ღLillsnuttan´sღ

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

17/11-2012

Av Helena - 18 november 2012 06:12


Var den dagen vår son såg dagens ljus för första gången <3

Dagen började med att vi skulle åka till förlossningen med en "dunk" där jag lämnat urinen.
Kl 10.00 skulle vi infinna oss på förlossningen. Så kl 09:07 rullade vi in på mammas å pappas gård för att lämna lillebror/storebror Elliot<3

Nervös var vi när åkte in.
Vad skulle skulle hända idag, skulle de bli som tidigare att de skickade hem oss el skulle vi bli kvar. Vi trodde på de första. Vi kom in lämnade dunken fick lägga mig i en ctg kurva och sen fick vi vänta till kl kvart i två innan vi fick träffa någon:-(
Dom hade glömt bort oss.

Men lättnaden kom när läkarna kom in två st.
Som frågade hur jag mådde och sa rakt ut att jag mår jävligt dåligt!
Hon sa att dom ska kolla hur öppen ja var och att de skulle sätta igång mig.

Sagt å gjort. 1 cm kvar av livmodertappen hade jag och var öppen 4 cm.
De skulle ta vattnet, när vi kom in på salen så hade jag öppnats till 5 cm å hade en cm kvar av tappen..
De tog vattnet sen gick det med en jävla fart med tanke på att jag hade inga värkar innan,bara sammandragningar:-)

De kom in med mat åt mig spagetti och köttfärssås. Älsklingen gick ner på mackerian å köpte en macka innan de satte igång mig. Men han åt den efter jag vart igångsatt:-)
Men han åt inte hela som tur var:-)

Värkarna vart intensivare och jag låg och bara vissla för
Mig själv och vickade på tårna. Så kommer min barnmorska Nina in å frågar om ja vill ha lustgas.. Ja tack:-)
Fick lustgasen å några minuter senare så ber jag Stefan trycka på knappen för då började mina krystvärkar.
Öppen 7 cm så de fick hjälpa till. Kan säga de va INTE de minsta skönt.
Men iaf så gick Eddies hjärtljud ner rejält låg på 53 så de fick vända å sluta i mig flera ggr. Å hjälpa mig att få ut honom snabbt..
Jag trodde både han å jag skulle dö. De va en hemsk upplevelse.
Men de tog bara 1h och 20 minuter från de satte igång mig till min son låg uppe på min mage. Och lyckan var gjord;-)

Fick bli 3-4 stygn då jag fick en bristning eftersom de fick hjälpa mig.
3738g å 51 cm var vår som när han föddes.
Vi ligger kvar på BB då mitt blodtryck var lite högt.
Älsklingen ligger nu å sover<3 men han ska snart upp då vi ska träffa läkaren kl 8 och de ska ta blodtryck på
Mig runt 7 å frullen börjar halv 8.

Helvete vilka eftervärkar jag har:-( de blir bara värre å värre ju fler barn man får. Kan ju säga jag vill inte ha nå
Fler och sen så lustgas tack.. De känns som att dessa värkar e värre än förlossningsvärkarna..

Saknar min lille Elliot så ja håller på att bli tokig.
Pratade me mina tjejer igår med. Dom kommer den 22 nov och hälsar på å åker hem på måndagen efter.

Gud va ja hoppas vi får komma hem i dag. Å jg behöver kryckorna. Helvete vad ont jag har i fogarna! :-(

Ne nu ska ja fortsätta att njuta av mitt underverk! <3

With Love/Hellahh

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 25 januari 2015 17:41

Nu har jag starta ny blogg. Å den är låst. Så den som vill läsa får ta kontakt med mig här. El Facebook. //Helena ...

Av Helena - 17 januari 2015 06:11

Försökt hittat en bra bloggportal där man kan låsa sin blogg el enskilda inlägg. Men ej funnit någon än. Någon som har något förslag på någon bra bloggsida? Just nu händer det sjukt mkt i vårat liv. Väldigt sorgliga saker. De som vet dom vet. Oc...

Av Helena - 2 januari 2015 08:44

Att låsa mina inlägg och sen skapa en ny blogg. Det finns personer som jag inte tycker ha något med vårat liv att göra. Skaffa dig ett liv istället för att hitta på egna sanningar å ljuger för allt å alla. En vacker dag kommer du att bita dig ...

Av Helena - 29 november 2014 08:21

Är fan ingen lek. Jag,gubben å alla barnen håller på att hosta upp lungorna. Mår så sjukt illa med all jävla slem som samlas i luftrören:-/ så fort man får en hostattack så börjar man kväljas. Vi e iaf flyttade nu ifrån lägenheten. Vi har endast...

Av Helena - 13 november 2014 08:17

Ja det blir det i vår familj å ganska snart

Ovido - Quiz & Flashcards