ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Helena - 18 januari 2011 22:08



För 5 år sedan....


år 2007 vad skedde då!? Den 2 februari 07 kom våran älskade lilla prinsessa Evelina,hon var en ganska stor tjej 4105g och 52 cm lång!:)..Vi bytte bil från Skoda till volvo,vi målade om huset..


För 3 år sedan....


år 2009 Jag bestämde mig för att lämna Barnens pappa. September fick jag en lägenhet och vi flyttade in i den,jobbade som en tok,lärde känna nya vänner efter att jag och barnens pappa flyttade isär,vänner som alltid kommer finnas inom mig. jag fick magsår! var rejält dålig i flera månader,gick ner 20 kg på 2 månader...


För 1 år sedan..


år 2010...


..jag blev bränd,otroligt bränd och ledsen....trodde aldrig livet skulle bli de normala igen!..Droger är för mig en klass för sig,men men...är glad över att den dagen är över nu..

Jag tog steget och flyttade till Timrå,jag hittade min stora kärlek,jag flyttade till en 3:a i Timrå med mina flickor nära och bra till älsklingen och älsklingens mamma som bor på samma våning snett mitt emot!=)

Min bror hittade även sin kärlek och förlovade sig och flyttade ihop med henne. firade första julen hemma som Timrå bo efter 6 år som Norsjöbo!


för 3 månader sedan...


Började vintern på allvar och ja började njuta av att de va snö ute..flyttade till min lägenhet!=)


Imorgon...

Ska vi åka och köpa skridskor till mina små tösabitar om de är friska!

sen så ska vi även baka pepparkakor!:) Och ja hoppas ja får mysa med min ÄLSKLING! <3


Om ett år...


Då hoppas jag att jag och älsklingen kanske har tagit ett steg längre än vad vi är nu,kanske flyttat ihop..(men ändå har ja mina tre år i hjärnan) hoppas de är borta då:) för som de känns nu så kommer vi bara närmare och närmare den dagen.

att jag är lika kär då som nu,och de kan ja med hela mitt hjärta säga att de kommer jag vara! för dessa känslor har jag inte haft för någon!! =)

Av Helena - 18 januari 2011 14:06



...har ju nyss varit här !=)...


Fredag kvällen så myste jag,barnen och älsklingen framför tvn,vi var upp på Ica och handlade fredagsmys och myste för hela slanten och kollade tvn,otroligt vad glad vi är när vi har älsklingen här!=)


Lördagen så klev vi upp,fikade frulle,och sen åkte älsklingen och hämtade lillklimpen. Under tiden de var iväg så bråkade Ebba och Evelina endel så ja fick nog ja va nära till gråt flera ggr ja orkade inge mer. Allt blev efter alla magsmärter jag  haft under veckan man blir slut som artist när man har ont iaf jag. Älsklingen kom efter ett tag,de hände en liten olycka på vägen hem igen lilleman slickade på en stolpe och drog lös tungan och de hade börjat bröda kraftigt lillklimpen då=/ tycke så synd om honom,men han hade humöret uppe och tänkte nog inte så mkt på det bara att han inte skulle göra om det nå mer!=) gokillen!..

Sen åkte vi runt på olika bilfirmor för att kolla in olika bilar som man får in tre bilstolar bak på,de är väldigt få bilar som de går. Vi var på North Car och på Volvo och kollade. finns ju en där på volvo som min älskling verkligen e kär i och de är S-maxen!:) Sen var älsklingen in på Citroen och kollade. Och pratade med en kille där och som de såg ut så skulle vi få låna en bil till helgen!=) Suveränt!..

efter det åkte vi till ica maxi och handlade mat som vi skulle laga hemma hos mamma ( el älsklingen) :) min mästerkock!:) För han och ja skulle sedan ta mamma och pappas hockeybiljetter och gå på sittplats och se på hockey och mamma skulle få låna barnen!=)....Såg hockey,tyckte killarna jobbade på bra sen åkte vi hem och såg tv en stund och sen blev de sängen,


Söndagen: skulle älsklingen iväg till Scandic för att ha ett möte med jobbet. men de var halv 12 och vi myste i sängen!=) vi fick till och med stressa på  slutet för att han skulle hinna!..utan frulle och allt stackars älsklingen!..

