor till barnvagnsförådet och även lås till barnens cyklar även till barnvagnarna!=)


Sen så tror jag även att vi ska äta på birsta får där emot se vad de blir för middag

längtar verkligen tills det är helg så vi kan mysa igen, å snart kommer mina älsklings prinsessor hem!

gud vad ja längtar efter dom!!!....


Ne nu blir det att göra sig klar älsklingen kommer ju hem om så där 30 min!=)


With Love//Hellah

Ovido - Quiz & Flashcards