ღLillsnuttan´sღ

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Oj vad tiden går fort...

Av Helena - 25 november 2012 21:45


Igår blev vår älskade Eddie Waldemar Elgan Jalonen Rendahl 1 vecka gammal<3

Tiden går otroligt fort.
Det är en vecka och en dag sedan vi låg på förlossningen å myste med vår älskade son och det är en vecka en dag å 7h å 18 minuter sedan de sa att jag skulle bli igångsatt. Jag minns hur nervös jag var.
Men även förväntansfull. Idag kan jag säga att jag ALDRIG mer vill föda ett till barn. Jag var så rädd att mista Eddie där på slutet att ni anar inte.
Att sen bli upptöjd från 7cm till 10 var inte heller en rolig upplevelse.

Jag är glad över att jag hade den barnmorska och sköterska jag hade! Och även läkare!
Kan säga att älsklingen berättade att det var som man sett på tv under vissa förlossningar i USA med hela rummet med folk. Det var minst 6 pers inne i rummet läkare,barnmorskor,sköterskor...
Min barnmorska var Nina och sköterskan hette Sirkka.. Å min läkare hette Henning. Underbara människor!
De bände ju upp mina fogar ordentligt när de skulle ha ut Eddie så jag har lite känningar än av det.

Amningen verkar en så länge funka super å glad e jag för det. Jag vill Inge annat än att Amma.

Skulle man bara få lätta graviditeter å lätta förlossningar skulle jag skaffa en till. Men så dåligt som jag mådde denna gång. Jag känner inte alls att må dåligt mer. Och det är inte värt att slita på kroppen mer så därför har jag sagt att det inte kommer bli mer bebisar här hemma även om det är med sorg i mitt hjärta som jag säger det:-(

Jag satt å kollade på min lilla kille idag å beundrade honom från topp till tå, att han e så perfekt. Trots att vi bara vetat om det i 15 veckor. Tänk att vår lille prins va gömd i 24+4 i min mage..

Och han är så snäll så. Sover,äter,skiter e allt han gör. Får hoppas de fortsätter så.

Imorgon åker mina prinsessor, jag vill helst ha kvar de å få rå om de mer än vad som kunnat göras denna vecka. Få även passa på i morgon å knäppa lite bilder på de å lillebroren innan de åker uppöver.


Kan berätta att vi e klar med vårat sovrum nu oxå fattas bara gardiner, tavlor och lampor där nu, har sovit där sen i torsdags. Blev nöjd med val av tapeterna. Lägger in en bild på det.

Nu blir det att mysa framför Tvn.

With love// Hellahh

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 25 januari 2015 17:41

Nu har jag starta ny blogg. Å den är låst. Så den som vill läsa får ta kontakt med mig här. El Facebook. //Helena ...

Av Helena - 17 januari 2015 06:11

Försökt hittat en bra bloggportal där man kan låsa sin blogg el enskilda inlägg. Men ej funnit någon än. Någon som har något förslag på någon bra bloggsida? Just nu händer det sjukt mkt i vårat liv. Väldigt sorgliga saker. De som vet dom vet. Oc...

Av Helena - 2 januari 2015 08:44

Att låsa mina inlägg och sen skapa en ny blogg. Det finns personer som jag inte tycker ha något med vårat liv att göra. Skaffa dig ett liv istället för att hitta på egna sanningar å ljuger för allt å alla. En vacker dag kommer du att bita dig ...

Av Helena - 29 november 2014 08:21

Är fan ingen lek. Jag,gubben å alla barnen håller på att hosta upp lungorna. Mår så sjukt illa med all jävla slem som samlas i luftrören:-/ så fort man får en hostattack så börjar man kväljas. Vi e iaf flyttade nu ifrån lägenheten. Vi har endast...

Av Helena - 13 november 2014 08:17

Ja det blir det i vår familj å ganska snart

Ovido - Quiz & Flashcards