ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Helena - 21 november 2010 10:47


....Såg nu att jag inte bloggat sen i onsdags!:P


De blir då mkt att uppdatera,undra om ja ska orka låta bli!?=)...


kan väl ta lite då!?=)


I onsdags så åkte jag och pappa iväg och köpte hyllan som fanns på Ikea!=) då blev ja supernöjd,så vi drog hem tre paket,och på kvällen efter middagen så va älsklingen snäll och byggde upp den!=)..


Torsdagen började bra,vaknade ju med älsklingen (och då kan de ju inte bli en bättre start på dagen!?=)...


Sen så klev jag upp,plockade i grejjer i nya bokhyllan och hade mig,sen åkte jag och hämtade älsklingen så for vi på Ikea och åt lunch (Potatis och köttbullar) (som vanligt) *ler*.

Sen då,så åkte jag med älsklingen till sin lastbil igen och sen drog jag vidare för att hämta mamma på jobbet för att efter de åka tillbaka till ikea och birsta city!=)..*ler*...Där blev det att prova ett ex antal jeans som jag är förvånad över att ja kan ha,har aldrig haft lätt att hitta jeans för man har varit helt klart för stor,men nu så hittade jag 3 par som ja verkligen gillade, och på slutet så hittade jag ett par som kostade hur lite som helst,mot för de andra.


Efter jag och mamma varit på birsta så åkte vi hem,jag lämnade mamma hemma hos pappa och ja fortsatte hem,för att vänta in älsklingen som skulle sluta,efter det så blev det Atlantic med mamma,pappa och älsklingen!=)..pappa fyllde ju år så vi firade det med att äta ute och sen när vi kom hem så blev de tårta och hockey!=) Nöjd ja var som fick sveriges godaste tårta,åt tills ja va illamående:P har aldrig hänt förut att ja ätit så ja nästan velat kräkas. men nu...Shit så go den va=)


Sen åkte jag och älsklingen hem,ja var konstig för att ja mår piss över hur de såg ut här...De va stökigt m.m..ja mår som skit då.Så älsklingen han började hjälpa mig att röja..Så vi fick bort några kartonger! Han e verkligen bäst...ja älskar han så förbannat mkt och ja vet inte vad ja mer ska skriva om det för de går inte beskriva med ord hur mkt han betyder förmig. de går bara inte.


men iaf,så fick vi till de någorlunda,eftersom vi skulle ha främmande här på Fredagen av Anna,Tomas (S Broder),Emelie och Mathilda. Det blev tacoskväll och Singstar kväll,med öl för grabbarna och chirre + dip,men ingen åt de för alla va övermätta sen tacosen!=).


Igår lördag så klev ja upp tidigt med älsklingen skjutsade iväg honom till kursen han skulle gå, 9-16. sen så åkte jag hem och började fixa här hemma, så nu har julen kommit in här hos Helena oxå!=)..Julgardinerna är uppe,adventsljustaarna är uppe,julkulan i fönstret är uppe m.m..Det tog faktiskt emot att sätta upp de så tidigt, men de blevså för att mina barn kommer ju nästa helg och då känns de som skönt att ha de uppe redan.


Men efter det så drog jag iväg till mamma och pappa för att min bror + familj skulle dit och fira pappa. Så de blev tårta även då!=)..*Mumma* =)

sen så åkte jag och hämtade älsklingen och sedan drog vi iväg på Jula för att köpa en micro till vår vän Anna i inflyttningspresent..Hon har inte haft en micro sen jan 2009,så vi tyckte de va på tiden att hon skulle ha en,tänk er så mkt lättare livet är med en micro,speciellt när du har två små barn.

Sen åkte vi hem hit för att lämna tvätten som ja tvättde på fredagen hos mamma och pappa,och sen drog vi vidare till mamma och pappa för att äta innan vi drog vidare för att hämta upp Thomas och Anna innan hockeyn, sen blev de hockey som blev 2-2 men slutade 3-2 =) härligt med 2 pinnar istället för 1.

Sen åkte vi och lämnade Anna,och tog med oss inflyttningspresenten (som var förtidig) eftersom hon flyttar 1 dec.

hon blev jätte  glad!=) och vi blev glad över att gjort henne glad!:).. de gjorde våran dag!=)


Sen åkte vi hem och myste, sov till ungefär halv 10 i morse och nu sitter jag här medans älsklingen e iväg en stund i dag. jag saknar han otroligt mkt när han inte är här.


Själv ska ja hämta mamma snart och vi ska åka till Ikea och kolla på en kökslampa till mig eftersom den jag har e så dum. Den dödar ju lamper kors och tvärs..Dumheter om ni frågar mig..(och dyrt i längden).


Sen ska ja väl hem och städa skura golven igen och dammtorka + dammsuga!=)..Tror min älskling tycker ja e lite överpedant...Låter aldrig disken stå el något..(men ja vill ha de på mitt sätt så ja mår bra,ja hatar att se disk i köket som e odiskat)..


Lägger upp lite bilder här =)


    

Köket Före                           Köket efter..

    

Vardagsrummet före      Vardagsrummet efter

    

Barnens rum efter...        mitt sovrum efter...

    

Hyllan i sovrummet      Hyllan nästan klar =)

som älsklingen köpte

till mig<3


Har lite andra bilder med som ja vill he upp men orkar inte just nu får se när de blir,de som va på singstarkvällen!=) blev en heldel roliga bilder därifrån!=)


With Love//Hellah

Ovido - Quiz & Flashcards