ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg under november 2012

Av Helena - 13 november 2012 16:12

Var vi på idag igen...

Idag var mina värden mkt bättre än innan! Så skönt! Blodtrycket låg på 140/85 denna gång å urinen va u.a idag!

Men vi ska ändå in till förlossningen idag för att jag ska få lite tabletter så jg får sova! Ska bli skönt! Jag hoppas verkligen ja får det! Å att jag blir piggare än nu. För som de e nu så vill jag verkligen bara ge upp allt. Är så trött å har så ont.

Idag var lillkillens gudmor här å tog hand om Lillkillen medans jag å älsklingen va hos BM. Dom
Hade varit på en promenad:-)
Mysigt som bara den lär de ha varit! Vet ni..., jag saknar barnvagnspromenaderna! Som de e nu kommer jag knappt till bilen:-(

Skriver mer ikväll säkert efter vi varit på förlossningen!

With love//Hellahh

Av Helena - 11 november 2012 19:57


.... Hur kommer den att bli....

Har en son som e febrig,å grinig... Den som duger är pappa! Jag kommer vilja säga upp mig.. Varför ska de bli så här när jag mår så jävla dåligt som de e..
Jag vill att Eddie ska komma ut nu så att vi kan börja va hemma ihop. Fy.. Mina fogar e skit.. Jag har gått upp 8 kg i vatten. De spänner å känns förjävligt att va så svullen simmiga e nu.

Har sådana problem att kliva upp ur soffan, stolarna å sängen. Varje steg bränner svider å värker:-(

Gud va less jag är nu.. Kan du inte titta ut Eddie så mamma få bli den normala.. Jag saknar min gamla kropp. Jag vill kunna föra på mig:-(

Ne avslutar här å ger upp de mesta nu!!!

With Lovee//Hellahh

Av Helena - 10 november 2012 23:59


Fredagen.., skulle ju på en koll igen.
Värdena va de samma å blodtrycket va högre än dagen innan, även huvudvärken å magvärken.
Så BM skickade oss till fl.

När vi kom upp fick jag en ctgmätare på magen där den visar bebis hjärtljud och dessutom värkar. Bebis sov men rörde på sig två ggr under 40 minuter. De kollade blodtrycket å de låg på bättre där.
Kärringen som kom in var så sjukt jävla otrevlig att ja va nära på att slå till na över käften. Hon fråga vilken BM ja hade p sen va hon jätte otrevlig när hon hörde vem.
Tror de e som mamma tror att hon är sur för hon inte är landstingsansluten utan är egen företagare! Ja jag går hos en privat barnmorska! Den bästa av de alla!!!

Idag har vi fixat lite här hemma :-) älsklingen har börjat på med lite renoveringen:-) tagit bort grejjer ur rummet å även spacklat å slippat.. Så i morgon blir de tapetsering :-) längtar tills vi sover där:-)

Sen var vi på dollar å handla lite pinaler:-) å även på Ica Maxi:-) sen då.. Då åkte vi till mamma å pappa å firade pappa på farsdag:-)
De blev lite annat firandes oxå
Men de säger ja inte här:-) tihi.

Får väl se när lillebror behagar sig att komma ut. Inte än iaf verkar de som.

With love//Hellahh

Av Helena - 9 november 2012 01:55


....över morgon dagens barnmorskebesök...

Med tanke på allt idag å att jag ska tillbaka i morgon för att göra mer prover gör mig nervös...

Idag så var inte urinen alls UA:-(
Den hade blod,protein, och äggvita i sig.. Och dessutom var mitt blodtryck högt och jag har huvudvärk + ont i mellangärdet.
Jag är sjukt nervös om de blir så att de sätter igång mig imorgon.

Var lixom inte så ja tänkte min sista förlossning, och de trodde jag Eddie förstod.
Jag är nästan lite livrädd att de ska va nå fel på honom när han kommer ut.

De tog extra blodprover på mig igår å lite annat. Jag hade gått upp sjukt mkt på två veckor. Ja fattat inte hur de va möjligt. Ännu mer som kommer bli kämpigt att gå ner..:-(

Jag längtar efter bebismys samtidigt som jag e livrädd, för att bli igångsatt:-(

Ne nu ska jag försöka sova., med denna huvudvärk:-(

With love/// Hellahh

Av Helena - 7 november 2012 17:15


... Har de verkligen varit idag...

Magen har vänt sig ut och in... Jag har sprungit skytte trafik mellan toan å sängen hela dagen sovit och varit allmänt slut.

Tjejerna åkte hem i dag å jag hade gärna haft de kvar en stund till. Helst hela tiden! :-)

Älsklingen har varit å handlat blåbärssoppa och cola till mig. Är så glad att han va hemma i dag å kommer va de resten av veckan oxå. Jag har sagt att bebis får gärna komma men inte idag då min storebror fyller år:-)

I morgon ska ja på koll igen.
Om inget har skett. Jag hoppas men samtidigt inte:-)

Ne nu ska ja fortsätta vila å dricka blåbärs soppa å hoppas de får stanna kvar. Fy fy för denna magåkomma. Men tydligen kan de vara ett sätt för kroppen att säga att nu ska bebis ut så vi tömmer hela tarmen:-)

11 dagar kvar...

