ღLillsnuttan´sღ

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Lördag...

Av Helena - 21 januari 2012 22:37


..Och i dag har vi varit själva jag och junior...


Stefan har varit på en kurs idag med jobbet från 8-15 så jag och junior har varit själva sen 7 i morse tills halv 4.

Men själv å själv vet ja väl egentligen inte om vi var.

vi tog oss en promenad halv 11, blev en liten bit att gå och sen gick vi hem till mormor och morfar för att hälsa på lite:). Har ju inte varit där på över en vecka så nu passade vi på så att mamma och pappa fick mysa lite med lillen.

kom dit vid 10 i 12 så dom fick mysa med han nåra timmar innan älsklingen kom och hämtade upp oss.

Då drog vi vidare till Birsta där de införskaffades lite mer saker till lillen:-)

En hel garderob typ. Ja dom som säger att mellandagsrean e bluff kan ju inte va hundra!? Kläderna tror ja ju knappast dom säljer för 25:- st och de inte är riktig rea!? :P.

För kläderna har ju sin prislapp sen innan och de är ju kläder man sett ligga på hyllorna.


Här kommer lite bilder på de vi köpt!:)


         

detta vart införskaffade idag!:) förutom de på den sista bilden så är det två pyjamaser som vi köpte igår på H&M.

Sen köpte vi igår även lika pyjamaser som finns på första bilden den randiga kortbenta. Så nu har han två i storlek 56 och två i 62. Dom kostade två för 60:- Och det är suveränt pris då våran lille är varm på natten när han ska sova så de blev ju bra då dom e svala. Sen köpte vi den fina jackan på bild tre på Cubus. för 199:- Och hängselbyxorna på bild två för 64 kr.

allt på bild 1 köpte vi på lindex plus de mörkblå byxorna på bild två. För endast 245:-.

Sen Onepicen på bild 4 är från Kappahl,inte rea men bara ett måste då den är så fin!.


Sen lovade jag ju att ja skulle lägga ut bild på de vi gfick utav Anna och Jalle till lilleman :)

  

Ett par byxor och 6 par bodys hur fint som helst!:) Tackar än en gång väldigt mkt för presenterna. :-)


Sen så köpte ju älsklingen Objektivet från NetOnNet. Och det kom ju i veckan.

Så nu kan vi ta fina kort utan att behöva stå på nära håll:)..



Imorgon får vi se vad som sker. Jag hoppas på bra väder så man kan ta en till promenad...=) Vi kanske ska till Älsklingens mormor och morfar och sen så vill jag iväg på Dollar för att köpa gardiner. har ju som inte så mkt sånt...Satt upp föresten en gardin i morse,det blev i köket en hissgardin. Kan ta bild på de imorgon.


jo föresten så tog jag med mig usbminnet till mamma och pappa idag och visade bilderna som Veronika tog på oss,så nu har typ alla tjatat om att vi ska ta bilden på hela familjen så jag  får nog ge mig ändå även om ja helst av allt inte vill.?..Vi får la se....ni får väl se när bilden kommer i tidningen vad de blir för bild.

Vi funderar ju på att sätta in en bild i Dagbladet,St,Sundsvallsnyheter och Norran. Sen har ja lovat flickorna att ja ska sätta in en bild på oss på Norsjösidan.


herregud vet ni va ja kom på!?....Två veckor kvar så fyller min älskade lilltjej 5 år...vart försvann tiden? vart tog min lilla minibebis vägen!? mammas lilltjej har börjat blivit stor...Tiden går alldeles för fort..FY för det!...


Evelina Nora Cecilia Rendahl

               

Första bilden är sen BB,den andra bilden är sen Hösten 2010

tredje bilden är sen i år innan de åkte till pappa..


Tiden försvinner verkligen iväg,dom blir verkligen stora mina prinsessor.

Men nu är det 5 år sen jag gick med stormage och väntade denna lilla tösabit.

Visste då inte att de va en till tjej som skulle komma ut snabbt och näst intill smärtfritt,El hur var de nu igen.

på 22 min från då vattnet gick till min lilla prinsessa kom upp på mitt bröst och tog mitt hjärta med storm. Som hennes storasyster gjorde<3

Jag är så lyckligt lottad som har två helt underbara prinsessor som döttrar.

Dom och deras lillebror är de bästa och de vackraste ja gjort i hela mitt liv<3.

Det är då tre som ja aldrig kommer att ångra under hela min livstid.


Tankarna faller väldigt mkt nu på tjejerna,önskar ja hade dom hemma hos mig iaf varannan vecka el som för ett år sen var 14.e dag. el som i Höstas varje dag förutom på loven<3. Men Som ja skrivit förut så kommer ja aldrig vilja el kommer inte heller vägra mina barns pappa hans döttrar. Det är ju inte bara jag som e förälder åt dom utan dom har även en pappa. En pappa som älskar dom lika mkt som deras mamma gör.