Sen for jag hem till mamma och myste där sen tog ja flickorna med mig hem och vi åt middag och sen blev det ut i regnet för att åka pulka!=)..Med Susanne,sandra och älsklingen och alla barnen!=) i åldrarna 6,5,4,3,1½ år =)..mysigt var det iaf!


Igår så myste jag och flickorna hemma och på kvällen så gick vi upp till älsklingen och lillklimpen!=) Sen gick vi till affären och handlade lite grejjer!=) och sen ringde mamma och pappa de hade varit på ica maxi och handlat även dom till mig!=) man har verkligen snälla föräldrar,när dom kom så hade de köpt två st påslakanset till barnen med Hello Kitty:) barnen blev extas och skulle ha de i sängarna men fick de att förstå att de var försent och att de inte va så länge sedan mamma bytte åt dom och att ja byter till nästa gång de kommer!=)..


idag började dagen redan kl 4 i morse,hade en dotter som klev upp då...Men hon somnade om kl 6,sen sov hon och jag till halv 10. Ebba har kräkts idag men de har bara varit två ggr på morgonen och de var bara slem så vi tror det är för hon ha varit så förkyld som gör att hon kräks mammas lillsnutta. hon har fått behålla all mat iaf och de är ju positivt!


Ne nu blir det att börja göra något här hemma!=)..barnen ligge och ser film för de vill ta de lungt och ja ska börja med disken och sen blir de att plocka lite här och där här hemma,sen blir det att laga lite mat tror jag!=)


with Love//Hellah...


 

Av Helena - 18 januari 2011 13:13




Du är allt jag nånsin önskat

du är allt jag nånsin dröm

du är den som får mig minnas

alla drömmar jag har glömt

du är den som får mig hoppas

du är den som får mig att le

all min kärlek får du bära hela livet,vill jag ge..


För du är där när ingen ser mig

du är där när stormen yr

du är där när natten skrämmer

du är där när dagen gryr

jag vill alltid ha dig nära

när som åren läggs till år

å vad livet vill oss lära

är att framtiden är vår


När som klockorna har stannat

och tiden tycks stå still

åh man inte våga säga

de man längs i hjärtat vill

då ska vi ta varandras händer

och då ska vi minnas denna dag

pch förstå vad som än händer

så är det du och ja


för du är allt jag nånsin önskat

du är allt jag nånsin drömt

du är den som får mig minnas

alla drömmar jag glömt

du är den som får mig hoppas

du är den som får mig le

all min kärlek får du bära

hela livet vill jag ge! <3


Jag Älskar dig Stefan Jalonen <3


Du är mitt allt,och jag är så glad över att ha dig i mitt liv.

jag kommer nog aldrig kunna tacka dig så mkt som jag vill för att du finns i mitt liv,du är den som får mig på fötter när jag mår dåligt, du e den som får mig att skratta åt vissa problem. Du e den som får mig att räta på ryggen även om de känns svårt ibland,du e den som får mig att känna mig unik och älskad för den jag är.

Jag Älskar dig!

Och jag hoppas att vi får fler månader och år tillsammans.

Vi har snart varit ett par i 5 månader och hittils så känns allt underbart och har gjort hela tiden,jag har inte haft de så här med någon annan kille tidigare.

Du är de finaste och de vackraste jag vet!

Dessa veckor när vi är själva och har barnen samtidigt är det jobbigaste veckorna (som tur bara är 1 vecka i månaden),att somna själv och att inte ha dig nära, när jag ska somna eller när jag kollar tv,jag saknar din famn så otroligt mycket.

Barnen älskar dig de saknar dig, när du inte är här.. Det är kärlek det,jag har sett på mina barn hur mkt de älskar dig och sett hur mycket du tycker om små tjejerna,det är verkligen undebart att se er alla tre ihop, ni är mitt allt och även Emil så klart lillklimpen våran, och ni är det som får mig att blicka frammåt, jag är glad över att ni finns i mitt liv!..

Jag är så jävla rik!

Jag har en underbar familj,Jag älskar er!


Stefan,

Komihåg vad som än händer, så är du mitt allt och den jag vill dela resten utav  livet med! <3


     


4 September 2010- Evigheten

Ovido - Quiz & Flashcards