With love// Hellahh

Av Helena - 6 november 2012 13:16


..... Var vi på igårkväll för en koll...

Mina fötter å händer å ansikte har ju svullnat så fötterna var alldeles röd i går på eftermiddag.

Sen så hade jag ont i magen under hela dagen. Som en mensvärkar typ.

Dom kopplade mig på ctgn och kollade hjärtljud å sammandragningar/värkar..

Hjärtljudet pendlade mellan 134-155 och värkarna var mellan 43-75..
Sen kollade hon hur mkt som va kvar av livmodertappen å de va 1 1/2 cm å öppen svar jag även:-)

Läkaren hon kom och pratade med oss jag pratade om att få urindrivande men hon sa att de inte behövdes men om ja tyckte de började bli jobbigt kunde jag höra av mig för att bli igångsatt. Hmm.. För jag fått 4 barn tidigare å de har går bra å sen att livmodertappen är mogen å öppen.

Jag får ju inte sova på nätterna så eg skulle se va skönt men jag känner såhär att när jag klarat tre utan problem så aka ja nog klara nr 4 oxå:-)

Även om jag e mkt trött å slut.

With love//Hellahh

Av Helena - 5 november 2012 04:02

Ja då har vi kollat på tapeter i helgen och även köpt till alla rum:-)
Små killarna ska få cars i sitt rum, och Evelina hello Kitty, Ebba en svart tapet med en silver dödskalle på :-) vi valde en fondvägg med texten jag älskar dig på olika språk och grått runt om.
Tror detta kommer bli super när det blir klart *längtar*
Vi hade tänkt börja redan på torsdag att riva ut ett rum å börja tappetsera och det blir vårat sovrum.
Sen blir det tjejernas å sist av allt blir de pojkarnas.

I går söndag så firade jag å älsklingen 2 år å en månad. Haha vi e effektiv vi:-) två barn på två år å en månad:-)
Även om de inte var ett dugg planerat:-) men välkommet.. Även om jag mått skit vissa dagar:-(

Ska höra av mig till BM i morgon. Jag har svullnat upp otroligt mkt både handleder,vrister,fötter å ansiktet.
Jag har iaf sagt de att jag ska knipa den 4:e,7:e å 18:e.. Lotus,broders å pappas födelsedag:-) får se kanske blir de 12-11-11,12-11-12,12-11-22!? Eller 12-12,02!? Vem vet. Skulle va kul om alla mina barn hade minst två tvåor i sitt person nummer:-) då Ebba har 05-05-22 Evelina har 07-02-02 och Elliot har 11-12-22:-)
Vi får se när Lillkillen kommer:-) känns som detta blir en stor bebis.

Igår så skulle vi till drakborgen med onga. Men de va ju fullt:-( attans:-(
Men nästa gång tjejerna kommer ner ska vi dit:-) å de blir nog då vid jul el när bebis tjikat ut:-)
Vi åkte till vår vän H på maxi istället å umgicks å pratade. Sen så åkte vi till barnenshus å efter de vart de donken:-)

I dag undra vad som sker då förutom att jag ska höra av mig till BM!?

Vi får se:-)

With love//Hellahh

Av Helena - 3 november 2012 08:49


... Är det idag och i morgon för ett år sedan så kom min Brorsson till världen<3 världens sötaste lilla Lotus Texas Rendahl<3 på 4010g och 53 cm :-)...

Tyvärr kan jag inte fira hans första år tillsammans med han. Då dom har flyttat ner till Norrköping.
Saknar faktiskt min bror väldigt mkt här hemma, det tog ett tag innan jag accepterade att de skulle flytta. Kan säga att de blev lite tårar inna de tog sitt flyttlass å drog söderut. Mitt enda syskonbarn bor flera mil ifrån mig;-(

Ligger å lyssnar på Melissa Horn och drömmer mig bort.. Hon är så underbar, älskar hennes låtar och röst:-) kan säga att 2009 blev det mkt Melissa i min stereo i bilen:-)
Känner känslan när jag sitter i Passaten och trycker ner gaspedalen på väg till Timrå. Jag njöt av varje sekund i den bilen. Det var min freezoon :-) jag kunde sätta mig i den å bara vara själv å mig själv å släppa alla problem som fanns.

Ibland saknar jag de där med att åka i Passaten å bara känna de där att man kan trycka ner gasen å bara njuta av farten. Självklart körde jag aldrig för fort med mina barn med i bilen.:-)

Ne nu ska jag ta och göra mig å alla andra klar här hemma. Vi ska åka iväg å kolla på tapeter till våra rum här hemma:-) till tjejernas, Elliot å Eddies å till mitt å Stefans sovrum. Jag längtar tills allt e klart. :-)

With love//Hellahh

Ovido - Quiz & Flashcards