ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Helena - 4 oktober 2010 14:43


...Och slut är bara förnamnet som jag är just nu...


Evelina har inte sovit nå bra alls under två nätter. Två nätter har hon praktiskt taget legat vaken. Och nu känner jag mig som ja gjorde när hon va liten och grät på nätterna,jag känner mig otillräcklig=/ jag vill bara gräva ner mig och komma fram när hon mår bra igen..varför känner man sig som en värdelös mamma när man e trött och slut!?..man önskar helst att barnen sover så man själv får sova. Det är jobbigt när man inte får sova,och sen somnar de när man är ute och åker bil istället för i sängen framför en film.


Idag så tog ja med mig barnen på Max,för att få i mina barn lite mat..(Evelina har inte äte bra alls under den lilla tid hn varit hemma här) Hon åt 2 teskedar gröt innan hon gick och la sig,hon fick ett glas mjölk. 1½ timme innan vi åkte och åt så fick hon yoghurt,men hon åt knappt en sked med hennes älsklingsyoghurt. Men på Max åt hon lite mer iaf. Men bara strips.. Ebba däremot åt chickenstiks och halva hamburgaren + lite strips!=) hon åt som en häst =) tycker jag som inte är van att Ebba äter så mkt.


Kan berätta att ja köpte nya skor till mina barn igår,och när ja kom hem så hade ja fått två vänsterskor!? hur gick de till kan man ju fråga sig!? dom satt ihop. Och när ja sökte efter kvittot så hade ja inget,men så snäll som dom är på ICA MAXI så fick ja gå och hämta en högersko!:) Och där hittade jag de andra paret högerskor som de hade satt fasti ivarandra:P så då fick dom även svart på vitt att jag inte ville blåsa dom!=) Men mina barn fick iaf 2 par nya skor igår ett par var ifrån Skopunkten och ett par ifrån Ica Maxi sen så fick de även en mössa var och sen fick de någon liten docka med en massa katter till!:).

När jag var och bytte skorn så kunde j inte låta bli att köpa två filmer åt barnen.så vi låg i morse och såg på high school musical Konserten. =) Ebba var helt inne i den!:)


Idag så var vi efter vi åt på max på leksaksaffären och där blev de införskaffat mer pärlplattor och pärlor,två dansmattor (High school musical) 100.- st och de tyckte ja va bra,barnen fick 1 st 100:- sedel var så de fick betala de själva!=) nöjd var dom som bara den när vi lämnade affären. Sen drog vi raggen...Mot stan och där somnade Evelina först sen Ebba, och att ja inte har lärt mig att man väcker ju itne den björn som sover.

hon blev galen och skrek inte lite och kämpade emot hur mkt som helst,hon kan få dessa urflippningar ibland och ja vet inte varför. Det är en donna som e mkt bestämd. Men när hon lugnar ner sig så vill hon ligga tätt tätt intill en och man ska helst hålla i henne som en bebis!:) mammas gotjej! Oj vad ja älskar dig och din syster....


har även ringt han med lägenheten idag och vi har fixat lite smått, så någon dag i veckan ska han visa 3an,nackdelen med den är väl att den är 1000.- dyrare än 2.an och sen att den e ledig från och med 1 dec. men ja hoppas att de finns en tvåa kvar även som ja kan få kolla på och se om de är värt att vänta till 1 dec el om de lika gärna kan gå bra med en två så länge!?. kommer ju knappt va i mina lägenhet när jag och S är barnfria och sen när han e barnfri så kan han va hos mig och barnen!..Åh vad ja längtar tills ja får ett eget place! De är inge fel igentligen på att bo hos mamma och pappa,nackdelen är väl att man e van att ta hand om sig själv m.m och de kan bli lite konflikter för att både jag och mina föräldrar e vana att va själv:P


Igår efter vi varit på Ica Maxi och skopunkten så åkte jag,älsklingen,hans lillprins och mina prinsessor till Norraberget och barnen fick leka av sig. riktigt mysigt  var det. Och en sak som hände i Lördags när Älsklingen och hans lillprins kom hit och skulle se hockey som ja missade att se för ja stod i duschen men alla andra såg och förundrades var ju att både älsklingen och hans lillprins fick en varsin stor kram av Ebba när dom kom. Hon vart så glad när dom kom och hälsade på att hon kramade om dom. Gud vad ja hade velat sett de. Sötungen mammas.


Vet ni, det känns så skönt att mamma och pappa är glada att ja hittat S. Mamma sa i morse att ja ska hålla hårt i honom,och de ska hon få se jag ska inte släppa taget om älsklingen!


Evelinas Skor :)

   


Ebbas skor:)

   


  Dansmattorna som flickorna fick=)


Ne nu ska jag hitta på något annat om en timme ska vi åka och hämta mamma på jobbet.


Saknar dig älskling,du och barnen är mitt allt...<3


With Love//Hellah


 

Mammas små prinsessor,den dagen ni föddes fick mitt liv en mening!.

jag älskar er mina prinsessor!!<3



Ovido - Quiz & Flashcards