ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Helena - 13 december 2010 12:38



.....Är det idag,och det är 4 år sedan min mormor lämnade jordelivet......


Imorse vid 4 tiden så var de exakt 4 år sedan mormor tog sitt sista andetag på sjukhuset. Jag saknar henne så otroligt mkt, ja minns exakt den daagen för 4 år sedan. Jag bodde i Norsjö och jag var höggravid med Evelina. jag och Ebbas farmor hade bestämt att vi skulle åka till Lycksele och dollarstore den dagen, ja fick ett samtal kl 8 på morgonen utav mamma där jag hör hur hon gråter i telefonen, själv börjar jag storböla.. mamma frågar om hon ska ringa min f.d svärmor och berätta och ja sa nej. Men hon gjorde det iaf. när jag kom till min f.d svärmor så såg hon väö på mig att ja va ledsen och frågade hur det var jag berättade hur det var och började storböla,vi åkte iaf på dollar för ja ville ha annat å tänka på. Det var så jobbigt att vara ifrån Familjen när mormor gick bort. Mormor är än idag saknad utav mig. jag drömmer ibland att jag är där och hälsar på både i huset som dom bodde i innan dom flyttade till lägenheten och i lägenheten. jag min doften i deras hus.

Varje gång man sov över där så fick man hamburgare till kvällsfika.de va megagott,godare än någon annan hamburgekedja som finns i sverige..hon gjorde världens godaste S-kakor,rullrån och bullar..

jag är glad över att hon fick träffa Ebba iaf,trist var det att hon missade Evelinas entré.


Det finns en sak som ja tycker är jätte jobbigt,och det är vid Jul,när vi brukar samlas alla och äta middag tillsammans på mammas sida. och ja kan säga det, jag har inte träffat mina kusiner sen mormors begravning. Och de svider. Jag saknar dom väldigt mkt. Jag har bestämt mig att ja måste åka ner något till sommaren,jag hoppas ja har pengar och råd så de går. För ja vill visa mina barn hur underbart jag har haft det i min barndom. När vi varit nere hos mina släktingar.


min dumma förkylning håller i än,nu har ja snart haft den i två veckor,kan den bara inte ge med sig..jag har haft så ont i halsen att ja bara ha velat grina så fort jag svalt.

Men med två alvedon och en diklo så känner jag inte av min hals. (skönt). Det ända som e jobbigt är när mina barn bråkar och ja måste höja rösten när de inte går.

jag längtar och saknar älsklingen,snart ska ja väl ta och kliva upp och börja på med maten tror jag!? Idag blir det...


 

den maten blir det idag!=)..De endast som kommer saknas är melonen som e med i salladen.

       

en massa maträtter som ja älskar=) och som ni ser så är salladen min bästa vän och ja älskar sallad,finns inget som är godare än en sallad.

 

Kokta grönsaker och Korv är oxå en favorit!=)...jag och sallad överlag är de bästa för mig!=)..idag blir de som på översta bilden och en grekisk sallad, i morgon blire lax och grekisksallad..någon annan dag i veckan nså blir det korvstroganoff (älsklingens goda) jag har verkligen hittat en mästerkock!=)..Sen då vad blir dem mer för middag jo kasslergratäng!=)..<3 ja lovade barnen fiskbullar någon av dagarna även,så vi får se när de blir!:P..kanske itll helgen!?..


Ne ni..Nu blir det att göra någon nytta här hemma, jag är så glad över att jag kan svälja idag !=) ja känner att ja behöver mat i magen. <3


Saknar älsklingen hur mkt som helst när han är på jobbet,skulle va skönt om han låg här brevid mig och myste ju!=)<3


Älskar dig Stefan <3


With love//Hellah

Ovido - Quiz & Flashcards