Längtar bara tills dom kommer hem igen,längtar tills lovet då ja får krama om dom och ge dom godnatt pussar och kramar och berätta för dom hur mkt jag älskar dom. Dom är ju och kommer alltid va mina två prinsessor och småflickor. "mina småbebisar. Det kommer ingen kunna ta ifrån mig hur mkt dom än vill.


Ebba Svea Anna Rendahl

     

Första bilden är sen BB,den andra är sen Hösten 2010

och bild nummer tre är sen i år innan dom åkte till pappa..


Mammas stora tjej som blir 7 år om 4 månader.

Säger samma som med Evelina där.

Vart tar tiden vägen!? Jag tyckte nyss jag hade Ebba som bebis och nu är hon 7 år snart.

Imorgon är det exakt 4 månader kvar tills hon blir 7 år.

Sen börjar skolan,hon som kan så mkt redan.

Läsa,skriva,räkna.

Hon är en tjej som snappar åt sig väldigt fort och vill verkligen lära sig allt.

Evelina hon snappar upp efter Ebba hon. Och även hon lär sig väldigt snabbt.

Ebba och Evelina kan sitta och rita el skriva el räkna en dag och då sitter Evelina och granskar allt Ebba gör och sen kan hon utan problem skriva el räkna det som Ebba gjort några dagar senare.


Imorgon då vad är det för dag!?

Förutom att det bara är söndag!?

Jo det är söndagen den 22 Januari 2012.

Och det är 1 månad sedan vår älskade son såg dagens ljus.

Tiden går fort och han växer verkligen som ogräs även om han kan ha 50 fortfarande i vissa kläder.

men han har gått upp en storlek i blöjor iaf:)

Sen så är han vaken mkt mer,typ sover powernaps på dagarna.

Så mamma hans inte hinner med så mkt. 

fast idag har ja ju hunnit endel ändå,som tex strykit gardiner,hängt upp de i köket. Gått på promenad hälsat på mamma och pappa,varit på birsta,städat köket.

Så nog hinner man om man bara vill.

Tycker de är mer än rätt att de är jag som gör dessa sysslor då älsklingen jobbar.

Som tex,matlagning,städning,tvättning m.m kan man väl sköta när man ändå bara går hemma.

Även om älsklingen hjälper till endå så är det ju inte så att ja tycker han ska göra det. Men är glad för all hjälp jag får. Men skulle ju som aldrig bara skita i hur de såg ut här hemma och låta han göra allt. De blev ju så när jag var gravid. 

Men inte p.g.a att ja e lat utan för att jag hade så ont och så fort jag gjorde endel saker så låg ja sedan flera dagar efteråt el iaf minst en dag efteråt med onda fogar,el att kroppen va helt slut.

men nu e ja fit for fight igen!:) Då ska han inte behöva göra allt. Han ska inte komma hem iaf och de ser ut som fan här hemma. Och behöva börja röja de första han gör när han kommer hem. 


       

Bild nummer 1 är då han e alldeles ny.

Bild två är han 2h gamma.

Bild tre är han ett dygn och bild 4 är han en vecka.

                           

Bilder från 2 veckor till 4 veckor och tills idag som e den sista bilden <3

han växer och gror vår lillkille.

Elliot Mats Olof Rendahl

 Född:111222

Kl;05:40

Vikt 3384g

Längd 50cm.

Och självklart är han Älskad  från första stund som sina syskon<3


ne nu ska ja ta och göra mig klar för sängen. Lär väl ha en liten kille som vill ha mat i natt igen:P

Får bara hoppas hans mamma kan sova :P


With Love//Hellah

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 25 januari 2015 17:41

Nu har jag starta ny blogg. Å den är låst. Så den som vill läsa får ta kontakt med mig här. El Facebook. //Helena ...

Av Helena - 17 januari 2015 06:11

Försökt hittat en bra bloggportal där man kan låsa sin blogg el enskilda inlägg. Men ej funnit någon än. Någon som har något förslag på någon bra bloggsida? Just nu händer det sjukt mkt i vårat liv. Väldigt sorgliga saker. De som vet dom vet. Oc...

Av Helena - 2 januari 2015 08:44

Att låsa mina inlägg och sen skapa en ny blogg. Det finns personer som jag inte tycker ha något med vårat liv att göra. Skaffa dig ett liv istället för att hitta på egna sanningar å ljuger för allt å alla. En vacker dag kommer du att bita dig ...

Av Helena - 29 november 2014 08:21

Är fan ingen lek. Jag,gubben å alla barnen håller på att hosta upp lungorna. Mår så sjukt illa med all jävla slem som samlas i luftrören:-/ så fort man får en hostattack så börjar man kväljas. Vi e iaf flyttade nu ifrån lägenheten. Vi har endast...

Av Helena - 13 november 2014 08:17

Ja det blir det i vår familj å ganska snart

Ovido - Quiz & Flashcards