ღLillsnuttan´sღ

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Helena - 18 december 2010 12:01


ja det har vi verkligen haft nu på morgonen,älsklingen sov över för första gången så barnen förstod det. Och dom va med på noterna..Älsklingen frågade igår om han fick sova över här när han borstade barnens tänder.. Och visst fick han det.. Då började barnen direkt, du kan få sova i Mammaas säng.. Sötungar!..


men iaf så vaknade Ebba kl 06.oo hade på tv så jag gick in till henne och la mig och kolla tv med henne en stund,sen  gick vi och la oss i min säng där älsklingen låg och sov, jag och ebba la oss och somna sen hör ja hur evelina kommer in men vänder igen i dörren och kollar på tv i stället. jag kliver upp och går och hämtar henne, sen börjar morgonmyset!..Evelina ville kittla älsklingen men han e ju inte så kittlig så de gick inte så bra!..men mys blev de iaf,sen gick ungarna in på sitt rum och kollade på bolibompa.


sen klev vi upp och satt oss och åt frulle tillsammans alla fyra,saknades en viktig del tyckte jag och de är ju våran 3:e guldklimp Emil. Våra tre E´n...=)

Ute snöar det som bara den och mysigt är det tycker jag,jag är bara sur på mig själv för att vi är sjuka så vi inte kan gå ut och åka i pulkbackarna vi har här på gården där vi bor!.


Snart ska vi klä på oss och åka till Mormor och morfar för att träffa paula och Wiggo!..Imorgon kommer Wiggo hit på förmiddagen och ska va här medans Paula ska handla julklappar..Eftersom bror jobbar! då ska Faster få låna sin lillprins!..Så söt så!..


Om mindre en 1 vecka är det julafton och ja gillar de fortfarande inte. jag önskade att ja skulle få känna mig helt kry innan..men så lär de nog inte bli i natt har ja inte hostat lite har hostat hur mkt som helst så de blir nog att börja med cocilianan igen.

Sen ska ja klara mig utan Älsklingen en hel vecka i sängen hur ska ja klara det då!? värmen försvinner och myset=( *buuuuu*


Middagen igår blev mkt god,lite lite salt tycker ja men älskligen gillade det iaf!=)..och de va väl huvudsaken att han som jobbat och stått i hela dagen att han tyckte om magen,stackarn va inte hemma förns kvart i 7 igårkväll,tycker faktiskt synd om honom.


Men vi hade vårat fredags mys i soffan och med film och Chirre och dip + Cola!..


Ikväll blire gott med lite Pizza,Evelina hon vill ha korv och makaroner istället så visst får hon väl det då. el köttbullar till. Men jag,stefan och Ebba ska beställa pizza och ha vårat lördags mys i hop!..Sen ska nog Evelina Joina oss med godis och popcorn!..mammas sötungar!!!<3


Älsklingen är nu iväg och ska va tomte.... hihi,han kommer va så fin så.hihi..Sj skulle ja behöva städa här hemma men känner inte orken alls....hade ork,men fick så ont i magen att nu försvann musten,så snart ska vi åka till mamma och pappa och hälsa på istället..


Ne nu blir det att göra klar oss alla,i kväll blir de nog att klippa barnens hår:) barnen längtar..Evelina hon tjatar inte lite om det redan,men nöjer sig med att jag satt upp hennes hår just nu tills ikväll. får hoppas inte kvällen går så fort ikväll som den gjort alla andra kvällar bara.


With Love//Hellah

 

*Mamma Älskar ER*

Ovido - Quiz & Flashcards