ღLillsnuttan´sღ

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

5 dagar....

Av Helena - 26 november 2013 23:35


Är våran lilla tös nu<3

Tiden går så sjukt fort när bebisarna väl är ute<3... Snart e hon lika stor som sina bröder, å snart är alla tre i tonåren:-)

I fredags var vi till Birsta en sväng, å vilket jävla liv de blev på FB för att jag skrev att vi skulle dit med vår lilla sessa som knappt var 1 dygn gammal. Men amningsbh var jag i behov av å lite annat som vi handlade. Fick h&m present kort utav farmor å köpte lite kläder till lilltjejen:-)
Sen så handlade vi m.m å hämtade hem Emil från skolan:-) en mkt stolt storebror.
Men om jag säger såhär. Sköt er själv å skit i andra. Det e inte första barnet jag har. Med Elliot var vi där dagen efter fl och de var för vi även då var tvungen då de var julafton dagen efter. Och hade många julklappar att handla, även med Eddie blev de springa på birsta dagen efter. Då min pappa fyllde år å vi skulle handla present. Å ingen av barnen har dött av det.
Som min underbara BM sa... De florerar mer sjukdomar på en skola å dagis än på affärn. Å dessutom så när jag fick Ebba å Evelina så fick ingen komma till salen man låg i utan man skulle gå ner till cafeterian på sjukhuset. En fråga... Hur mkt bakterier å baciller tro ni inte florerar där???

I lördags var vi på återbesök, vår älskade vän Elin var barnvakt till grabbarna grus å vår älskade Emil var med farmor på bio.
Lillan fick u.a på hörseln å PKU testet gick galant på första sticket;-)
Sen fick jag hjälp med lillan då hon vägrade bröstet. Fick amningsnapp därifrån å hon var väl inte så förtjust i det. Men bm trodde hon var så liten att hon inte fått till sugtekniken riktigt. Men nu har vi kämpat å de va typ i går hon började ta bröstet ord. Utan napp. Så idag när vi kom på bbhv så hade hon gått ner 250g. De trodde de berodde på hennes vägran att äta och att hon fått i sig förmkt fostervatten som gjorde henne sjukt illamående. Men läkarkontrollen var helt ok;-)
Så nu väger min sessa 3,210g å är 49cm.

Håll tummarna att mina prinsessor kommer på fredag<3 på månd. El tis så åker de hem igen. Sen så på måndag ska Eddie ta sprutan<3 mammas lillkille. De blev ju inget i torsdags då lilltjejen föddes.;-)

Idag har vi umgåtts med världens underbaraste Elin, vi åkte på Dollar,maxi och lager 157. Sen var vi även på skokanonen å jula.
Sen åkte vi hem å åt pizza å bara myste. Fick världens sötaste par skor av Elin till lilltjejen :-) ett par virkade rosa convers<3 tack älskade vän de va superfina<3



Ne nu blir de sängen:-)

With love//Hellahh


Här e de fina skorna vi fick utav Elin<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 25 januari 2015 17:41

Nu har jag starta ny blogg. Å den är låst. Så den som vill läsa får ta kontakt med mig här. El Facebook. //Helena ...

Av Helena - 17 januari 2015 06:11

Försökt hittat en bra bloggportal där man kan låsa sin blogg el enskilda inlägg. Men ej funnit någon än. Någon som har något förslag på någon bra bloggsida? Just nu händer det sjukt mkt i vårat liv. Väldigt sorgliga saker. De som vet dom vet. Oc...

Av Helena - 2 januari 2015 08:44

Att låsa mina inlägg och sen skapa en ny blogg. Det finns personer som jag inte tycker ha något med vårat liv att göra. Skaffa dig ett liv istället för att hitta på egna sanningar å ljuger för allt å alla. En vacker dag kommer du att bita dig ...

Av Helena - 29 november 2014 08:21

Är fan ingen lek. Jag,gubben å alla barnen håller på att hosta upp lungorna. Mår så sjukt illa med all jävla slem som samlas i luftrören:-/ så fort man får en hostattack så börjar man kväljas. Vi e iaf flyttade nu ifrån lägenheten. Vi har endast...

Av Helena - 13 november 2014 08:17

Ja det blir det i vår familj å ganska snart

Ovido - Quiz & Flashcards