ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Helena - 31 januari 2012 20:06



Och ta i trä så verkar det funka för vår älskade lilla kille och hans mage.

Tack Towe Skoog som tipsade mig om Ersättningen. Det var verkligen guld värt!...


Imorgon hoppas jag på en bättre dag för mig själv. Vaknade upp i morse med huvudvärk och halsont. Och trodde att nu är det kört. Då ligger man i förkylning snart. Men inte då!:-) verkade bara va falskt alarm:-) vad jag vet än så länge. Hoppas på det verkligen så vi kan vakna upp i morgon med vårat nya bättre liv:P


På torsdag åker lillen till sin mamma redan,så då blir de omställt i våran diet:P

Då blir det bra mat hela veckan förutom på lördag då vi ska på Biteline.

Eftersom det är Supporterklubbens jubilemsfirande.

50 år fyller de i år, men ja vet inte om man ska va så stolt över det just nu? Tror inte det iaf.

Då Timrå ligger så långt ner som de bara kan komma typ, Dom ligger ju sist om jag inte miss minner mig helt och hållet?.

Men eftersom Timrå är de älsta  supporterlaget så är det väl lite att fira men de känns ändå dumt att de sker just detta år som det är när det är  som sämst i ligan.  Äldst i sverige= sämst i sverige.


Fick även ett telefonsamtal utav mamma när vi kom hem från Ica Maxi. Att pappa hade varit lite busig idag och köpt ett gåband, så nu blir det att åka dit och gå på bandet ibland=) nerå,ja kommer gå ute oxå..Men roligt är det att dom köpt ett sådant så kan man åka dit och gå där någongång iaf:-)


Men men...funderar sen på att börja göra mig en viktblogg och se hur de går. För då måste ja ha pressen att gå ner. El ja får se. Ja gick ju ner de andra kilorna sist med magsåret så ja ska inte tro att de ska gå lika fort denna gång. För sist var det ju inte utav motion och andra matvanor som gjorde egentligen att ja tappade vikt utan det var ju för mitt magsår och mina kräkdagar..tyvärr...Måste ju ringa till  VC även angående min astma och få en ny Brikanyl och pulvercort. så att jag kan få må bra igen när ja e ute och gå. men mkt är nu p.g.a min vikt tro jag som gör att ja blir tungandad.


ne,nu är det bäst jag avslutar här,har en mkt arg son!..


With Love//Hellah.


 

Av Helena - 31 januari 2012 15:45



verkligen strikt med allt som heter gosaker att göra!....Fy på mig verkligen!..


Jag har gått upp nå jävulst i vikt,hur kunde jag tillåta detta!? varför slutade vi inte bara äta en massa gosaker då lillen kom!?..Varför tog ja och fortsatt!? Nu blir det att ligga i hård diet..Jag ska komma ner till min normalvikt snart! och de måste bli snart innan jag själv kommer gå ner mig av depp.


jag mår inte bra av att se ut såhär. Jag som hade kommit en jävla bra bit på g innan lillen kom in i min mage. Nu känns det som jag är på samma ställe som när jag fick Ebba och Evelina!=/..hur kunde jag bara låta detta ske!?....Och ätit en massa ja inte tål ha jag även gjort...Som mjölkprodukter och allt annat..jag hade ju slutat äta chips och godis helt när ja träffa Stefan,och nu gör vi inge annat än att äter det..så här nästan 1½ år senare så mina 26 kg som ja gått ner har jag gått upp känns det som HUR kunde jag tillåta det!?????Ja är huvudet dumt får man fan lida av det oxå..


Så nu ska ja och älsklingen börja äta bättre mat och sånt för att få till allt igen.

Jag saknar ju faktiskt mina tidigare maträtter som ja gjorde när ja bodde i Norsjö.

har som en heldel maträtter som ja kommer göra.

Som nudlar och koktagrönsaker, kycklingpytt,kyckling och nudlar,grekisksallad m.m

ja ni anar inte vad ja kommer lägga på stort med maten så att ja går ner allt igen. Så här får de bara inte bli.


             

Jag ska försöka ta bort alla mjölkprodukter igen i min mat...så då får vi se om min mage mår bättre och att om jag rasar i vikt. sen A och O Inge gosaker! Kanske någon gång men inte lika ofta som nu (nästan varje kväll)....Och Promenader.. jag längtar tills lillen blivit större så jag kan ge mig ut på Innebandyträningar och även kanske lite gym..Får kolla upp vad de är som är i bassängen i Timrå oxå så kanske man ska börja simma och röra lite på sig!?:) skulle va skönt att få bort allt genom att röra sig oxå!


Ogillar bara här där vi bor så är de världens backe! Och NEJ jag är inte lat..Men eftersom min andning inte är den bästa och jag har ansträngnings astma så är de inge roligt att gå upp hit. Speciellt inte nu under vintern då de knappt är skottat på gångvägarna här. Det tar på krafterna att dessuomt dra en vagn upp för backarna här hemma.

Men som sagt! Jag ska INTE ge upp...

Snart är jag nere på mina 75 kg igen!...Tack Tack! önskar bara man kunde trolla fram tiden lite,eftersom de är första veckan som e jobbigast sen får man in rutiner och då går de lättare.

Kommer nog fortsätta äta så här även om Emil är här eftersom han inte äter så mkt så blir det att göra den mat han äter så kanske vi kan slänga i någon maträtt som han aldrig ätit och få prova!?:......


Aja,vi får la se!..


nu har jag bloggat lite..var ju som sagt länge sedan sist!


Får se om man får tid ikväll att göra ett till inlägg.

Med lite andra saker än vikt och mat!?:P


Och om jag har en son som vill det el om han ska va körmig hela kvällen!?..


With Love//Hellah

Ovido - Quiz & Flashcards